Trucks

A VOLVO FE ALVÁZ-SPECIFIKÁCIÓI

Az alábbiakban feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért kérjük, forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.

Alvázmagasságok

Alacsony

körülbelül 880 mm

Közepes

körülbelül 950 mm

Magas

körülbelül 1050 mm

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

  Légrugózás Parabolikus
Alacsony 7.1/7.5/8 9
Közepes 7.1/7.5/8 9
Magas 7.1/7.5/8 9

Hátsó felfüggesztés

Típus

Tengelyek

Felfüggesztés 

Tengely-/bogiterhelés

Áttételezés 

Toló-/segédtengelyek 

Szóló tengely 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4x2 

Parabolikus/S-rugó Parabolikus

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-KR 

4x2 

Légrugózás 

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

Bogi 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6x2 

Légrugózás 

19/20 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (fix/kormányzott)

RADD-BR 

6x4 

Parabolikus 

23 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

Vonófejek
Pótkocsik csatlakoztatásához vonófejek választhatók.

Üzemanyagtartályok
Az üzemanyagtartályok műanyag, acél vagy alumínium kivitelben rendelhetők. A tartályok mérete 160–630 liter közötti. A D-keresztmetszetű tartályok két magasságban készülnek – 560 milliméter és 710 milliméter.

AdBlue-tartályok
Műanyag, űrtartalma 32 liter. Az AdBlue-szivattyú az AdBlue-tartálymodul integrált része. 

Első tengelyek
Az első tengelyek teherbírása 7,1 és 9 tonna közötti.

Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 6,7, 7,1, 7,5 vagy 10,5 tonna.

Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok

Hajtás Alváz Felfüggesztés Alvázkeret magassága Nyeregmagasság* Gumiabroncs Minimális kapcsolási magasság** Névleges menetmagasság**
4×2              
  Közepes RAD-KR 266 150 315/60 R 22,5 992 1097
  Közepes RAD-KR 266 185 295/80 R 22,5 1103 1208
  Közepes RAD-KR 266 185 315/70 R 22,5 1086 1191
  Közepes RAD-KR 266 185 315/80 R 22,5 1114 1219
  Közepes RAD-KR 266 150 295/80 R 22,5 1063 1168
  Közepes RAD-KR 266 150 315/70 R 22,5 1049 1154

** Hozzávetőleges magasságok.

Felépítményezési előkészítések

Felépítményezői furatsor az alvázon
A felső furatsor a felépítményezőnek van fenntartva. A felső furatsorban valamennyi konzol eltolt és 8 milliméteres távtartóval rendelkezik. A felső furatsorban nem használnak szegecseket.

Daru-előkészítés
Darutartók gyárilag felszereltethetők az alvázra.

Daru-előkészítő készlet
Darutartók gyárilag felszereltethetők az alvázra. Az akkumulátordoboz hátrébb kerül és a darutartó lemezeket a fülke mögé, az alváz két oldalára szerelik. Elektronikai előkészítő készletet – ELCRANE – is tartalmaz.

 

Nyeregszerkezetek
A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO-nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel nem igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 150 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.

Fékrendszer

Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.

EBS Medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza:

Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.

Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.

 

Hidraulikus retarder
Hidraulikus retarder az AL306 sebességváltóhoz. A kompakt, integrált hidraulikus retardert a sebességváltóra szerelik fel, és 1490 Nm féknyomatékú lassítást biztosít.

Tetszik? Próbálja ki

Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.