Elektromos, dízel- vagy gázüzemű teherautók közül választhat. Dízel- és gázüzemű teherautóink motorjait úgy terveztük, hogy nagy teljesítményt és hatékonyságot biztosítsanak, és évről évre minimális karbantartás mellett is bírják a kemény üzemi körülményeket. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan is érjük ezt el.
A Volvo FL legkisebb D5 motorjának kivételével valamennyi dízelmotorunk ugyanazt a koncepciót követi. Ezek mindegyike soros, hathengeres motor, amelyek ugyanazon a tervezési koncepción alapulnak – függetlenül attól, hogy D16, D13, G13, D11, G9 vagy D8 motort választ-e.
Kiváló hajtáslánc létrehozásához nemcsak nagyszerű motorokra van szükség, hanem olyan hajtássorra is, amely a leghatékonyabban használja ki a motor teljesítményét. Az I-Shift verziók és funkciók általunk kínált választéka, valamint különböző innovációk, mint például az I-Save biztosítják, hogy a legtöbbet hozhassa ki a járműve motorja által nyújtott lehetőségekből.
Az üzemidő fontos és értékes – teherautót azért vásárol az ember, hogy használja, nem pedig azért, hogy a műhelyben álljon vele. Ezért motorjainkat úgy építjük, hogy kiváló teljesítményt és tartósságot nyújtsanak akár 150 000 km-es szervizintervallumig.
Az, hogy egy egész motorcsaládot közös motorkoncepcióra alapítunk, azzal jár, hogy folyamatosan, lépésenként fejlesztjük a motorokat. Folyamatosan módosítgatjuk motorjainkat, és minden olyan változtatással, amelyet egy-egy motorunk fejlesztése érdekében végzünk, tapasztalatot és ismereteket szerzünk, amelyeket egy másik motor fejlesztésénél hasznosítunk. Minden lépés, amely jobb felépítést eredményez, az evolúció egy lépése.
Más motorkoncepciókkal összehasonlítva a soros hatos motor számos előnnyel rendelkezik, amelyek kulcsfontosságúak, ha nagy teljesítményű, tartós motort szeretne. Először is a soros kialakítás nagyobb csapágyfelületet biztosít a forgattyús tengely számára, amely így jobban ellenáll a terhelésnek; ez növeli a motor tartósságát. Másodszor a soros kialakítás kevésbé kompakt, így jobb lehetőségeket biztosít a megfelelő üzemi hőmérséklet biztosítására és az optimális teljesítményre forró körülmények között. Mindennek tetejébe a Volvo motorjai kiváló minőségű anyagokból készülnek, és az élettartamuk lejárta után újragyártási lehetőséget is kínálnak.
Az elektromos, a gáz- és a dízelüzemű járművek közötti választásnál természetesen figyelembe kell venni olyan tényezőket, mint a kibocsátási szintek, a beruházási költségek, a zajszint és a hatótávolság, hogy csak néhányat említsünk. Ezek az alternatívák azonban eltérő teljesítményt és meghajtási jellemzőket is kínálnak, amelyek más-más teherszállítási igények kielégítésére lehetnek alkalmasak.
Nem lehet általánosságban megmondani, hogy mi az Ön igényeinek megfelelő meghajtási mód. Van azonban néhány fő paraméter a különböző meghajtási módok értékeléséhez. Ha hosszú távú útvonalakat kell bejárnia úgy, hogy a hazatérés előtt nem tankolja meg járművét, akkor a dízelüzemanyagoknak aligha van vetélytársuk; ehhez képest a gázüzeműek legfeljebb 1000 km-es hatótávolságot kínálnak, az elektromos teherautókat pedig ennél is gyakrabban kell feltölteni. A gáz hatótávolsága jelentős a klímabesorolásához képest – különösen, ha a tankoláshoz biogázt használ. Az elektromos teherautók pedig kipufogógáz-kibocsátás nélkül is nagy teljesítményt tudnak nyújtani, de a hatótávolságuk korlátozottabb. A klímabesorolások a kúttól a kerékig számolt CO2-kibocsátáson alapulnak.
A Volvo FL-től a Volvo FH16-ig teherautóink kínálata 175 LE-től egészen 750 LE-ig terjed. Minden teherautómodellnek megvan a maga különlegessége a rendelkezésre álló teljesítményt és más tulajdonságokat, például a teherbírását, a mozgékonyságát és a terepjáró képességeit illetően. Ahogyan láthatja, a teljesítmények között vannak átfedések, és rendelkezésre állnak különböző meghajtási alternatívák.
Nézze meg közelebbről a teherautómodellenként rendelkezésre álló különböző meghajtás- és teljesítményalternatívákat. Hasonlítsa össze a lehetőségeket, és tájékozódjon arról, hogy igényei alapján milyen megoldás lehet a legmegfelelőbb az Ön számára!
Volvo FH 16 | Volvo FH | Volvo FMX | Volvo FM | Volvo FE | Volvo FL
A D16K 550, 650 vagy 750 LE-s teljesítményszinten kapható, ami a Volvo FH16-ot az egyik legerősebb teherautóvá teszi a piacon. A csúcsmodell akár 3550 Nm nyomatékot kínál, ami megkönnyíti az extrém terhek hatékony vontatását, és kiváló irányíthatóságot biztosít a használt járműszerelvény felett.
A Volvo FH elektromos, gázüzemű vagy dízeles hajtáslánccal is kapható – 420 LE-től 666 LE-ig. Két elektromos és két gázüzemű opció közül választhat. A dízelmotorok négy különböző teljesítményszinten állnak rendelkezésre. A dízelmotorok teljesítményszintjei közül három az I-Save ajánlat részeként üzemanyag-megtakarítást biztosító Turbo Compound technológiával is elérhető.
A két- vagy hárommotoros elektromos hajtásláncok nagyszerű választást jelentenek a komoly igényeket támasztó regionális szállításhoz. Ezek a hajtásláncok azonnali, nagy nyomatékot, alacsony zajszintet és nulla kipufogógáz-kibocsátást kínálnak. 330 kW (450 LE) vagy 490 kW (666 LE) teljesítményű változatokban kaphatók.
A gázüzemű G13C motor a D13K motorokkal megegyező teljesítményt nyújt, de kisebb környezeti terhelés mellett – különösen biogázzal való üzemeltetés esetén. A változat népszerű a komoly igényeket támasztó regionális áruszállításhoz, és 420, valamint 460 LE-s változatban kapható.
A D13K TC turbo compound technológiát alkalmaz, ami azt jelenti, hogy a kipufogógáz energiája a hatékonyság növelése érdekében visszakerül a forgattyús tengelyre. Ez kiváló választás a nagy igényeket támasztó, hosszú távú szállításhoz, ahol jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el vele. A motor 420, 460 és 500 LE-s változatban kapható, és az I-Save ajánlat részeként érkezik.
A D13K motor hatékony és igen nagy teljesítményű választás nagy igényt támasztó feladatokhoz. Teljes működési tartományában nagyobb teljesítményt és nyomatékot kínál, és 420, 460, 500 és 540 LE-s változatban kapható a Volvo FH-hoz.
A két- vagy hárommotoros elektromos hajtásláncok nagyszerű választást jelentenek a komoly igényeket támasztó regionális szállításhoz. Ezek a hajtásláncok azonnali, nagy nyomatékot, alacsony zajszintet és nulla kipufogógáz-kibocsátást kínálnak. 330 kW (450 LE) vagy 490 kW (666 LE), folyamatos teljesítményű változatokban kaphatók.
A D11K motor hatékony választás, ha Ön a D13K motor által kínáltnál valamivel kisebb teljesítmény és nyomaték mellett is el tudja végezni feladatait. Ehelyett optimalizálhatja a jármű súlyát. A D11K 330, 380, 430 és 460 LE-s változatban kapható.
A D13K motor hatékony és igen nagy teljesítményű választás a nehezebb és komolyabb igényt támasztó feladatokhoz. A D11K-hez képest nagyobb teljesítményt és nyomatékot kínál a teljes működési tartományban, és a Volvo FMX-hez 420, 460, 500 és 540 LE-s változatban kapható.
A két- vagy hárommotoros elektromos hajtásláncok nagyszerű választást jelentenek a komoly igényeket támasztó regionális szállításhoz. Ezek a hajtásláncok azonnali, nagy nyomatékot, alacsony zajszintet és nulla kipufogógáz-kibocsátást kínálnak. 330 kW (450 LE) vagy 490 kW (666 LE), folyamatos teljesítményű változatokban kaphatók.
A gázüzemű G13C motor a D13K motorokkal megegyező teljesítményt nyújt, de kisebb környezeti terhelés mellett – különösen biogázzal való üzemeltetés esetén. A változat népszerű a komoly igényeket támasztó regionális áruszállításhoz, és 420, valamint 460 LE-s változatban kapható.
A D11K motor hatékony választás, ha Ön a D13K motor által kínáltnál valamivel kisebb teljesítmény és nyomaték mellett is el tudja végezni feladatait. Ehelyett optimalizálhatja a jármű súlyát. A D11K 330, 380, 430 és 460 LE-s változatban kapható.
A D13K motor hatékony és nagy teljesítményű választás a nehezebb és komolyabb igényt támasztó feladatokhoz. A D11K-hoz képest nagyobb teljesítményt és nyomatékot kínál a teljes működési tartományban, és 420, 460 és 500 LE-s változatban is elérhető a Volvo FM-hez.
A kettős villanymotor kiváló választás a nagyobb igénybevételt jelentő, akár 27 tonnás kombinált súlyú felhasználáshoz városokban és városias területeken – alacsony zajszint és nulla kipufogógáz-kibocsátás mellett. A modell 225 kW (300 LE) teljesítményt kínál.
A gázüzemű, hathengeres, 9 literes G9K motor hatékony és fenntartható választás a városokban és városi területeken történő igényes felhasználáshoz – különösen, ha biogázzal működik. A motor teljesítménye 320 LE.
A hathengeres, 8 literes D8K motor nagyobb igényt támasztó felhasználáshoz és nagyobb kombinált súlyhoz megfelelő választás. 250, 280, 320 és 350 LE teljesítmény közül választhat, hogy az igényeinek megfelelően optimalizált teherautót kapjon.
Az egyetlen villanymotor kiváló választás legfeljebb 16,7 tonna tömegű járművekhez, háztól házig történő fuvarozáshoz városokban és városi területeken – alacsony zajszint és nulla kipufogógáz-kibocsátás mellett. A modell 130 kW (175 LE) teljesítményt kínál.
A négyhengeres, 5 literes D5K motor hatékony választás kisebb tömegű járművekhez és kevésbé nagy igényt támasztó felhasználáshoz, 16 tonnáig. 210 és 240 LE-s teljesítmény között választhat, hogy az igényeinek megfelelően optimalizált teherautót kapjon.
A hathengeres, 8 literes D8K motor nagyobb igényt támasztó felhasználáshoz és nagyobb, akár 18 tonnás járműtömegekhez való választás. 250 és 280 LE-s teljesítmény között választhat, hogy az igényeinek megfelelően optimalizált teherautót kapjon.