Trucks

×

A Volvo FL alváz-specifikációi

Alvázmagasságok

 

  Magasság
Alacsony körülbelül 810–830 mm
Közepes körülbelül 860 mm
Magas körülbelül 950 mm
Extra magas körülbelül 960 mm
Extra extra magas* körülbelül 1175 mm

* Csak Volvo FL 4×4 esetén

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

  Légrugózás Laprugó
Alacsony 4,0/4,5 t 4.2
Közepes   4,5/5,0/5,8 t
Magas   5,0/5,6/5,8/6,3 t
Extra magas 7,1 t 7,1/7,5 t
Extra extra magas   5,6 t

Vonófejek

Pótkocsik csatlakoztatásához vonófejek választhatók.

Üzemanyagtartályok

Az üzemanyagtartályok acél, műanyag vagy alumínium kivitelben rendelhetők. A tartályok mérete 80–300 liter közötti. Emellett két 215 literes tartály kombinációja is rendelhető, összesen 430 literes térfogatot eredményezve.

AdBlue-tartályok

Az AdBlue-tartály műanyagból készül, térfogata pedig 32 liter. Az AdBlue szivattyú a tartálymodul integrált része. Egy változat érhető el a jobb oldalon elhelyezett üzemanyagtartályos (ADTP-R), és egy a bal oldali üzemanyagtartályos (ADTP-L) járművekhez.

Fékrendszer

A Volvo FL pneumatikus fékrendszerrel rendelkezik, elöl és hátul egyaránt belső szellőzésű féktárcsákkal. Az EBS (Elektronikusan Vezérelt Fékrendszer) blokkolásgátlós tárcsafékrendszer gyorsabb és biztonságosabb fékreakciót biztosít, valamint csökkenti a fékalkatrészek kopását. A rendszer olyan funkciókat tartalmaz, mint az ABS blokkolásgátló, a differenciálzár és fékkombinálás. A Fékkombinálással a rendszer jármű különféle fékrendszereit használva biztosítja az egyenletesebb fékezést, emellett mérsékli a kerékfékek, illetve a gumiabroncsok kopását. A kibővített EBS csomag az emelkedőkön történő elindulást segítő funkciót is tartalmaz. A féktárcsák alkalmazástól függően három méretben rendelhetők.

EBS Medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza:

EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.

Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.

Fékbetétkopás-elemzés
Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)

Automatikus Rögzítőfékoldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).

Hidraulikus retarder az AL306 sebességváltókhoz
A kompakt, integrált hidraulikus retarder (RET-HYDR és RET-TPT változatban) a sebességváltóra kerül felszerelésre. Legnagyobb teljesítménye 400 kW.

A nyomatékátalakító (TC421) legnagyobb áttétele 1,77:1.

Kiegészítő opciók

A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:

Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.

Vészhelyzeti Féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.

Hidraulikus retarder
A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 440 kW legnagyobb fékteljesítménnyel.

Tetszik? Próbálja ki

Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.

A Volvo FL specifikációi