Minden, amit tudnia kell a Volvo FL modellről, részletesen.
Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.
D5 – teljesítmény/nyomaték
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
D8 – teljesítmény/nyomaték
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Elektromos | Volvo FL |
---|---|
Teljesítmény | Akár 180 kW-os (240 LE) folyamatos teljesítmény |
Hatótávolság | akár 450 kilométer. |
Töltési idő (teljes feltöltés) | 8 óra váltóárammal (43 kW) 2,3 óra egyenárammal (150 kW) |
Akkumulátorkapacitás | 280–565 kWh, 3–6 akkumulátor. |
Dízelüzem | D5 | D8 |
---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | Euro 6 |
Hengerek száma | 4 | 6 |
Összlökettérfogat | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Löket | 135 mm | 135 mm |
Furat | 110 mm | 110 mm |
Sűrítési arány | 17.5:1 | 17.5:1 |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 1100–1800 1/min | 1000–1700 1/min |
Kipufogófék-teljesítmény | 80 kW (2800 1/min) | 120 kW (2800 1/min) |
Kompressziós fék teljesítménye* | – | 170 kW (2800 1/min) |
Olajszűrők | 1 | 1 |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 15 l | 20 l |
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 13 l | 17 l |
* opció |
D5 210 LE (154 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Legnagyobb teljesítmény 2200 1/min fordulatszámnál | 210 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1100–1700 1/min fordulatszámnál | 800Nm | |||
D5 240 LE (177 kW)* |
| |||
Legnagyobb teljesítmény 2200 1/min fordulatszámnál | 240 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1200–1600 1/min fordulatszámnál | 900 Nm | |||
*elérhető B100 biodízellel |
D8 250 LE (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Legnagyobb teljesítmény 2100 1/min fordulatszámnál | 250 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 900–1700 1/min fordulatszámnál | 950 Nm | |||
D8 280 LE (206 kW) |
| |||
Legnagyobb teljesítmény 2100 1/min fordulatszámnál | 280 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 950–1700 1/min fordulatszámnál | 1050 Nm | |||
D8 320 LE (235 kW)* | ||||
Legnagyobb teljesítmény 2100 1/min fordulatszámnál | 320 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1050–1600 1/min fordulatszámnál | 1200 Nm | |||
*elérhető B100 biodízellel |
Olajcsere-intervallum
Legfeljebb 100 000 km vagy kétévente egyszer a VDS5 motorolajjal.
Üzemanyag előfeltételek
EN 590 (EU norma) legfeljebb 10 ppm kéntartalom.
Motorra szerelt mellékhajtás
1:1 áttétel, akár 600 Nm nyomaték menet közben és álló helyzetben egyaránt.
Motorra szerelt mellékhajtás
| Nyomatékleadás | Áttétel | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* nyomatékérték menet közben és álló helyzetben. Az AT2412 esetében a legnagyobb nyomaték menet közben 150 Nm.
Kézi kapcsolású sebességváltók
A manuális sebességváltók rásegítéssel működtethetők. A műszerfalba integrált rövid sebességváltó kar mentes a vibrációktól, és rövid, határozott utakon mozgatható. A váltók mellékhajtással is specifikálhatók.
Típus | Legmagasabb sebességfokozat | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Szerelvényössztömeg (tonna) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Automatikus sebességváltók
6 fokozatú automatikus sebességváltó vagy 8 fokozatú automatikus sebességváltó három menetmóddal.
Típus | Legmagasabb sebességfokozat | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Szerelvényössztömeg (tonna) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Hátsó tengelyek
Típus | Tengelyek | Áttétel | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t) | Megengedett szerelvényössztömeg (t) |
Differenciálmű | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS0819A | Szóló | Hipoid | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Szóló | Hipoid | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Szóló | Hipoid | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Szóló | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |||||
RSH1140C* | Szóló | Hipoid | 1200 | 11 | 40 |
* Csak Volvo FL 4×4 esetén
Hátsóhíd-áttételek
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
| |
D5 210 LE | D5 240 LE | D8 250 LE | D8 280 LE | D8 320 LE | |
Sebességváltók | |||||
---|---|---|---|---|---|
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Egyszeres áttételezésű tengelyek | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Kerékagyfordulatszám-csökkentéses tengelyek | |||||
RSH1140C | ● | ● | |||
Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtások széles választéka szolgál a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.
Motorra szerelt
PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtás peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtás peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
Sebességváltóra szerelt
PTR-HF/FH/ZF: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-HP/PH/ZF: Szivattyú csatlakoztatásához, kis vagy nagy fordulatszámú.
Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.
Nappali fülke
Nappali fülke kényelmes és ergonomikus vezetői környezettel. Belmagasság 1605 mm
Rövid hálófülke
A rövid hálófülke több helyet kínál, és egy személy számára ággyal is felszerelhető, vagy irodarészként használható kiegészítő tárolóhelyekkel. Belmagasság 1605 mm.
Duplafülke
Duplafülke bőséges hellyel további utasok, akár 7 személy számára. Belmagasság 1605 mm.
Fülkefelfüggesztés
A fülke első felfüggesztése a kis függőleges elmozdulások érdekében gumipárnás, míg a hátsó felfüggesztés tekercsrugót és lengéscsillapítót alkalmaz.
Fülkeszínek
300 fix változat rendelhető. Ezenfelül további színek is rendelhetők.
Vezetőülés
Három különböző kényelmi szint: Comfort, Standard és Economy. Mindhárom állítható háttámlával, hosszirányú és magassági állítási lehetőséggel, változtatható dőlésszögű elülső résszel és integrált fejtámlával készül.
Utasülés
Három különböző kényelmi szint: Standard, Economy és Basic.
Ágyak
Az ágy egy vagy két részes lehet, 580 mm, illetve 780 mm szélességgel. Opcióként ágyvédő rúd és füstérzékelő is rendelhető.
Belső tárolók
A fülke számos praktikus és könnyen hozzáférhető tárolórekeszt kínál az iratok és a személyes tárgyak számára. A szélvédő fölött kettő, fedéllel vagy hálóval védett tárolóegység, valamint négy DIN-méretű rekesz található. Opcióként számos különféle tároló és motorsátordoboz, íróalátét és ruhaakasztó rendelhető.
Tetőablak
A fülke egy 50 milliméterre nyitható tetőablakkal is felszerelhető. A tetőablak lehet kézi vagy elektromos mozgatású.
Kormánykerék
A kormánykerék átmérője a teherautó konfigurációjától függően 460 vagy 500 milliméteres, és pneumatikusan állítható a kívánt helyzetbe.
Légkondicionáló rendszer
A fülkefűtési rendszer két változatban rendelhető: manuális szabályzású fűtés vagy manuális szabályzású fűtés és
légkondicionálás. Opcióként egy 2 kW teljesítményű állófűtés is rendelhető.
Üléskárpit
Komfortos kivitelű szövet.
Oldalkárpit
Komfortos kivitelű szövet.
Fülkefűtés
A fülkefűtési rendszer két változatban rendelhető: manuális szabályzású fűtés vagy manuális szabályzású fűtés és légkondicionálás. Opcióként egy 2 kW teljesítményű állófűtés is rendelhető.
Belső tárolók
A fülke számos praktikus és könnyen hozzáférhető tárolórekeszt kínál az iratok és a személyes tárgyak számára. A szélvédő fölött kettő, fedéllel vagy hálóval védett tárolóegység, valamint négy DIN-méretű rekesz található. Opcióként számos különféle tároló és motorsátordoboz, íróalátét és ruhaakasztó rendelhető.
Kürtök
Két kiegészítő kürttípus rendelhető – két tetőre szerelt pneumatikus kürt vagy egy elektromos kürt az elülső fedél alatt.
Ágy (komfort fülke)
Az ágy egy- vagy kétrészes lehet, 580 milliméter vagy 780 milliméter szélességgel. Opcióként ágyvédő rúd és füstérzékelő is rendelhető.
Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.
Alacsony | körülbelül 810–830 mm |
Közepes | körülbelül 860 mm |
Magas | körülbelül 950 mm |
Extra magas | körülbelül 960 mm |
Extra extra magas* | körülbelül 1175 mm |
* Csak Volvo FL 4×4 esetén
Légrugózás | Laprugó | |
---|---|---|
Alacsony | 4,0/4,5 t | 4.2 |
Közepes | 4,5/5,0/5,8 t | |
Magas | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
Extra magas | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
Extra extra magas | 5,6 t | |
Típus | Felfüggesztés | Tengelyterhelés | Áttételezés |
---|---|---|---|
RAD - L80 | Laprugó | 11,5 t | Egy |
RAD - KR | Légrugózás | 13 t | Egy |
RAD - A2V | Légrugózás | 10,5 t | Egy |
Pótkocsik csatlakoztatásához vonófejek választhatók.
Üzemanyagtartályok
Az üzemanyagtartályok műanyag, acél vagy alumínium kivitelben rendelhetők. A tartályok mérete 80–300 liter közötti. Emellett két 215 literes tartály kombinációja is rendelhető, összesen 430 literes térfogatot eredményezve.
AdBlue-tartályok
Az AdBlue-tartály műanyagból készül, térfogata pedig 32 liter. Az AdBlue szivattyú a tartálymodul integrált része. Egy változat érhető el a jobb oldalon elhelyezett üzemanyagtartályos (ADTP-R), és egy a bal oldali üzemanyagtartályos (ADTP-L) járművekhez.
A Volvo FL pneumatikus fékrendszerrel rendelkezik, elöl és hátul egyaránt belső szellőzésű féktárcsákkal. Az EBS (Elektronikusan Vezérelt Fékrendszer) blokkolásgátlós tárcsafékrendszer gyorsabb és biztonságosabb fékreakciót biztosít, valamint csökkenti a fékalkatrészek kopását. A rendszer olyan funkciókat tartalmaz, mint az ABS blokkolásgátló, a differenciálzár és fékkombinálás. A Fékkombinálással a rendszer jármű különféle fékrendszereit használva biztosítja az egyenletesebb fékezést, emellett mérsékli a kerékfékek, illetve a gumiabroncsok kopását. A kibővített EBS csomag az emelkedőkön történő elindulást segítő funkciót is tartalmaz. A féktárcsák alkalmazástól függően három méretben rendelhetők.
EBS Medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.
EBS Működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.
Hill Start Aid
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő motornyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.
Fékbetét-kopás elemzés
Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető út hosszát. (Csak tárcsafékek esetén.)
Automatikus rögzítőfék-oldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van.
Hidraulikus retarder az AL306 sebességváltókhoz
A kompakt, integrált hidraulikus retarder (RET-HYDR és RET-TPT változatban) a sebességváltóra kerül felszerelésre. Legnagyobb teljesítménye 400 kW.
A nyomatékátalakító (TC421) legnagyobb áttétele 1,77:1.
A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti féklámpa
50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak.
Hidraulikus retarder
Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.
Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FL adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.