|
Gumiabroncs |
Magasság (mm) |
---|---|---|
Alacsony |
315/60R22.5" |
880 |
Közepes |
315/70R22.5" |
950 |
Magas |
315/80R22.5" |
1050 |
Tengelytáv (mm) |
4×2 vontató |
4×2 merevalváz |
6×2 merevalváz |
6×4 merevalváz |
---|---|---|---|---|
3200 |
|
|
|
● |
3500 |
● |
● |
● |
● |
3700 |
● |
● |
● |
|
3850 |
|
|
|
● |
3900 |
● |
● |
● |
|
4100 |
|
● |
● |
|
4200 |
|
|
|
● |
4300 |
|
● |
● |
|
4500 |
|
● |
● |
● |
4750 |
|
● |
● |
|
5000 |
|
● |
● |
● |
5250 |
|
● |
● |
|
5500 |
|
● |
● |
● |
5800 |
|
● |
● |
|
6100 |
|
● |
● |
|
6450 |
|
● |
● |
|
6800 |
|
● |
|
|
Üzemanyagtartályok
Az üzemanyagtartályok műanyag, acél vagy alumínium kivitelben rendelhetők. A tartályok mérete 160-630 liter közötti. A D-keresztmetszetű tartályok két magasságban készülnek – 560 mm és 710 mm.
AdBlue-tartályok
Az AdBlue-tartály műanyagból készül, térfogata pedig 32 liter. Az AdBlue szivattyú a tartálymodul integrált része. Egy változat érhető el a jobb oldalon elhelyezett üzemanyagtartályos (ADTP-R), és egy a bal oldali üzemanyagtartályos (ADTP-L) járművekhez.
Első tengelyek
Az első tengelyek teherbírása 7,1 és 9 tonna közötti.
Segédtengelyek
Ezek számos kialakításban rendelhetők – fix, szimpla vagy ikerkerékkel, illetve fix vagy kormányzott segédtengellyel. A tengelyek teherbírása 6,7, 7,1, 7,5, 9,5 vagy 10,5 tonna.
Típus |
Tengelykialakítások |
Felfüggesztés típusa |
Tengely-/bogiterhelés (tonna) |
Tengely típusa |
Segédtengelyek |
---|---|---|---|---|---|
Szóló tengely |
|
|
|
|
|
RAD-L90 |
4x2 |
Parabolikus/S-rugó Parabolikus |
13 |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-KR |
4x2 |
Légrugózás |
13 |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
Bogi |
|
|
|
|
|
RADT-KR |
6x2 |
Légrugózás |
19/20 |
Differenciálmű/agyáttétel |
Fix/kormányzott |
RADD-BR |
6x4 |
Parabolikus |
23 |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
Felépítményező furatsor az alvázon
A felső furatsor a felépítményezőnek van fenntartva. A felső furatsorban valamennyi konzol eltolt és 8 milliméteres távtartóval rendelkezik. A felső furatsorban nem használnak szegecseket.
Daru-előkészítés
Darutartók gyárilag felszereltethetők az alvázra.
Daru-előkészítő készlet
Darutartók gyárilag felszereltethetők az alvázra. Az akkumulátordoboz hátrébb kerül és a darutartó lemezeket a fülke mögé, az alváz két oldalára szerelik. Elektronikai előkészítő készletet – ELCRANE – is tartalmaz.
Nyeregszerkezetek
A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel nem igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 150 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.
A Volvo FE pneumatikus fékrendszerrel rendelkezik, elöl és hátul egyaránt belső szellőzésű féktárcsákkal. Az elektronikusan vezérelt (EBS) blokkolásgátlós tárcsafékrendszer gyorsabb fékreakciót biztosít és csökkenti a fékalkatrészek kopását. A rendszer olyan funkciókat tartalmaz, mint az ABS, a differenciálzár és fékkombinálás. A fékkombinálással a rendszer jármű különféle fékrendszereit használva biztosítja az egyenletesebb fékezést, és a kerékfékek, illetve a gumiabroncsok mérsékelt kopását. A kibővített EBS csomag az emelkedőkön történő elindulást segítő funkciót is tartalmaz. A féktárcsák alkalmazástól függően három méretben rendelhetők.
ESC (Elektronikus menetstabilizáló)
Az ESC (ESC-BAS1) segít az iránytartási stabilitás fenntartásában nehéz helyzetekben, és segít a borulás megelőzésében is.
Hidraulikus retarder az AL306 sebességváltókhoz
A kompakt, integrált hidraulikus retarder (RET-HYDR és RET-TPT változatban) a sebességváltóra kerül felszerelésre.
A legnagyobb fékezési nyomaték 1490 newtonméter 800 és 1900 1/min fordulatszám között.