Trucks

A Volvo FH Aero műszaki adatai

Minden, amit tudnia kell a Volvo FH Aero modellről, részletesen.

Hajtáslánc

Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.

Nagy teherbírású elektromos – teljesítmény/nyomaték

 

G13 – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

D13 – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

D13 I-save – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

Elektromos​

Elektromos Volvo FH Aero

Teljesítmény

Akár 330–490 kW-os (450–666 LE-s) folyamatos teljesítmény

Hatótávolság​

Akár 300 km (4×2 nyerges szerelvénnyel)

Töltési idő (teljes feltöltés)

9,5 óra váltóárammal (43 kW) 2,5 óra egyenárammal (250 kW)

Akkumulátorkapacitás

360–540 kWh, 4–6 akkumulátor

  

Gázüzemű​

G13

Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro 6

Hengerek száma​

6

Összlökettérfogat

12,8 dm³

Löket

158 mm

Furat

131 mm

Sűrítési arány

17:01

Gazdaságos fordulatszám-tartomány

900–1400 1/min

Kipufogófék-teljesítmény

200 kW

Motorfék-teljesítmény*

380 kW (2300 1/min)

Olajszűrők

2 főáramú

Olaj mennyisége, szűrővel együtt

35 l

Hűtőrendszer, teljes térfogat

38 l

  
 

G13 420 LE (315 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámon

420 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon

2100 Nm

  
 

G13 460 LE (345 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb nyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon

2300 Nm

  
 

G13 500 LE (375 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1600–1700 1/min fordulatszámon

500 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 980–1404 1/min fordulatszámon

2550 Nm

  
     

Dízel

D13

D13 I-Save 

Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro 6

Euro 6

 

Hengerek száma​

6

6

 

Összlökettérfogat

12,8 dm³

12,8 dm³

 

Löket

158 mm

158 mm

 

Furat

131 mm

131 mm

 

Sűrítési arány

18.0:1

18.0:1

 

Gazdaságos fordulatszám-tartomány

900–1400 1/min

900–1300 1/min

 

Kipufogófék-teljesítmény

175 kW (2300 1/min)

150 kW

 

Motorfék-teljesítmény*

340 kW (2300 1/min)

435 kW (2300 1/min)

 

Olajszűrők

2 főáramú

2 főáramú

 

Olaj mennyisége, szűrővel együtt

35 l

35 l

 

Hűtőrendszer, teljes térfogat

24 l

26 l

 
    

Üzemanyag előfeltételek

Kénmentes üzemanyag (EN590, legfeljebb 10 ppm kén) Második generációs biodízel (EN15940, szintetikus gázolaj)

Olajcsere-intervallum

Legfeljebb 150 000 kilométer vagy egy év, VDS4-gyel.

 

 

D13 420 LE (315 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

420 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon

2100 Nm

  
 

D13 I-Save 420 LE (315 kW)*

 

  
 

Maximális teljesítmény 1230–1600 1/min fordulatszámon

420 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1230 1/min fordulatszámon

2400 Nm

  
 

D13 460 LE (345

kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon

2300 Nm

  
 

D13 I-Save 460 LE (345 kW)*

   
 

Maximális teljesítmény 1240–1600 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1240 1/min fordulatszámon

2600 Nm

  
 

D13 500 LE (375 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

500 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon

2500 Nm

  
 

D13 I-Save 500 LE (375 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1250–1600 1/min fordulatszámon

500 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1250 1/min fordulatszámon

2800 Nm

  
 

D13 540 LE (405 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1458–1700 1/min fordulatszámon

540 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon

2600 Nm

  
     

*elérhető B100 biodízellel

Motorra szerelt mellékhajtómű

 

Nyomatékleadás

Áttétel 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.

I-Shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.

Típus

Legnagyobb fokozat

Motornyomaték (Nm)

AT2612

Direkt

2600

ATO2612

Gyorsító áttétel

2600

AT2812

Direkt

2800

ATO3112

Gyorsító áttétel

3150

   

I-Shift Dual Clutch

Típus

Legnagyobb fokozat

Motornyomaték (Nm)

SPO2812

Gyorsító áttétel

2800

   

Típus

Tengelyek

Áttétel

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm)

Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t)

Megengedett szerelvényössztömeg (t)

Differenciálmű

RSS1244B

Szóló

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/E

Szóló

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Szóló

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Szóló

Hipoid

2800

13

52

RSS1370A/B

Szóló

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

RSH1370F

Szóló

Kónikus spirálpálya

3800

13

70

RT2610B/F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

26

100

RTH3210F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

32

100

RTH3212F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

33

100

RTH3815

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

38

100

      

Hátsóhíd-áttételek

Szóló tengelyek

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* RSS1344E esetén

** RSS1370B esetén

Tandemtengelyek

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 420 LE

D13 460 LE

D13 500 LE

D13 540 LE

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Egyszeres áttételezésű tengelyek

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Agyáttételes tengelyek

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save 420 LE

D13 I-Save 460 LE

D13 I-Save 500 LE

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Egyszeres áttételezésű tengelyek

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Agyáttételes tengelyek

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 LE

G13 460 LE

G13 500 LE

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Egyszeres áttételezésű tengelyek

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Agyáttételes tengelyek

RSH1370F

RTH2610F

    

Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtások széles választéka elérhető a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.

Tengelykapcsolótól független mellékhajtások

PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.

PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

PTER-100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

Tengelykapcsolótól függő mellékhajtások

PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.

PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.

Külső és belső

Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.

A különböző igényeknek megfelelően négy különböző külső díszítésű változat áll rendelkezésre.

Volvo FH Aero with the basic exterior trim 

Alapdizájn

Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás és lökhárító.

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

Továbbfejlesztett formaterv

Fülkeszínű hűtőrács és krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás, ajtókilincsek és lökhárító.

Volvo FH Aero with highest level exterior trim  

Legmagasabb szintű

Fülkeszínű hűtőrács, tükörborítás, napellenző, ajtókilincsek, lökhárító és légterelő. Krómozott fényszórók.

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim 

Alapdizájn masszív homlokrésszel

Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Fekete fényszórók. Villámlás szürke napellenző és tükörborítás. Szürkére festett acél lökhárító.

A Volvo FH Aero hat különböző belső felszereltségi szinttel kapható a különböző igényeknek megfelelően.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Robust vinil és szövetkárpitozással

Tartós anyagok vinilből és szövetből, modern színösszeállítással, amely illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level 

Dynamic szövet kárpitozás

Szövet belső tér modern színösszeállítással, a szürke különböző árnyalataiban, amelyek illeszkednek a belső tér különböző részeihez.

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level 

Progressive plüss kárpitozás

Ez a puha plüssbelső kifinomult színvilágot kínál, és illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level 

Robust bőrkárpitozás

A belső tér kifinomult színösszeállítású, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level 

Dynamic bőrkárpitozás

Belső tér a szürke különböző árnyalataihoz illeszkedő, kétszínű teljesen bőrből készült ülésekkel, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level 

Progressive bőrkárpitozás

Beltér különböző árnyalatú, a Skylarkhoz illeszkedő (bézs) és kétszínű, teljesen bőrből készült ülésekkel, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: kényelem és tér

A Globetrotter XXL biztonságos és kényelmes szállást nyújt akár két személy számára is. Fokozottan kényelmes alvás várja a szélesebb és hosszabb alsó ágyban – a megnyújtott hosszúságú fülke jóvoltából.

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: tárolásra terveztük

A Globetrotter XL (CAB-XHSL) szintén biztonságos és kényelmes szállást jelent akár két személy számára, ám nagyobb belmagasságának köszönhetően még több tárolóhelyet kínál. A fülke belmagassága 220 centiméter (a motorsátoron 211 centiméter).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter fülke: a kettő már társaság

A Globetrotter fülke (CAB-HSLP) kényelmes éjszakai szállásként szolgál akár két személy számára. Ráadásul a fülke függőleges felépítésének köszönhetően sok többlet tárolóhelyet kínál. Belmagassága 205 centiméter (a motorsátoron 196 centiméter).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Hálófülke

Hálófülke (CAB-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel akár két személy számára. Belmagassága 171 centiméter, a motorsátoron 162 centiméter.

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Alacsony hálófülke

Az alacsony hálófülke (CAB-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló süllyesztett tetővel és fülkefelfüggesztéssel. Belmagassága 147 centiméter, a motorsátoron 138 centiméter.

Vontató

 

 

 

Magasság A (mm)

Magasság B (mm)

Magasság C (mm)

Magasság D (mm)

Hajtás

Alvázmagasság

Felfüggesztés

Gumiabroncsok

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Magas

Laprugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3430

3800

39503225

4x2

Magas

Laprugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3440

3800

39503225

4x2

Közepes

Laprugózás/Légrugózás

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Alacsony

Légrugózás/Légrugózás

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Alacsony

Légrugózás/Légrugózás

315/60-R22.5

3250

3620

3770

3045

4x2

Extra alacsony

Légrugózás/Légrugózás

295/60-R22.5

3210

3580

3730

3005

6x2

Közepes

Laprugózás/Légrugózás

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

 

Alváz

 

 

 

Magasság A (mm)

Magasság B (mm)

Magasság C (mm)

Magasság D (mm)

Hajtás

Alvázmagasság

Felfüggesztés

Gumiabroncsok

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

Magas

Légrugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6×2

Közepes

Légrugózás/Légrugózás

315/70-R22.5

3330

3700

3850

3125

6×2

Alacsony

Légrugózás/Légrugózás

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

6×2

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6×4

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

8×4

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

* Hozzávetőleges magasságok

Négypontos fülkefelfüggesztés

Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.

 

Légbeömlők

Bal oldalon található, az alkalmazás függvényében alacsony vagy magas pozícióban. Elülső légbeömlő is rendelhető.

 

Színek

Válasszon egyet, és mindig stílusos lesz. Hozzávetőlegesen 650 színváltozat rendelhető.

 

Kárpitozás

Többféle stílus áll rendelkezésre. Vinil, szövet és plüss. Némely üléskárpitozás (a vinil és a szövet kivételével) rendelhető ülésszellőztetés funkcióval is.

 

Vezetőülés

Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Különleges szabadságot kínál az állíthatósága – a vezetőülés teljes állítási tartománya előre-hátra 240 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlát, állítható és lehajtható háttámlát, függőleges és előre-hátra irányú állítási lehetőséget, állítható deréktámaszt és változtatható ülésszöget kínál.

 

Utasülés

Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Az utasülés alapkivitelben fejtámlával készül. Kívánságra mozgatható utasülés is rendelhető.

 

Ágyak

Kényelmes éjszakai alvásra tervezve. Ágyméretek: 74×200 centiméter, 81,5 centiméter széles középső résszel; vagy 74×200 centiméter, amely 88×200 centiméterre bővíthető, 95,5 centiméter széles középső résszel. A Globetrotter XXL fülkében az ágy 213 centiméter hosszú. A fejrésznél, a középen, illetve a lábaknál mért szélessége 99/106,5/91 centiméter. Válassza a habmatracot vagy a kiemelkedő kényelmet nyújtó, 16 centiméter vastag matracot zsákrugókkal. Három keménységi változatban rendelhető: Puha, Félkemény és Kemény. Két lehetőséget kínálunk a védő ágytakaróra: ezek fokozzák a kényelmet és segítségével gyorsabban rendet tehet. Szintén elérhető: dönthető kivitel állítható háttámlával és komfortkivitelű felső ágy (mérete 60×190 centiméter vagy 70×190 centiméter).

Belső tárolók

A fülkében az elülső polc négy DIN-szabványú rekeszt és két nagy méretű tárolórekeszt kínál, rolós ajtókkal a vezető és az utas oldalán. A hátfalon egy könnyű és kiválóan megvilágított hátsó felső polc található. Az ágy alatt két kihúzható fiókot talál, összesen 130 liter térfogattal. Ezenkívül két kisebb tároló található az ágy matraca alatt a lábrésznél (10 liter) és a fejrésznél (15 liter), valamint az ágy lábánál egy PET-palack számára kialakított tartó.

 

Külső tárolók

A fülke mindkét oldalán nagy méretű tárolórekeszeket talál, amelyek kívülről és belülről egyaránt hozzáférhetők. További 30 literes, fűtetlen tárolórekeszeket alakítottak el a fülke alatt mindkét oldalon.

 

Üvegtető/tetőablak

A fülke fix üvegtetőt tartalmaz vagy opcióként 50 milliméterre nyitható tetőablakkal is felszerelhető. Ez egyúttal vészkijáratként is szolgál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású lehet.

 

Kormánykerék

Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.

 

Légkondicionáló rendszer

A hőmérséklet szabályozásához három különböző rendszerből választhat. Ventilátoros szellőzés hagyományos, hűtővizes fűtéssel. Manuális légkondicionáló (MCC). Automatikus hőmérséklet-szabályozású légkondicionáló (ECC/ECC2). A rendszer a napsugárzást, a párásodást és a levegőminőséget figyelő érzékelőkkel is rendelhető. Egészítse ki a légkondicionáló rendszert a fülkét és a motort ellátó állófűtéssel, valamint az Állóhelyzeti fülkehűtéssel (állóklíma).

 

Állóklíma

Nem szükséges a motornak járnia ahhoz, hogy élvezhesse a légkondicionált fülke jelentette kényelmet. Az Állóhelyzeti fülkehűtés az álló járműben is szabályozza a hőmérsékletet. Az állófűtéssel összedolgozva mindig kényelmes klímát tart fenn a fülkében: ez nagyon hasznos például olyan éjszakákon, amikor a hőmérséklet jelentősen és hirtelen csökken. A rendszer figyeli az akkumulátor állapotát, hogy ne veszélyeztesse a teherautó indíthatóságát. Kiszámítja a fülke felfűtéséhez vagy lehűtéséhez szükséges energia mértékét. Ha az akkumulátorok nincsenek teljesen feltöltve, a rendszer megállapítja, hogy meddig használható. Ráadásul, csöndes működésű. A rendszer körülbelül 20 decibellel kisebb zajt bocsát ki, mint a piacon elérhető konkurens rendszerek, ezzel csökkentve a zajszennyezést és elősegítve a pihenést. A rendszer a jármű normál szellőzőrendszerének teljesen integrált része, a meleg és a hideg levegő a hagyományos szellőzőrostélyokon keresztül a szükségesnek megfelelő mértékben és egyenletes eloszlásban áramlik. A fülke aerodinamikai jellemzőit és belmagasságát nem befolyásolja a rendszer. A fülkefűtés (PH-CAB) kivételével.

Alváz

Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.

Extra alacsony (vontató)

kb. 810 mm

Alacsony

kb. 850 mm

Közepes

kb. 900 mm

Magas

kb. 1000 mm

Extra magas

kb. 1200 mm

  

 

Légrugózás

Laprugó

Extra alacsony

8

-

Alacsony

8

-

Közepes

10/20*

9

Magas

10/20*

10/20*

Extra magas

-

10/20*

   

*Dupla első tengelyekkel

Típus

Tengelyek

Felfüggesztés

Tengely-/bogiterhelés

Áttételezés

Segéd-/tolótengelyek

Szóló

RAD-L90

4x2

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-GR

4x2

Légrugózás

11,5/13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-G2

4x2

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

13 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 
      

Bogi

RADT-GR

6x2

Légrugózás

19/20,5/22,5/23 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)

RAPD-GR

6x2

Légrugózás

16/19/22 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (fix/kormányzott)

RAPD-G4

6x2

Légrugózás

16 t

Egyszeri

Tolótengely (fix)

RADD-G2

6×4/8×4

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolikus

20/21 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolikus/hagyományos laprugó

23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Hagyományos laprugó

26/32 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RADD-TR3

8x4

Hagyományos laprugó

38 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RADD-GR

6×4/8×4

Légrugózás

21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAPDT-GR

8×2

Légrugózás

27/30/30,5/31,5/32 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott) + segédtengely (fix/kormányzott)

RADDT-GR

8×4/10×4

Légrugózás

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (kormányzott)

RAPDD-GR

8×4

Légrugózás

27/30,5/32/35 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott)

RADDT-G2

8×4/10×4

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (kormányzott)

      

A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

Üzemanyagtartályok

Alumínium vagy acél tartályok, 150-900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4x2-es vontató esetében 1510 liter. Gáztartályok 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) és 225 kg (545 l) méretben.

AdBlue-tartályok

32–112 liter űrtartalommal. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.

Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.
 

EBS medium

Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.

 

EBS működésellenőrzés 

Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.

 

Automatikus visszagurulás-gátló

Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.

 

Fékbetét-kopás elemzés

Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).

 

Automatikus rögzítőfék-oldás

A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).

További opciók:

A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:

 

Kiterjesztett fék

Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

 

ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)

A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, valamint a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.

 

Vészhelyzeti féklámpa

50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak. 

 

Hidraulikus retarder

Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.

Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS)

Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.

Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
 

Segédtengelyek

A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők - fix, szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.

Emelhető Tandemtengely

Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az Emelhető Tandemtengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.

Adatlapok

Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FH Aero sorozat adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.

A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.

Kérdése van?

Helyi Volvo Trucks értékesítője megadja a választ. Ugorjon be hozzá, hívja fel, vagy kérje meg, hogy látogassa meg Önt!