Minden, amit a Volvo FH-ról tudnia kell, részletesen.
Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Elektromos | Volvo FH |
---|---|
Teljesítmény | Akár 330–490 kW-os (450–666 LE-s) folyamatos teljesítmény |
Hatótávolság | Akár 300 km (4×2 nyerges szerelvénnyel) |
Töltési idő (teljes feltöltés) | 9,5 óra váltóárammal (43 kW) 2,5 óra egyenárammal (250 kW) |
Akkumulátorkapacitás | 360–540 kWh, 4–6 akkumulátor |
Gázüzemű | G13 | ||
---|---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | ||
Hengerek száma | 6 | ||
Összlökettérfogat | 12,8 dm³ | ||
Löket | 158 mm | ||
Furat | 131 mm | ||
Sűrítési arány | 17.0:1 | ||
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 900–1400 1/min | ||
Kipufogófék-teljesítmény | 200 kW | ||
Motorfék-teljesítmény* | 380 kW (2300 1/min) | ||
Olajszűrők | 2 főáramú | ||
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 35 l | ||
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 38 l | ||
*opció
G13 420 LE (315 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámon | 420 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon | 2100 Nm | |||
G13 460 LE (345 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1050-1400 1/min fordulatszámon | 2300 Nm | |||
G13 500 LE (375 kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1600–1700 1/min fordulatszámon | 500 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 980–1404 1/min fordulatszámon | 2550 Nm | |||
Dízel | D13 | D13 I-Save | |
---|---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | Euro 6 | |
Hengerek száma | 6 | 6 | |
Összlökettérfogat | 12,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Löket | 158 mm | 158 mm | |
Furat | 131 mm | 131 mm | |
Sűrítési arány | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 900–1400 1/min | 900–1300 1/min | |
Kipufogófék-teljesítmény | 175 kW (2300 1/min) | 150 kW | |
Motorfék-teljesítmény* | 340 kW (2300 1/min) | 435 kW (2300 1/min) | |
Olajszűrők | 2 főáramú | 2 főáramú | |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 35 l | 35 l | |
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 24 l | 26 l | |
*opció
Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén)Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)
Legfeljebb 150 000 kilométer vagy egy év, VDS4-gyel.
D13 420 LE (315 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 420 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon | 2100 Nm | |||
D13 I-Save 420 LE (315 kW)* |
| |||
Maximális teljesítmény 1230–1600 1/min fordulatszámon | 420 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 900–1230 1/min fordulatszámon | 2400 Nm | |||
D13 460 LE (345 kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon | 2300 Nm |
D13 I-Save 460 LE (345 kW)* |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1240–1600 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 900–1240 1/min fordulatszámon | 2600 Nm | |||
D13 500 LE (375 kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 500 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon | 2500 Nm |
D13 I-Save 500 LE (375 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1250–1600 1/min fordulatszámon | 500 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 900–1250 1/min fordulatszámon | 2800 Nm | |||
D13 540 LE (405 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1458–1700 1/min fordulatszámon | 540 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon | 2600 Nm | |||
*elérhető B100 biodízellel
| Nyomatékleadás | Áttétel | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.
12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.
Típus | Legnagyobb fokozat | Maximális nyomaték (Nm) |
---|---|---|
AT2612 | Direkt | 2600 |
ATO2612 | Gyorsító áttétel | 2600 |
AT2812 | Direkt | 2800 |
ATO3112 | Gyorsító áttétel | 3150 |
Típus | Legnagyobb fokozat | Maximális nyomaték (Nm) |
---|---|---|
SPO2812 | Gyorsító áttétel | 2800 |
Típus | Tengelyek | Áttétel | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t) | Megengedett szerelvényössztömeg (t) |
Differenciálmű | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244B | Szóló | Hipoid | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Szóló | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Szóló | Hipoid | 2800 | 13 | 52 |
RSS1352A | Szóló | Hipoid | 2800 | 13 | 70 |
RSS1370A/B | Szóló | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |||||
RSH1370F | Szóló | Kónikus spirálpálya | 3800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210F | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 32 | 100 |
RTH3212F | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* RSS1344D/E esetén
** RSS1370B esetén
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
| D13 420 LE | D13 460 LE | D13 500 LE | D13 540 LE |
I-Shift | ||||
---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 |
| • | • | • |
Egyszeres áttételezésű tengelyek | ||||
RSS1244B | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
Agyáttételes tengelyek | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
| D13 I-Save 420 LE | D13 I-Save 460 LE | D13 I-Save 500 LE |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
Egyszeres áttételezésű tengelyek | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
Agyáttételes tengelyek | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| G13 420 LE | G13 460 LE | G13 500 LE |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Egyszeres áttételezésű tengelyek | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Agyáttételes tengelyek | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtások széles választéka elérhető a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.
PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy
hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes
csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTER-100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes
csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul,
és DIN csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két
csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.
Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.
A különböző igényeknek megfelelően négy különböző külső díszítésű változat áll rendelkezésre.
Alapdizájn
Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás és lökhárító.
Továbbfejlesztett formaterv
Fülkeszínű hűtőrács és krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás, ajtókilincsek és lökhárító.
Legmagasabb szintű
Fülkeszínű hűtőrács, tükörborítás, napellenző, ajtókilincsek, lökhárító és légterelő. Krómozott fényszórók.
Alapdizájn masszív homlokrésszel
Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Fekete fényszórók. Villámlás szürke napellenző és tükörborítás. Szürkére festett acél lökhárító.
A Volvo FH hat különböző belső felszereltségi szinttel kapható a különböző igényeknek megfelelően.
Robust vinil és szövetkárpitozással
Tartós anyagok vinilből és szövetből, modern színösszeállítással, amely illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.
Dynamic szövet kárpitozás
Szövet belső tér modern színösszeállítással, a szürke különböző árnyalataiban, amelyek illeszkednek a belső tér különböző részeihez.
Progressive plüss kárpitozás
Ez a puha plüssbelső kifinomult színvilágot kínál, és illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.
Robust bőrkárpitozás
A belső tér kifinomult színösszeállítású, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Dynamic bőrkárpitozás
Belső tér a szürke különböző árnyalataihoz illeszkedő, kétszínű
teljesen bőrből készült ülésekkel, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Progressive bőrkárpitozás
Beltér különböző árnyalatú, a Skylarkhoz illeszkedő (bézs) és
kétszínű, teljesen bőrből készült ülésekkel, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Globetrotter XXL: kényelem és tér
A Globetrotter XXL biztonságos és kényelmes szállást nyújt akár két személy számára is. Fokozottan kényelmes alvás várja a szélesebb és hosszabb alsó ágyban – a megnyújtott hosszúságú fülke jóvoltából.
Globetrotter XL: tárolásra terveztük
A Globetrotter XL (CAB-XHSL) szintén biztonságos és kényelmes szállást jelent akár két személy számára, ám nagyobb belmagasságának köszönhetően még több tárolóhelyet kínál. A fülke belmagassága 220 centiméter (a motorsátoron 211 centiméter).
Globetrotter fülke: a kettő már társaság
A Globetrotter fülke (CAB-HSLP) kényelmes éjszakai szállásként szolgál akár két személy számára. Ráadásul a fülke függőleges felépítésének köszönhetően sok többlet tárolóhelyet kínál. Belmagassága 205 centiméter (a motorsátoron 196 centiméter).
Hálófülke
Hálófülke (CAB-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel akár két személy számára. Belmagassága 171 centiméter, a motorsátoron 162 centiméter.
Alacsony hálófülke
Az alacsony hálófülke (CAB-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló süllyesztett tetővel és fülkefelfüggesztéssel. Belmagassága 147 centiméter, a motorsátoron 138 centiméter.
Vontató |
|
|
| Magasság A (mm) | Magasság B (mm) | Magasság C (mm) | Magasság D (mm) |
Hajtás | Alvázmagasság | Felfüggesztés | Gumiabroncsok | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Magas | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Magas | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3440 | 3810 | 3960 | 3235 |
4x2 | Közepes | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Alacsony | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Alacsony | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
6x2 | Közepes | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Alváz |
|
|
| Magasság A (mm) | Magasság B (mm) | Magasság C (mm) | Magasság D (mm) |
Hajtás | Alvázmagasság | Felfüggesztés | Gumiabroncsok | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6×2 | Magas | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6×2 | Közepes | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6×2 | Alacsony | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6×2 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6×4 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
8×4 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10×4 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
* Hozzávetőleges magasságok
Négypontos fülkefelfüggesztés
Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.
Légbeömlők
Bal oldalon található, az alkalmazás függvényében alacsony vagy magas pozícióban. Elülső légbeömlő is rendelhető.
Színek
Válasszon egyet, és mindig stílusos lesz. Hozzávetőlegesen 650 színváltozat rendelhető.
Kárpitozás
Többféle stílus áll rendelkezésre. Vinil, szövet és plüss. Némely üléskárpitozás (a vinil és a szövet kivételével) rendelhető ülésszellőztetés funkcióval is.
Vezetőülés
Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Különleges szabadságot kínál az állíthatósága – a vezetőülés teljes állítási tartománya előre-hátra 240 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlát, állítható és lehajtható háttámlát, függőleges és előre-hátra irányú állítási lehetőséget, állítható deréktámaszt és változtatható ülésszöget kínál.
Utasülés
Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Az utasülés alapkivitelben fejtámlával készül. Kívánságra mozgatható utasülés is rendelhető.
Ágyak
Kényelmes éjszakai alvásra tervezve. Ágyméretek: 74×200 centiméter, 81,5 centiméter széles középső résszel; vagy 74×200 centiméter, amely 88×200 centiméterre bővíthető, 95,5 centiméter széles középső résszel. A Globetrotter XXL fülkében az ágy 213 centiméter hosszú. A fejrésznél, a középen, illetve a lábaknál mért szélessége 99/106,5/91 centiméter. Válassza a habmatracot vagy a kiemelkedő kényelmet nyújtó, 16 centiméter vastag matracot zsákrugókkal. Három keménységi változatban rendelhető: Puha, Félkemény és Kemény. Két lehetőséget kínálunk a védő ágytakaróra: ezek fokozzák a kényelmet és segítségével gyorsabban rendet tehet. Szintén elérhető: dönthető kivitel állítható háttámlával és komfortkivitelű felső ágy (mérete 60×190 centiméter vagy 70×190 centiméter).
Belső tárolók
A fülkében az elülső polc négy DIN-szabványú rekeszt és két nagy méretű tárolórekeszt kínál, rolós ajtókkal a vezető és az utas oldalán. A hátfalon egy könnyű és kiválóan megvilágított hátsó felső polc található. Az ágy alatt két kihúzható fiókot talál, összesen 130 liter térfogattal. Ezenkívül két kisebb tároló található az ágy matraca alatt a lábrésznél (10 liter) és a fejrésznél (15 liter), valamint az ágy lábánál egy PET-palack számára kialakított tartó.
Külső tárolók
A fülke mindkét oldalán nagy méretű tárolórekeszeket talál, amelyek kívülről és belülről egyaránt hozzáférhetők. További 30 literes, fűtetlen tárolórekeszeket alakítottak el a fülke alatt mindkét oldalon.
Üvegtető/tetőablak
A fülke fix üvegtetőt tartalmaz vagy opcióként 50 milliméterre nyitható tetőablakkal is felszerelhető. Ez egyúttal vészkijáratként is szolgál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású lehet.
Kormánykerék
Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.
Légkondicionáló rendszer
A hőmérséklet szabályozásához három különböző rendszerből választhat. Ventilátoros szellőzés hagyományos, hűtővizes fűtéssel. Manuális légkondicionáló (MCC). Automatikus hőmérséklet-szabályozású légkondicionáló (ECC/ECC2). A rendszer a napsugárzást, a párásodást és a levegőminőséget figyelő érzékelőkkel is rendelhető. Egészítse ki a légkondicionáló rendszert a fülkét és a motort ellátó állófűtéssel, valamint az Állóhelyzeti fülkehűtéssel (állóklíma).
Állóklíma
Nem szükséges a motornak járnia ahhoz, hogy élvezhesse a légkondicionált fülke jelentette kényelmet. Az Állóhelyzeti fülkehűtés az álló járműben is szabályozza a hőmérsékletet. Az állófűtéssel összedolgozva mindig kényelmes klímát tart fenn a fülkében: ez nagyon hasznos például olyan éjszakákon, amikor a hőmérséklet jelentősen és hirtelen csökken. A rendszer figyeli az akkumulátor állapotát, hogy ne veszélyeztesse a teherautó indíthatóságát. Kiszámítja a fülke felfűtéséhez vagy lehűtéséhez szükséges energia mértékét. Ha az akkumulátorok nincsenek teljesen feltöltve, a rendszer megállapítja, hogy meddig használható. Ráadásul, csöndes működésű. A rendszer körülbelül 20 decibellel kisebb zajt bocsát ki, mint a piacon elérhető konkurens rendszerek, ezzel csökkentve a zajszennyezést és elősegítve a pihenést. A rendszer a jármű normál szellőzőrendszerének teljesen integrált része, a meleg és a hideg levegő a hagyományos szellőzőrostélyokon keresztül a szükségesnek megfelelő mértékben és egyenletes eloszlásban áramlik. A fülke aerodinamikai jellemzőit és belmagasságát nem befolyásolja a rendszer. A fülkefűtés (PH-CAB) kivételével.
Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.
Extra alacsony (vontató) | kb. 810 mm |
Alacsony | kb. 850 mm |
Közepes | kb. 900 mm |
Magas | kb. 1000 mm |
Extra magas | kb. 1200 mm |
| Légrugózás | Laprugó |
---|---|---|
Extra alacsony | 8 | - |
Alacsony | 8 | - |
Közepes | 10/20* | 9 |
Magas | 10/20* | 10/20* |
Extra magas | - | 10/20* |
|
*Dupla első tengelyekkel
Típus | Tengelyek | Felfüggesztés | Tengely-/bogiterhelés | Áttételezés | Segéd-/tolótengelyek |
Szóló | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-GR | 4x2 | Légrugózás | 11,5/13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-G2 | 4x2 | Légrugó (építőipari alkalmazásra) | 13 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RAD-G4 | 4x2 | Légrugózás | 12 t | Egyszeri | |
Bogi | |||||
RADT-GR | 6x2 | Légrugózás | 19/20,5/22,5/23 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó) |
RAPD-GR | 6x2 | Légrugózás | 16/19/22 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (fix/kormányzott) |
RAPD-G4 | 6x2 | Légrugózás | 16 t | Egyszeri | Tolótengely (fix) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Légrugó (építőipari alkalmazásra) | 21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Parabolikus | 20/21 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolikus/hagyományos laprugó | 23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Hagyományos laprugó | 26/32 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RADD-TR3 | 6×4/8×4 | Hagyományos laprugó | 38 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Légrugózás | 21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RAPDT-GR | 8×2 | Légrugózás | 27/30/30,5/31,5/32 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott) + segédtengely (fix/kormányzott) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Légrugózás | 27/33/36 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (kormányzott) |
RAPDD-GR | 8×4 | Légrugózás | 27/30,5/32/35 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Légrugó (építőipari alkalmazásra) | 27/33/36 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (kormányzott) |
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.
Üzemanyagtartályok
Alumínium vagy acél tartályok, 150-900 literes űrtartalommal. A maximális
üzemanyag-tároló kapacitás egy 4x2-es vontató esetében 1510 liter. Gáztartályok 155 kg (375 l),
205 kg (495 l) és 225 kg (545 l) méretben.
AdBlue-tartályok
32–112 liter űrtartalommal. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.
Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.
EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.
Automatikus visszagurulás-gátló
Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.
Fékbetét-kopás elemzés
Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).
Automatikus rögzítőfék-oldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár
független első felfüggesztés esetén is elérhető.
Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt.
Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők - fix, szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.
Emelhető Tandemtengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az Emelhető Tandemtengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.
Elektromos tengelykonfigurációk
Vontató: 4x2, 6x2, 6x4
Alváz: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4
Minden tengely légrugózású
Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FH adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.
A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.