Trucks

Gyakori kérdések az elektromos teherautókról 

 

Az elektromobilitás olyan terület, amellyel kapcsolatban még mindig sok a kérdés, például a környezeti hatás, a gépjárműtöltés és a hatótávolság tekintetében. Az alábbiakban a gyakori kérdések és a rájuk adott válaszaink olvashatók, három kategóriába sorolva.

 

Társadalom/fenntarthatóság

Termékek és szolgáltatások

Üzleti világ/vállalatok    

Társadalom/fenntarthatóság

Az elektromobilitás fogalma olyan járművekre – autókra, buszokra, vonatokra és teherautókra – vonatkozik, amelyek részben vagy teljes mértékben villamos energiával működnek, rendelkeznek saját energiatároló eszközzel, és általában hálózaton keresztül kapnak áramot. Az elektromos meghajtású járművek fő típusa az akkumulátoros elektromos jármű (BEV), de léteznek hidrogénüzemű, úgynevezett üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) is. Az elektromobilitásba beletartozik a gépjárműtöltési infrastruktúra, valamint a hatótávolság- és útvonaltervezési, illetve egyéb funkciókat támogató szolgáltatások is.

Sok vállalat ambiciózus CO2-célokat tűz ki, hogy megfeleljen például a párizsi egyezmény előírásainak, az elektromos teherautók pedig e célok elérésének egyik módozatát jelentik. A technológiára minden bizonnyal a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó szigorúbb előírások, valamint a jobb légminőség és a kisebb zajterhelés iránti vágy is hatással van, különösen a nagyvárosok területén. Fontos hajtóerő továbbá a szállítási hatékonyság. Az elektromos teherautók éjszaka és csúcsidőn kívül is képesek a szállításra, és dízelüzemű társaiknál több helyre, például az épületek belsejébe is el tudnak jutni.

Az akkumulátoros járművek (BEV) a hálózati árammal feltöltött akkumulátorokban tárolt energiát használják. Az üzemanyagcellás technológiát használó elektromos járműveket (FCEV) hidrogén hajtja, amely a jármű haladása közben elektromos árammá alakul.

Az elektromos teherautók környezeti hatása használat közben nagyon alacsony, ám a gyártás során valamivel nagyobb. Mivel azonban a teherautók használati gyakorisága magas, ez gyorsan kompenzálható. Az elektromos meghajtású modellek energiahatékonyabbak, és akkor a legkisebb a környezeti terhelésük, ha megújuló energiaforrásokból származó villamos energiával működnek. 

Az elektromos járművek zéró károsanyag-kibocsátásúak, és lényegesen kisebb zajt keltenek a belső égésű motoros járművekhez képest. A gyártás, valamint a gumiabroncsok és a fékek használata vagy az útkopás stb. során azonban káros anyagok keletkeznek.

Ennek megválaszolásához meg kell vizsgálni a jármű teljes életciklusát, köztük a nyersanyagokat, a gyártást és a felhasználást is. Egy elektromos teherautó a gyártás során több, használat közben azonban általában jóval kevesebb CO2-t bocsát ki. A helyi energiamix – például szén használata a szél- vagy napenergiával szemben – azonban jelentős hatással van a jármű összesített környezeti hatására. További információ és pontos számítások a Volvo Trucks környezetilábnyom-kalkulátor oldalán olvashatók.

Igen. A hagyományos dízelüzemű teherautók életciklusának környezeti hatásai mintegy 90%-ban a használatból származnak. A megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiával működő teherautók hatásai jóval kisebbek. A Volvo mindent megtesz azért, hogy a nyersanyagok kinyerése fenntartható módszerekkel történjen, az akkumulátorokat pedig úgy állítsa elő, hogy az éghajlati hatásuk a lehető legkisebb legyen. További információ és pontos számítások a Volvo Trucks környezetilábnyom-kalkulátor oldalán olvashatók.

Minden közvetlen és közvetett beszállítónktól megköveteljük, hogy velünk megegyező értékeket valljanak az emberi jogok, a környezetvédelem és az etikus üzleti magatartás tekintetében. 

A lítiumion-akkumulátorok tartalmaznak bizonyos ritka anyagokat, például nehézfémeket és ritkaföldfémeket. Előfordulhat, hogy a lítiumion-akkumulátorokban és más elektromobilitási alkatrészekben található ritka anyagok némelyike olyan forrásokból származik, amelyek közvetlenül vagy közvetve a származási területen működő fegyveres csoportok javát szolgálják. Ezeket az anyagokat gyakran konfliktusövezetekből származó ásványi anyagoknak nevezik. A Volvo Trucks a teljes ellátási láncát felméri annak érdekében, hogy a teherautó-akkumulátorokban használt összes tantál, volfrám, tellúr, arany és kobalt konfliktusmentes övezetekből származzon.

Az életciklusuk végére ért akkumulátorok száma eddig meglehetősen alacsony volt, de az elektromos teherautók gyártásának felgyorsulásával az újrahasznosítás és az újrafelhasználás iránti igény is növekszik. Hogy felkészüljön erre, a Volvo Trucks hulladékgazdálkodókkal és más érintett szereplőkkel együttműködve növeli meg az elektromos akkumulátorok újrahasznosítási arányát. Vizsgáljuk a régi akkumulátorok másodfelhasználásának lehetőségeit is, hogy módot találjunk hasznos élettartamuk meghosszabbítására más alkalmazási területeken, például az épületek energiatárolásában.B14

Holisztikus szempontból tekintünk a teljes életciklusra, valamint az ellátási láncra, köztük a beszállítókra, az anyagokra, a logisztikára, a gyártásra és az újrahasznosításra is. Ebbe a járműmodellek és az akkumulátorok gyártásának módja, valamint a felhasznált anyagok is beletartoznak.

Ez országonként nagymértékben eltér. A megújuló forrásokból származó energia elérhetősége azonban általánosságban gyorsan növekszik, és ez a fajta energia gyakran költséghatékonyabb a fosszilis tüzelőanyagoknál. Az Európai Unió energiamixével kapcsolatos további információ a Volvo Trucks környezetilábnyom-kalkulátor oldalán olvasható.

Hisszük, hogy 2030-ra az Európában eladott Volvo teherautók 50%-a akkumulátoros vagy üzemanyagcellás technológiával működő, elektromos üzemű teherautó lesz.

Az iparág szemszögéből ezt a technológia leghatékonyabb felhasználására vonatkozó ismeretek fejlesztése jelenti az útvonalak, az akkumulátor-energiafelhasználás, a szervizelési ütemezések és a teherautók rendelkezésre állásának optimalizálása révén. Társadalmi szempontból az átállást ösztönző eszközökkel, valamint a gépjárműtöltési infrastruktúra és a hálózati kapacitás biztosításával kell elősegíteni úgy, hogy ez sok jármű számára legyen előnyös. A fő szempont a fenntartható szállítmányozás szükségessége. A belátható jövőben ez lesz az átmenetet segítő hajtóerő.

Az elektromos járművek töltésük során nagy mennyiségű energiát igényelnek. Ennek kezelésére az egyik módszer az, hogy arra ösztönözzük a felhasználókat, hogy éjszakánként töltsék fel járműveiket, valamint intelligens módon osszák el és egyenlítsék ki a keresletet a nagyobb és a helyi hálózatok között. Jelenleg jelentős beruházások zajlanak az infrastruktúra fejlesztése és több gépjárműtöltő állomás létrehozása érdekében. Sürgős szükség is van rájuk. A legtöbb teherautót eleinte a telephelyen kell feltölteni. A Volvo hangsúlyozza, hogy a kormányoknak ösztönző eszközöket kell bevezetniük a nagy kapacitású és a teherautók számára elegendő hellyel rendelkező nyilvános töltőállomások kiépítése érdekében. 

Közelről követjük az újrahasznosítási technológiák fejlődését, és több olyan projektben is részt veszünk, ahol az elektromos járművek (EV) akkumulátorait más területeken alkalmazzák, például tárolóként napelemes rendszerekben, miután kimerítik üzemi kapacitásukat. 

Termékek és szolgáltatások

Mivel az elektromos teherautók nem termelnek kipufogógázt, zéró károsanyag-kibocsátású zónákba is végezhetnek szállítást. Ezenkívül halkabbak, azaz éjszaka is közlekedhetnek a városokban – ez más nehézgépjárműveknek ilyenkor nem engedélyezett. Az elektromos teherautók így növelni tudják a vállalkozások hatékonyságát. A teherautók akkor is úton lehetnek, amikor kisebb a torlódás, és így gyorsabban és könnyebben tudnak szállítani. A produktivitást is javítják, mert több utat tudnak megtenni olyankor, amikor kisebb a forgalom, halk működésük miatt pedig még jobban megközelíthetik a kiszállítási pontot.

Jelenleg is szállítunk középkategóriás elektromos teherautókat elosztófuvarozási és szemétszállítási feladatokhoz. Európában ez a Volvo FL Electric és az FE Electric, az Egyesült Államokban pedig a Volvo VNR Electric modell. 2021 folyamán értékesíteni kezdjük az európai regionális szállítmányozási feladatokhoz és nagyvárosi építkezésekhez ideális Volvo FH, Volvo FM és Volvo FMX elektromos nehéz-teherautókat. 

Fejlett szimulációs eszközökkel rendelkezünk – ezek azon tapasztalatainkon alapulnak, amelyeket elektromos haszongépjárművek több éves használata során szereztünk. A nehéz-teherautókra vonatkozó adat kiszámítása egy átlagosan 35 tonna szerelvényössztömegű Volvo FH 42T vontatóval végett regionális elosztófuvarozás alapján történt. Nehéz-teherautóink szerelvényössztömege legfeljebb 44 tonna lehet. 

Teherautóink gyártása során alaposan felmérjük az útvonalat az ügyféllel, és kiszámoljuk, hol lesz szükség gépjárműtöltésre a szállítmányozási követelmények teljesítéséhez. A Volvo folyamatosan vizsgálja a járművek töltésével kapcsolatos új lehetőségeket és együttműködési esélyeket.

Úgy véljük, hogy a teherautók többségét eleinte az ügyfél telephelyén töltik fel éjszaka. Az elektromos járművek elterjedtebbé válásával egyre több helyen kell és lehet majd tölteni őket, például rakodóhelyeken, szervizműhelyekben, kamionmegállókban és mindenhol, ahol csak a teherautók megállnak.

Nehéz-teherautóink akár 43 kW teljesítményű váltóáramú töltővel (például töltődobozzal), illetve 250 kW teljesítményű egyenáramú rendszerrel (fix töltőállomáson) is tölthetők.

Az akkumulátorok teljes feltöltése váltóáramú töltővel mintegy 9 órát vesz igénybe. Egyenáramú töltővel a töltési idő mintegy 2 órára csökken. Az akkumulátor 80%-os kapacitásig gyorsabban tölthető (ugyanúgy, mint egy okostelefonnál), mert a töltő a folyamat vége felé lelassul, hogy megvédje az akkumulátorcellákat.

Elektromos teherautóink jelenleg akár 300 km-es hatótávolságra is képesek. A hatótávolság azonban a külső körülményektől, így például az időjárástól és a szélellenállástól, valamint a teherautó össztömegétől és a járművezető vezetési stílusától is nagymértékben függ. A hatótávolságot és az élettartamot gazdaságos vezetési módok alkalmazásával, a járművezető betanításával, valamint az akkumulátorok töltési és kezelési utasításainak betartásával lehet meghosszabbítani. Minden ügyfélnél alaposan megvizsgáljuk a fennálló körülményeket, továbbá felvázoljuk a lehetséges útvonalakat és gépjárműtöltési stratégiákat. Az ügyfelek digitális eszközökkel nyomon követhetik és megtervezhetik a teherautó használatát, így a gépjárműtöltési mintázatok idővel javulni fognak. 

A leggyorsabb módszer az egyenáramú töltés akár 250 kW-os teljesítményen: ebben az esetben a töltési idő mintegy 2 óra a lemerülttől a teljesen feltöltött állapotig.

A járművezető a teherautó műszeregységén követheti nyomon a töltöttségi állapotot, de távolról is felügyelheti a Volvo Connect portálon keresztül, amely különböző nézetekben mutatja a teherautó helyét és az aktuális töltési állapotot. A Volvo MyTruck alkalmazása töltésfigyelő és sok más hasznos funkciót is kínál elektromos teherautókhoz. 

A Volvo Connect portálon megtalálható a Route & Range Planning (Útvonal- és hatótávolság-tervezés) funkció, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy útvonalakat tervezzenek, és megosszák őket a járművezetővel a teherautó műszeregységének felületén. Ez megkönnyíti a hatótávolság kiszámítását, és a töltési állapot alapján több szállításra is ad lehetőséget. 

Az elektromos teherautókhoz készült Volvo szervizszerződésbe beletartozik az akkumulátorok felügyelete annak érdekében, hogy élettartamuk során megőrizzék kapacitásukat. A szerződés a teherautóhoz járó kétéves hajtáslánc-garancián túl is garanciát biztosít az akkumulátor működésére.

A Volvo elektromos teherautói ugyanúgy megfelelnek azoknak a szigorú törésteszt-szabványoknak, mint a többi Volvo teherautó, és ugyanazokkal a biztonsági rendszerekkel rendelkeznek, mint a dízelüzemű modellek. Ezenfelül az elektromos teherautókat speciális ütközési lehetőségekkel is kibővítették, hogy ellenőrizzék a beszerelt akkumulátor és más elektromos alkatrészek ütközésbiztonságát. Ezen túlmenően pedig mindent megtettünk annak érdekében, hogy úgy készítsük el a teherautó 600 voltos elektromos rendszerét, hogy a teherautó használata és szervizelése során biztonságos legyen.

A felhasználók általában nagyon gyorsan megtanulják a teherautó működését, és érzik, hogy mekkora távolságot képes megtenni. Ha az akkumulátor töltöttsége menet közben nullára csökken, akkor rendelkezésre áll egy bizonyos tartalék energiakapacitás, amely segít a járművezetőnek abban, hogy biztonságos helyre jusson.

Lítiumion-akkumulátorokat. Az elektromos nehéz-teherautókhoz eredetileg 5 vagy 6 akkumulátorcsomagot biztosítunk. Minden akkumulátorcsomag összenergiája 90 kWh, ami 450 kWh vagy 540 kWh összenergiát jelent. Az egyes akkumulátorok súlya 505 kg. 

Az akkumulátorcsomagokat saját gyárainkban szereljük össze: így biztosítjuk a legjobb minőséget és a teljes körű tesztelést. A teljes élettartam változhat, és különböző tényezőktől, például a használat mennyiségétől, a vezetési ciklusoktól, a gépjárműtöltéstől stb. függ. A Volvo folyamatosan figyeli az akkumulátorokat, és szolgáltatási szerződést nyújt, amely garantálja azok működését.

A Volvo vizsgálja mindezt, és olyan újragyártási, újrahasznosítási, valamint „új életre” vonatkozó megoldásokat biztosít, amelyekkel az akkumulátorok egészen más célokra használhatók.

A karbantartási intervallumok nagyjából megegyeznek, de a szervizelés eltér a hagyományos meghajtású modellekétől. A pótalkatrészek fogyása függ a szállítmányozás típusától, attól régiótól, ahol a teherautó üzemel, és sok más tényezőtől is. A teherautók hálózatba vannak kötve, és jelentést tudnak adni a különböző alkatrészek állapotáról, azaz a hasznos üzemidejük megnövelése érdekében megszervezhető a szervizelés és karbantartás.

Minden elektromos teherautókat értékesítő kereskedő készen áll arra, hogy teljes körű felelősséget vállaljon a teherautók műszaki rendszereiért és funkcióiért. Sok szervizműhely nagy tapasztalattal rendelkezik az elektromos buszok szervizelésében.

Az elektromos teherautók teljesítménygörbéje eltér a belső égésű motorral szerelt teherautókétól. A jármű például azonnal beindul, amint a járművezető ráteszi a lábát a gázpedálra. Az pedig, hogy az elektromos teherautók kevesebb sebességfokozattal rendelkeznek, szintén más vezetési élményt jelent.

Az elektromos teherautók kevesebb rezgést és zajt keltenek, ami kellemes és pihentető vezetési élményt eredményez.

Forduljon a helyi Volvo kereskedőhöz, és jelezze érdeklődését.

Az ökoszisztéma azokból a hardverekből, szolgáltatásokból és személyekből áll össze, amelyek/akik például a teherautó működésének és hatótávolságának felügyeletéért és biztosításáért felelősek, és gondoskodnak arról, hogy az ügyfelek megbízhatóan teljesíthessék kiszállításaikat. Ebbe az olyan területek is beletartoznak, mint a teherautó töltése, szerviztervezése és távdiagnosztikája, valamint az útvonalak és a hatótávolság optimalizálására szolgáló szoftverszolgáltatások.

Az első teljes egészében elektromos teherautókat 2018-ban szállítottuk le ügyfeleinknek, de már jóval korábban megkezdtük az elektromos és egyéb üzemanyagok kombinációjával működő hibrid teherautók értékesítését. A Volvo Group vállalatcsoport más részei, különösen a Volvo Buses, széleskörű tapasztalattal rendelkeznek az elektromos járművek területén.

Elektromos teherautóink azonos platformon szerepelnek a más meghajtású modellekkel, és ugyanolyan magas minőségi követelményeket teljesítenek. A Volvo magasan képzett munkatársai segítik az ügyfeleket teherautóik saját egyedi igényeiknek megfelelő beállításában, és szakértői támogatást nyújtanak az üzemben lévő teherautókhoz. Folyamatosan ellenőrzik az akkumulátorokat és a teherautók általános állapotát, hogy időben azonosítani tudják a következő szervizlátogatás során szükséges teendőket.

A hatékony gépjárműtöltési megoldások jelentik a kulcsot ahhoz, hogy az elektromos teherautókat a lehető leghatékonyabban lehessen használni. Ügyfeleinket szakértelmünkkel, útmutatásokkal és teljes körű megoldásokkal támogatjuk. A különböző ajánlatokat 2021-ben ismertetjük részletesebben.

Egyenáramú töltés CCS2-vel 250 kW-ig (600–750 V) és váltóáramú töltés 2-es típussal 43 kW-ig.

Üzlet

Az alacsony CO2-szint, részecskekibocsátás és zajkeltés lehetővé teszi az áruszállítást zéró károsanyag-kibocsátású zónákba, olyan időszakokban is, amikor a hagyományos meghajtású modelleket rendszerint nem lehet használni. Ez több és gyorsabb szállítást tesz lehetővé egy műszakon belül. Mivel nem keletkeznek kipufogógázok, ez jobb munkakörülményeket teremt a járművezetők számára, és a környezeti terhelése is kisebb. Ezenkívül az árucikkek az épületek belsejébe is elszállíthatók. Az elektromos teherautókban a vezetési élmény is pozitívabb az alacsonyabb rezgésszintnek és a gyorsabban reagáló gázpedálnak köszönhetően.

A teljes mértékben elektromos teherautók ideálisak áruszállításra a városokban és azok környékén előre megadott útvonalakon; ebbe az is beletartozik, hogy a munkanap végén visszatérnek a telephelyre, hogy feltöltsék őket. 

Az elosztófuvarozás, a nagyvárosi építkezések és a (gyakran a városvezetés vagy az önkormányzat számára végzett) szemétszállítás például olyan szegmensek, amelyek korán használni kezdték az elektromos teherautókat. A Volvo nehéz-teherautóinak kapacitása azonban már a városok közötti áruszállítást is lehetővé teszi.

Az elektromos üzemre váltás, legyen szó akkumulátoros vagy üzemanyagcellás járművekről, egyre több szegmensben válik lehetővé. A fő kivételt a gépjárműtöltési infrastruktúra hiánya miatt jelenleg a távolsági fuvarozás, valamint a faipari, építőipari és bányászati nehézfuvarozás jelenti.

Az elektromos teherautók eleinte nagyobb befektetést igényelnek, mint a nekik megfelelő dízelüzemű modellek. Jelenleg azonban átmeneti szakaszban vagyunk a fosszilis tüzelőanyagok és a hosszú távon fenntartható szállítmányozási megoldások között, és az új technológia költségei a javuló méretgazdaságosság miatt idővel várhatóan csökkenni fognak. 

Különösen a nagy fuvarozó vállalatok kezdik érezni a nyomást szállítási megrendelőik és a végfelhasználók részéről a fenntartható szállítási megoldások iránt. Egyre több vállalkozás szeretné csökkenteni CO2-kibocsátását, és hozzájárulni egy fenntarthatóbb társadalomhoz. Új üzleti lehetőségek nyílnak meg azon vállalatok számára, amelyek olyan helyekre és időpontokban szeretnének árut szállítani, ahová és amikor fosszilis üzemanyaggal működő teherautókkal nincs lehetőség. Egyre több város vezet be zéró károsanyag-kibocsátású zónákat, ahová csak elektromos járművekkel lehet behajtani. Olyan adózási formákról is tárgyalnak, amelyek támogatják a CO2-semleges társadalomba történő átmenetet.

Minden meglévő fizetési megoldásunk elérhető lesz elektromos járműveinkhez is: a készpénzes fizetés, a lízingelés és a bérbeadás is. Ezeket mindig az adott ügyfél igényeihez igazítjuk. 

A középkategóriás Volvo FL és FE elektromos teherautó, valamint Észak-Amerikában a Volvo VNR már megrendelhető. További információért forduljon a Volvo Tucks helyi képviselőjéhez. Európai elektromos nehéz-teherautóink 2021-től érhetők el. Ha kérdése van ezekkel a termékekkel kapcsolatban, kattintson erre a linkre.

Az európai Volvo FM, FMX és FH nehéz-teherautók gyártásának megkezdését 2022-re tervezik. A középkategóriás Volvo FL és FE elektromos teherautó, valamint az észak-amerikai Volvo VNR már nagy darabszámban készül. További információért forduljon a Volvo Tucks képviselőjéhez. 

A megtérülési idő nagymértékben függ az adott piaci szegmenstől és a helyi piactól. Az elektromos teherautók új üzleti lehetőségeket is jelenthetnek. Gazdasági életképességük a méretgazdaságosság és a különböző piaci szegmensek érésének függvényében idővel tovább fog növekedni. Az ösztönző eszközök és a jogszabályok például jóval vonzóbbá teszik az elektromos teherautók használatát a belvárosi elosztófuvarozás és a szemétszállítás területén. Az alacsony változó költségek miatt igaz az, hogy minél többet használják a teherautót, annál nagyobb a jövedelmezőség. A magas kezdeti beruházás megtérülése után az elektromos teherautók alacsony változó költségei pozitív hatással lesznek a jövedelmezőségre.

A jövedelmezőség nagymértékben függ a szállítmányozás típusától. Az elektromos teherautók kiinduló költsége magasabb, azonban új lehetőségeket jelentenek a fuvarozó vállalatok számára abban, hogy javítsák produktivitásukat, és új üzleti területeket fedezzenek fel. Egy példa: csúcsidőn kívül képesek üzemelni, és versenytársaiknál hatékonyabban elégítik ki a városi hatóságok és más ügyfelek igényeit. Az alacsony változó költségek miatt igaz az, hogy minél többet használják a teherautót, annál nagyobb a jövedelmezőség. A magas kezdeti beruházás megtérülése után az elektromos teherautók esetében alacsonyak a változó költségek, ami egyúttal pozitív hatással lesz a jövedelmezőségre.

Ha többet szeretne tudni a rendelkezésre álló lehetőségekről, forduljon a helyi energiaszolgáltatóhoz.

Az elektromos teherautókat ideális esetben éjszaka, a telephelyen kell feltölteni, hogy az energiaköltségek a lehető legalacsonyabb szinten maradjanak. Ezenkívül gondosan kell megtervezni az útvonalakat, hogy a lehető legjobban ki tudják használni a rendelkezésre álló energiakapacitást. Egyéb esetekben ugyanazok a szempontok érvényesek, mint más típusú teherautóknál. Meg kell győződni arról, hogy a jármű a feladatnak megfelelően legyen beállítva, és gazdaságosan kell vezetni, továbbá karbantartási tervet kell készíteni a lehető legjobb teljesítmény és rendelkezésre állás biztosítása érdekében.

A középkategóriás Volvo FL és FE elektromos teherautó, valamint Észak-Amerikában a Volvo VNR már megrendelhető. További információért forduljon a Volvo Tucks helyi képviselőjéhez. Európai elektromos nehéz-teherautóink 2021-től érhetők el. Ha kérdései vannak ezekkel a termékekkel kapcsolatban, kattintson erre a linkre.

A legtöbb uniós ország biztosít valamilyen ösztönző eszközt a még inkább környezetbarát technológiák, például az elektromos teherautók használatának előmozdításához. További információért forduljon a Volvo Trucks helyi képviselőjéhez az Ön országában. 

Az energiaköltségek országonként jelentősen eltérnek. Egy teherautót általában olcsóbb éjszaka, a telephelyen feltölteni. Forduljon a helyi energiaszolgáltatóhoz, hogy megtalálja a mind pénzügyi, mind környezetvédelmi szempontból legjobb megoldást.

A BEV-k – az akkumulátoros járművek – pénzügyi és környezetvédelmi előnyeik miatt valószínűleg a városi és regionális közlekedés nagy részét fogják biztosítani a jövőben. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy az elektromos mobilitás velünk marad. A technológia jól bevált buszok, autók és más nehézgépek esetében. A szállítmányozási ágazatban széles körben elterjedt nézet az, hogy az akkumulátoros teherautók és a hosszabb távolságokra közlekedő hidrogénüzemű teherautók létfontosságú szerepet kapnak majd a fosszilis anyagok nélküli jövőre történő átállás során.

Igen, továbbra is kínálunk különféle meghajtású modelleket, és mindig az adott ügyfélnek és földrajzi helynek legmegfelelőbb megoldást fogjuk javasolni. Egyre üzemanyag-takarékosabb belső égésű motorral szerelt teherautókból, gázüzemű teherautókból, valamint teljes mértékben elektromos és üzemanyagcellás teherautókból álló, vegyes portfóliót fogunk biztosítani. 

Elektromos teherautóinkat Arany Szerviz Szerződéssel árusítjuk, azaz a karbantartási költség beleszámít a teljes üzemeltetési költségbe. Gondoskodunk arról, hogy a teljes üzemeltetési költség versenyképes összegű legyen.

Ez az alkalmazási területtől és a jármű specifikációjától függ. Az akkumulátorok plusz súlyt jelentenek, és ennek kompenzálására az Európai Unió akár 1 tonnányi extra szerelvényössztömeget engedélyez. A döntés és a végrehajtás az egyes országok/régiók kezében van.

Az összehasonlításhoz általánosságban meg kell vizsgálni a teljes fenntartási költséget. Az elektromos teherautók gyakran új üzleti lehetőségeket is biztosítanak, mivel árut lehet szállítani velük olyan helyekre és időpontokban, ahová és amikor fosszilis üzemanyaggal működő teherautókkal erre nincs lehetőség. Egyre több város vezet be zéró károsanyag-kibocsátású zónákat, ahová csak elektromos járművekkel lehet behajtani. Az elektromos teherautókra való áttérés magasabb kezdeti beruházást jelent a szállítmányozó vállalat számára, utána pedig lényegesen alacsonyabbak lesznek az üzemeltetési költségek. A megoldás alkalmasságát a helyi ügyfelekkel közösen kell elemezni. Emellett úgy véljük, hogy a kezdeti beruházás összege a darabszám növekedésével mérséklődni fog, és idővel az akkumulátorok ára is csökken. 

Európában 2019-ben kezdtük meg a Volvo FL Electric és a Volvo FE Electric gyártását, 2020 végén pedig a Volvo VNR észak-amerikai értékesítését. Az európai nehéz-teherautók értékesítése 2021-ben, a mennyiségi gyártás pedig 2022-ben kezdődik meg. 

Nézzen szét elektromos teherautóink kínálatában

Többre kíváncsi az elektromos közlekedésre váltással kapcsolatban?

Van még kérdése?

Helyi Volvo Trucks kereskedője megadja a választ. Ugorjon be hozzá, hívja fel, vagy kérje meg, hogy látogassa meg Önt!