Az alábbiakban feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért kérjük, forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.
Magasság | |
---|---|
Alacsony | körülbelül 810–830 mm |
Közepes | körülbelül 860 mm |
Magas | körülbelül 950 mm |
Extra magas | körülbelül 960 mm |
Extra extra magas* | körülbelül 1175 mm |
* Csak Volvo FL 4×4 esetén
Az üzemanyagtartályok acél, műanyag vagy alumínium kivitelben rendelhetők. A tartályok mérete 80–300 liter közötti. Emellett két 215 literes tartály kombinációja is rendelhető, összesen 430 literes térfogatot eredményezve.
Az AdBlue-tartály műanyagból készül, térfogata pedig 32 liter. Az AdBlue szivattyú a tartálymodul integrált része. Egy változat érhető el a jobb oldalon elhelyezett üzemanyagtartályos (ADTP-R), és egy a bal oldali üzemanyagtartályos (ADTP-L) járművekhez.
A Volvo FL pneumatikus fékrendszerrel rendelkezik, elöl és hátul egyaránt belső szellőzésű féktárcsákkal. Az EBS (Elektronikusan Vezérelt Fékrendszer) blokkolásgátlós tárcsafékrendszer gyorsabb és biztonságosabb fékreakciót biztosít, valamint csökkenti a fékalkatrészek kopását. A rendszer olyan funkciókat tartalmaz, mint az ABS blokkolásgátló, a differenciálzár és fékkombinálás. A Fékkombinálással a rendszer jármű különféle fékrendszereit használva biztosítja az egyenletesebb fékezést, emellett mérsékli a kerékfékek, illetve a gumiabroncsok kopását. A kibővített EBS csomag az emelkedőkön történő elindulást segítő funkciót is tartalmaz. A féktárcsák alkalmazástól függően három méretben rendelhetők.
EBS Medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza:
EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.
Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.
Fékbetétkopás-elemzés
Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)
Automatikus Rögzítőfékoldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).
Hidraulikus retarder az AL306 sebességváltókhoz
A kompakt, integrált hidraulikus retarder (RET-HYDR és RET-TPT változatban) a sebességváltóra kerül felszerelésre. Legnagyobb teljesítménye 400 kW.
A nyomatékátalakító (TC421) legnagyobb áttétele 1,77:1.
Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti Féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.
Hidraulikus retarder
A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 440 kW legnagyobb fékteljesítménnyel.