A pékségektől és a sörfőzdéktől a szupermarketekig és éttermekig számos élelmiszeripari cég ambiciózus célokat tűzött ki maga elé CO2 kibocsátásának csökkentésére. De milyen szerepet játszik a szállítmányozás, és mekkora befolyása lehet az elektromos teherautóknak a karbonlábnyomra?
Míg számos iparág és vállalat törekszik a szén-dioxid-semlegességre, az élelmiszer- és italipar gyorsabban halad, mint a legtöbb. Ennek az az oka, hogy az Ön iparágában a vásárlók nagyon szorgalmazzák ezt, és sokan még hajlandók egy kicsit többet is fizetni a fenntartható termékekért.
A kihívás, hogy csak a saját működésen belül nehéz feladat lehet csökkenteni a CO2-kibocsátást (1. hatókörbe tartozó kibocsátások). Például a becslések szerint a nagy áruházláncok esetében a kibocsátásuk 93%-a kívül esik a közvetlen befolyásukon.
Mivel egyes jelentések szerint az élelmiszer- és italipar kibocsátásának körülbelül 19%-a a szállításból származik, a fenntarthatóbb flottával rendelkező fuvarozókkal való együttműködés kézenfekvő hely a csökkentés megkezdéséhez.
A hagyományos dízel teherautókról elektromos (vagy más alacsony kibocsátású üzemanyagra, például biogázra, HVO-ra vagy biodízelre) való átállással azonnali és kézzelfogható CO2 csökkentést érhet el. Az elektromos teherautók használatának azonban nem ez az egyetlen előnye.
A dízel teherautóktól eltérően alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban történő szállításra is használhatók. Alacsony zajszintjük miatt éjszakai szállításra is alkalmasak. Ez nagyobb rugalmasságot biztosít a szállítmányozóknak is, különösen egy olyan iparágban, ahol a pontos időben történő szállítás elengedhetetlen a termékek frissen tartásához.
Az elektromos teherautók jót tesznek a márkaimázsnak is, mivel egyértelműen bizonyítják az Ön fenntarthatóság iránti elkötelezettségét.
Annak érdekében, hogy fuvarozóit támogassa az átállásban, érdemes megfontolni hosszabb szerződések alkalmazását, hogy nagyobb biztonságban érezzék magukat az elektromos teherautókba és a töltési infrastruktúrába való hosszú távú beruházások során.
A töltési infrastruktúra megteremtése számos fuvarozó számára is kihívást jelent, de ezen segíthet, ha telephelyein saját töltőoszlopokba fektet be. Ha van lehetőség az elektromos teherautók teljes feltöltésére a be- és kirakodás közben, az nagymértékben megnövelheti a potenciális hatótávolságot, és megkönnyítheti a kiszállításokat a fuvarozók számára.
Már most itt az idő. Sok vállalat 2030-at tűzte ki határidőnek a szén-dioxid kibocsátással kapcsolatos célkitűzéseik teljesítésére, ami már nincs is messze. Az átálláskor elektromos teherautókra számos tényezőt kell figyelembe venni és ezekkel tervezni. Tehát kezdje el most a könnyen elérhető célokkal. Például, ha vannak rendszeres útvonalaik két pont között, ez optimális kiindulási pont lehet egy elektromos teherautó számára.
Igen, a technológia már itt van: és már most is sok CO2-kibocsátás lehet vele elkerülni. Sok mítosz és tévhit kering az elektromos teherautókkal kapcsolatban, különösen azzal kapcsolatban, hogy mekkora a hatótávjuk és mennyit tudnak szállítani. De az igazság az, hogy az elektromos teherautók már évek óta üzemelnek, és a Volvo Trucks önmagában körülbelül 6000 elektromos teherautót adott el 42 országban. Eddig ezek a teherautók ugyanolyan megbízhatónak és termelékenynek bizonyultak, mint dízel társaik.
Érdemes legalább annyit megtenni, hogy leül beszélni beszállítóival és fuvarozóival, hogy megnézzék, hogyan segíthetnek egymásnak a szállítmányozás szén-dioxid-mentesítésében. Akár közvetlenül is kapcsolatba léphet egy elektromos teherautó-gyártóval, hogy megtudja, tudnak-e segíteni Önnek. Minél hamarabb hajtja végre az átállást, annál hamarabb lesz képes kézzelfogható CO2-kibocsátás csökkentést elérni, és haladhat a nettó zéró célkitűzések felé.
Ha többet szeretne megtudni az elektromos teherautókról, érdeklődhet: