Minden, amit tudnia kell a Volvo FE modellről, részletesen.
Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Elektromos | Volvo FE |
---|---|
Teljesítmény | Akár 225 kW-os (300 LE) folyamatos teljesítmény |
Hatótávolság | akár 275 kilométer |
Töltési idő (teljes feltöltés) | 8 óra váltóárammal (43 kW) 2,3 óra egyenárammal (150 kW) |
Akkumulátorkapacitás | 280–375 kWh, 3-4 akkumulátor. |
Gázüzemű | G9 | |
---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | |
Hengerek száma | 6 | |
Összlökettérfogat | 8,9 dm³ | |
Löket | 144,5 mm | |
Furat | 114 mm | |
Sűrítési arány | 12:01 | |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 1200–1700 1/min | |
Olajszűrők | 2 | |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 27,6 l | |
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 12,4 l | |
G9 320 LE (239 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Legnagyobb teljesítmény 2000–2100 1/min fordulatszámnál | 320 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1300–1400 1/min fordulatszámnál | 1356 Nm | |||
Dízelüzem | D8 | |
---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | |
Hengerek száma | 6 | |
Összlökettérfogat | 7,7 dm³ | |
Löket | 135 mm | |
Furat | 110 mm | |
Sűrítési arány | 17.5:1 | |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 1000–1700 1/min | |
Kipufogófék-teljesítmény | 120 kW (2800 1/min) | |
Kompressziós fék teljesítménye* | 170 kW (2800 1/min) | |
Olajszűrők | 1 | |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 25,5 l | |
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 17 l | |
* opció |
D8 250 LE (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Legnagyobb teljesítmény 2100 1/min fordulatszámnál | 250 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 900–1700 1/min fordulatszámnál | 950 Nm | |||
D8 280 LE (206 kW) |
| |||
Legnagyobb teljesítmény 2100 1/min fordulatszámnál | 280 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 950–1700 1/min fordulatszámnál | 1050 Nm | |||
D8 320 LE (235 kW)* |
| |||
Legnagyobb teljesítmény 2100 1/min fordulatszámnál | 320 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1050–1600 1/min fordulatszámnál | 1200 Nm | |||
D8 350 LE (258 kW) | ||||
Legnagyobb teljesítmény 2200 1/min fordulatszámnál | 350 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1200–1600 1/min fordulatszámnál | 1400 Nm | |||
*elérhető B100 biodízellel |
Olajcsere-intervallum
Legfeljebb 120 000 km vagy kétévente egyszer a VDS5 motorolajjal.
Üzemanyagra vonatkozó követelmények
EN 590 (EU norma) legfeljebb 10 ppm kéntartalommal.
Motorra szerelt mellékhajtás
1:1 áttétel, 600 Nm nyomaték menet közben és álló helyzetben egyaránt.
| Nyomatékleadás | Áttétel | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* nyomatékérték menet közben és álló helyzetben. Az AT2412 esetében a legnagyobb nyomaték menet közben 150 Nm.
12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift váltó kompakt retarderrel, mellékhajtással és olajhűtővel is ellátható.
Típus | Legmagasabb sebességfokozat | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Szerelvényössztömeg (tonna) |
---|---|---|---|
AT2412 | Direkt | 2400 | 44 |
Manuális sebességváltók
A manuális sebességváltók szervórásegítéssel működtethetők. A műszerfalba integrált rövid sebességváltó kar mentes a vibrációktól, és rövid, határozott utakon mozgatható. A váltók mellékhajtással is specifikálhatók.
Típus | Legmagasabb sebességfokozat | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Szerelvényössztömeg (tonna) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Automatikus sebességváltók
Az automatikus váltó kiváló elindulási jellemzőket biztosít, illetve finom fokozatváltásokat a teljes sebességtartományban. A váltó a műszerfalon elhelyezett nyomógombokkal vezérelhető. Ezenkívül mellékhajtással is rendelhető.
Típus | Legmagasabb sebességfokozat | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Szerelvényössztömeg (tonna) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Típus | Tengelyek | Áttétel | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t) | Megengedett szerelvényössztömeg (t) |
Differenciálmű | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344E | Szóló | Hipoid | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C | Szóló | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3550 | 23 | 70 |
Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |||||
RSH1370F | Szóló | Spirális kúp | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180D | Tandem | Hipoid | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
Erőátviteli kombinációk
D8 250 LE | D8 280 LE | D8 320 LE | D8 350 LE | G9 320 LE | |
Sebességváltók | |||||
---|---|---|---|---|---|
AT2412 | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Egyszeres áttételezésű tengelyek | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Kerékagyfordulatszám-csökkentéses tengelyek | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● | |||
Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtások széles választéka szolgál a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.
Motorra szerelt
PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtás peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
Sebességváltóra szerelt
PTR-HF/FH/ZF Csatlakozóperemes csatlakoztatás, kis vagy nagy fordulatszámú.
PTR-HP/PH/ZF Szivattyú csatlakoztatásához, kis vagy nagy fordulatszámú.
PTRD-D1D: Kettős hajtás szivattyú közvetlen csatlakoztatásához és karimás csatlakozóval is.
Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.
Nappali fülke
Nappali fülke kényelmes és ergonomikus vezetői környezettel. Belmagasság 1605 milliméter, hosszúság 1600 milliméter, szélesség 2300 milliméter
Rövid hálófülke
A rövid hálófülke több helyet kínál, és egy személy számára ággyal is felszerelhető, vagy irodarészként használható kiegészítő tárolóhelyekkel. Belmagasság 1605 milliméter, hosszúság 2000 milliméter, szélesség 2300 milliméter.
Hálófülke
Hálófülke egy személyes ággyal. Belmagasság 1605 milliméter, hosszúság 2200 milliméter, szélesség 2300 milliméter.
Alacsony beszállási magasságú fülke
Alacsony beszállási magasságú fülke alacsony belépési magassággal és 1–3, biztonsági övvel ellátott utasülés számára elegendő hellyel. Belmagasság: 1605 milliméter, hosszúság: 2200 milliméter, szélesség: 2300 milliméter. Elhúzható utasoldali ajtóval is megvásárolható.
Fülkefelfüggesztés
Mechanikus felfüggesztés elöl és hátul: csavarrugó és lengéscsillapító. Pneumatikus felfüggesztés elöl és hátul: légrugók.
Vezetőülés
Három különböző kényelmi szint: Comfort, Standard és Economy. Mindhárom állítható háttámlával, hosszirányú és magassági állítási lehetőséggel, változtatható dőlésszögű elülső résszel és integrált fejtámlával készül.
Utasülés
Három különböző kényelmi szint választható: Standard, Economy és Basic.
Fülkeszínek
300 fix változat rendelhető. Ezen felül további színek is rendelhetők az ügyféladaptáció keretében.
Kormánykerék
A kormánykerék átmérője a teherautó konfigurációjától függően 460 vagy 500 milliméter, és pneumatikusan állítható a kívánt helyzetbe.
Légkondicionáló rendszer
A fülkefűtési rendszer két változatban rendelhető: kézi szabályzású fűtés, vagy kézi szabályzású fűtés légkondicionálással. Opcióként egy 2 kW teljesítményű állófűtés is rendelhető.
Tetőablak
A fülke egy 50 milliméterre nyitható tetőablakkal is felszerelhető. A tetőablak üveg vagy acél kivitelű lehet. A tetőablak kézzel vagy elektromosan mozgatható.
Üléskárpit
Komfortos kivitelű szövet.
Oldalkárpit
Komfortos kivitelű szövet.
Fülkefűtés
A fülkefűtési rendszer két változatban rendelhető: kézi szabályzású fűtés, vagy kézi szabályzású fűtés légkondicionálással. Opcióként egy 2 kW teljesítményű állóhelyzeti fűtőberendezés is rendelhető.
Belső tárolók
A fülke belseje számos praktikus és könnyen hozzáférhető tárolórekeszt kínál az iratok és a személyes tárgyak számára. A szélvédő fölött két tárolóegység, valamint négy DIN rekesz található. Opcióként számos különféle tároló és motorsátordoboz, íróalátét és ruhaakasztó rendelhető.
Kürtök
Két kiegészítő kürttípus rendelhető, elektromos és pneumatikus – két tetőre szerelt pneumatikus kürt vagy egy elektromos kürt az elülső fedél alatt.
Ágy
Az ágy egy- vagy kétrészes lehet, 580 milliméter vagy 780 milliméter szélességgel. Opcióként ágyvédő rúd is rendelhető.
Alacsony beszállási magasságú fülke
Az FE alacsony beszállási magasságú fülke könnyű megközelíthetőséget kínál, 90 fokos szögig nyitható ajtókkal. Két változatban kapható: sík padlóval vagy motorsátorral. Kiváló kilátást biztosít a járművezető számára, és mivel ez egy Volvo, természetesen a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja.
Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.
Alacsony | körülbelül 880 mm |
Közepes | körülbelül 950 mm |
Magas | körülbelül 1050 mm |
| Légrugózás | Laprugó |
---|---|---|
Alacsony | 7.1/7.5/8 | 9 |
Közepes | 7.1/7.5/8 | 9 |
Magas | 7.1/7.5/8 | 9 |
Típus | Tengelyek | Felfüggesztés | Tengely-/bogiterhelés | Áttételezés | Toló-/segédtengelyek |
Szóló tengely | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolikus/S-rugó Parabolikus | 13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-KR | 4x2 | Légrugózás | 13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
Bogi | |||||
RADT-KR | 6x2 | Légrugózás | 19/20 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (fix/kormányzott) |
RAPD-BR | 6x4 | Légrugózás | 23 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
Pótkocsik csatlakoztatásához vonófejek választhatók.
Üzemanyagtartályok
Az üzemanyagtartályok műanyag, acél vagy alumínium kivitelben rendelhetők. A tartályok mérete 160–630 liter közötti. A D-keresztmetszetű tartályok két magasságban készülnek – 560 milliméter és 710 milliméter.
AdBlue-tartályok
Műanyag, űrtartalma 32 liter. Az AdBlue-szivattyú az AdBlue-tartálymodul integrált része.
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.
EBS Medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.
Hill Start Aid
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő motornyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.
ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.
Hidraulikus retarder
Hidraulikus retarder az AL306 sebességváltóhoz. A kompakt, integrált hidraulikus retardert a sebességváltóra szerelik fel, és 1490 Nm féknyomatékú lassítást biztosít.
Első tengelyek
Az első tengelyek teherbírása 7,1 és 9 tonna közötti.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 6,7, 7,1, 7,5 vagy 10,5 tonna.
Felépítményező furatsor az alvázon
A felső furatsor a felépítményezőnek van fenntartva. A felső furatsorban valamennyi konzol eltolt és 8 milliméteres távtartóval rendelkezik. A felső furatsorban nem használnak szegecseket.
Daru előkészítés
Darutartók gyárilag felszereltethetők az alvázra.
Daru előkészítő készlet
Darutartók gyárilag felszereltethetők az alvázra. Az akkumulátordoboz hátrébb kerül és a darutartó lemezeket a fülke mögé, az alváz két oldalára szerelik. Elektronikai előkészítő készletet – ELCRANE – is tartalmaz.
Nyeregszerkezetek
A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel nem igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 150 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.
Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FL adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.