Trucks

A Volvo FMX műszaki adatai

Minden, amit a Volvo FMX-ről tudnia kell, részletesen.

Hajtáslánc

Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.

Nagy teherbírású elektromos – teljesítmény/nyomaték

 

D11 – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

D13 – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

Elektromos​

Elektromos Volvo FMX

Teljesítmény

Akár 330–490 kW-os (450–666 LE-s) folyamatos teljesítmény

Hatótávolság​

Akár 300 km

Töltési idő (teljes feltöltés)

9,5 óra váltóárammal (43 kW) 2,5 óra egyenárammal (250 kW)

Akkumulátorkapacitás

180–540 kWh, 2–6 akkumulátor

  

Dízel

D11

D13 

Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro 6

Euro 6

 

Hengerek száma​

6

6

 

Összlökettérfogat

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Löket

152 mm

158 mm

 

Furat

123 mm

131 mm

 

Sűrítési arány

18.0:1

18.0:1

 

Gazdaságos fordulatszám-tartomány

1000–1500 1/min

900–1400 1/min

 

Kipufogófék-teljesítmény

155 kW (2300 1/min)

175 kW (2300 1/min)

 

Motorfék-teljesítmény*

270 kW (2300 1/min)

340 kW (2300 1/min)

 

Olajszűrők

2 főáramú

2 főáramú

 

Olaj mennyisége, szűrővel együtt

35 l

35 l

 

Hűtőrendszer, teljes térfogat

22 l

24 l

 

 

   

*opció

Üzemanyag előfeltételek

Kénmentes üzemanyag (EN590, legfeljebb 10 ppm kén) Második generációs biodízel (EN15940, szintetikus gázolaj)

 

D11 330 LE (251 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

330 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 877–1400 1/min fordulatszámon

1600 Nm

  
 

D11 380 LE (285 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

380 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 938–1400 1/min fordulatszámon

1800 Nm

  
 

D11 430 LE (323 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

430 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1008–1400 1/min fordulatszámon

2050 Nm

  
 

D11 460 LE (345 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon

2200 Nm

  
 

D13 420 LE (315 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

420 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon

2100 Nm

  
 

D13 460 LE (345 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon

2300 Nm

  
 

D13 500 LE (375 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

500 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon

2500 Nm

  
 

D13 540 LE (405 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1458–1700 1/min fordulatszámon

540 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon

2600 Nm

  
     

I-Shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.

Specifikációk

Típus

Legnagyobb fokozat

Motornyomaték (Nm)

AT2612

Direkt

2600

ATO2612

Gyorsító áttétel

2600

   

Az I-Shift Dual Clutch váltó specifikációi

Típus

Legnagyobb fokozat

Motornyomaték (Nm)

SPO2812

Gyorsító áttétel

2800

   

Gazdaságos

Az optimális üzemanyag-fogyasztásért. A fokozatváltásokat a leggazdaságosabb fordulatszám-tartományokon végzi.

Teljesítmény

Akkor használandó, ha nagyobb motorteljesítmény szükséges. A fel- és visszakapcsolások magasabb fordulatszámokon mennek végbe.

Típus

Tengelyek

Áttétel

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm)

Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t)

Megengedett szerelvényössztömeg (t)

Differenciálmű

RSS1344C/E

Szóló

Hipoid

2600

13

44

RSS1370A/B

Szóló

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

80

RSS1244B

Szóló

Hipoid

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3800

23

100

RSS1352A

Szóló

Hipoid

2800

13

52

      

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

RSH1365

Szóló

Spirális kúp

2400

13

65

RSH1370F

Szóló

Kónikus spirálpálya

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

33

120

RTH3815

Szóló

Kónikus spirálpálya

3800

38

150

      

Hátsóhíd-áttételek

Szóló tengelyek

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Tandemtengelyek

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 LE

D11 370 LE

D11 410 LE

D11 450 LE

D13 420 LE

D13 460 LE

D13 500 LE

D13 540 LE

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Egyszeres áttételezésű tengelyek

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Agyáttételes tengelyek

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Meghajtott első tengely/Áruterítő sebességváltó

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Nyomatékleadás

Áttétel 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.

Motorra szerelt

PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.

PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

Tengelykapcsolótól függő mellékhajtások

PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.

PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.

Külső és belső

Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.

A Volvo FMX egyedi külső borítással rendelkezik, amely a kemény igénybevételhez készült.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

Alapdizájn

Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Villámlás szürke napellenző. Krómozott fényszóró. Szürkére festett acél lökhárító.

A Volvo FMX öt különböző belső felszereltségi szinttel kapható a különböző igényeknek megfelelően.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Dynamic szövet kárpitozás

Szövet belső tér modern színösszeállítással, tartós anyagokkal a szürke és lila különböző árnyalataiban.

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Robust vinil és szövetkárpitozással

Tartós anyagok vinilből és szövetből, modern színösszeállítással, amely illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Progressive plüss kárpitozás

Ez a plüssbelső modern színvilágot kínál puha szövetekkel, és illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Robust bőrkárpitozás

A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Progressive bőrkárpitozás

A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Nappali fülke

Nappali fülke (FMX-DAY) kényelmes és ergonomikus vezetői környezettel. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Alacsony nappali fülke

Az alacsony nappali fülke (FMX-LDAY) olyan alkalmazásokhoz szükséges, mint például a bányászat, a hűtős felépítmények, a betonpumpák és a daruk. Belmagasság 148 centiméter: a motorsátoron 104 centiméter.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Hálófülke

Hálófülke (FMX-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel egy személy számára. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Alacsony hálófülke

Az alacsony hálófülke (FMX-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló alacsonyabb tetővel. Belmagasság 148 centiméter: 104 centiméter a motortérburkolat felett.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter fülke

A Globetrotter fülke (FMX-HSLP) kényelmes éjszakai férőhelyet kínál akár két személy számára. A fülke több tárolóhelyet nyújt a felső részeken. Belmagasság 201 centiméter: a motorsátoron 157 centiméter.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Duplafülke

A duplafülke bőséges helyet kínál további utasok, akár összesen 9 személy számára. Belmagasság 1590 milliméter:

Négypontos fülkefelfüggesztés

Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.

 

Légbeömlők

A légbeömlő a bal oldalon található és alacsony, illetve magas változatban rendelhető.

 

Fülkeszínek

Körülbelül 650 változatból választhat.

 

Vezetőülés

Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Az ülés állíthatósági tartománya hosszirányban 200 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlával, lehajtható és állítható háttámlával, magassági és hosszirányú állíthatósággal, állítható deréktámasszal és ülésszög állítással rendelkezik.

 

Utasülés

Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Mindegyik rendelhető opcionális kárpitozással. Az utasülés alapkivitelben fejtámlával készül.

 

Ágyak

Az alsó ágy mérete 70×200 centiméter. A zsákrugós matrac 16 centiméter vastag és kiemelkedő kényelmet biztosít. Három keménységi változatban rendelhető: Puha, Félkemény és Kemény. Két választható védő ágytakaró is elérhető, amelyek fokozzák az alvás kényelmét és jelentősen megkönnyítik a beágyazást. A Comfort felső ágy mérete: 70×190 centiméter vagy 60×190 centiméter (a Globetrotter fülke esetében opció).

Belső tárolók

A szélvédő fölötti terület két rolós ajtóval rendelkező tárolórekesznek, valamint négy ISO-fióknak ad helyet, amelyek közül egy a tachográf számára fenntartott (két ISO-rekesz az alacsony fülkék esetében). A hálófülkében és a Globetrotter fülkében két tágas tárolórekesz található az ágy alatt, amelyek kívülről is hozzáférhetők és egy nagy (44 liter térfogatú) tároló elérhető a matrac és a fedél megemelésével; továbbá a hálórészben két tárolót alakítottak ki magazinok és kisebb tárgyak számára. A műszerfalon négy nyitott tárolóhely található, egy kis tárolódoboz, egy DIN-méretű tároló, a „madárfürdő” és egy palacktartó. A nappali fülke felszerelhető egy 60 literes, redőnyös ajtajú tárolóval a munkavédelmi sisak, uzsonnásdoboz stb. számára.

 

Külső tárolók

Kívülről hozzáférhető tárolóhelyek találhatók a vezető- és az utasülés mögött is.

 

Tetőablak

A fülke 50 milliméterre kinyitható tetőablakkal rendelkezik. Belső oldalán egy perforált árnyékoló roló is található, amely az ablak nyitott helyzetében rovarhálóként is funkcionál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású (opció) lehet. Acélból készült kivitelben is elérhető, amelyet építőipari felhasználásra vagy egyéb kemény körülményekre tervezetek.

 

Kormánykerék

Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerék légzsákkal vagy légzsák nélkül rendelhető. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.

 

Légkondicionáló rendszer

Két szellőzőrendszer választható, amelyek minden igényt kielégítenek:

  • Manuális légkondicionáló (MCC).
  • Automatikus hőmérséklet-szabályozású légkondicionáló (ECC/ECC2).

A légkondicionáló rendszer kiegészíthető a fülkét és a motort fűtő állóhelyzeti fűtéssel.

Alváz

Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.

Közepes

kb. 900 mm

Magas

kb. 1000 mm

Extra magas

kb. 1200 mm

Extra extra magas

kb. 1240 mm

  

 

Légrugózás

Laprugó

Közepes

10/20*

9

Magas

10/20*

10/20*

Extra magas

-

10/20*

Extra extra magas

-

10/20*

 

*Dupla első tengelyekkel

FA-LOW

Alacsony első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés 9 tonnáig.

FA-MED

Közepes első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

FA-HIGH

Magas első tengely magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

FA-XHIGH

Extra magas első tengely extra magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

FA-XXHIGH

Meghajtott első tengely, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

Kettős első tengely – FA-HIGH/FA-XHIGH

8×2, 8×4 és 10×4 hajtásképlettel választható, tengelyterhelés 20 tonnáig.

  

Típus

Tengelyek

Felfüggesztés

Tengely-/bogiterhelés

Áttételezés

Egyéb tengelyek

Szóló

RAD-L90

4×2

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-GR

4×2

Légrugózás

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-G2

4×2/4×4

Légrugózás 

13 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RAD-G4

4×2

Légrugózás

12 t

Egyszeri

 

RAD-L90

4×4

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

Bogi

RADT-GR

6×2/8×2

Légrugózás

19/20,5/22,5/23 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)

RAPD-GR

6×2

Légrugózás

16/19/22 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (fix/kormányzott)

RAPD-G4

6×2

Légrugózás

16 t

Egyszeri

Tolótengely (fix)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Légrugózás

21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolikus

20/21 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolikus/Többlapos laprugó

26/32 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Hagyományos laprugó

26/32 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RADD-GR

6×4/8×4

Légrugózás

17/21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAPDT-BR

6×6

Parabolikus

21 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RADDT-GR

8×2

Légrugózás

27/30/30,5/31,5/32 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott), segédtengely (fix/kormányzott)

RADD-TR3

6×4/6x6/8x4/8x6

Parabolikus

38 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Légrugózás

27/30,5/32/35 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Légrugózás

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (kormányzott)

RADD-TR1

6x6/8x6

Parabolikus/Többlapos laprugó

26 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

      

A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

Üzemanyagtartályok

Alumínium vagy acél tartályok, 150-900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1510 liter. Kettős első tengelyek és Euro 6 minősítés esetén műanyag tüzelőanyag-tartály az első tengelyek között.

AdBlue-tartályok
A tartályok mérete 32–112 liter közötti. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.

Fékrendszer

Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.

 

EBS medium

Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.

 

EBS működésellenőrzés 

Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.

 

Automatikus visszagurulás-gátló

Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.

 

Fékbetét-kopás elemzés

Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).

 

Automatikus rögzítőfék-oldás

A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).

További opciók:

A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:

 

Kiterjesztett fék

Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

 

ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)

A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, valamint a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.

 

Vészhelyzeti féklámpa

50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak. 

 

Hidraulikus retarder

Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.

Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS)

Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás már a meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) változatokat leszámítva minden modellváltozat esetén rendelkezésre áll. További aktív kormányzási funkciók, mint például a személyes beállítások és a túlkormányzottsági támogatás, teszik még élvezetesebbé és biztonságosabbá a vezetést.

Automatikus Kipörgésgátló Rendszer (ATC)

Szükség esetén automatikusan bekapcsolja az első tengely meghajtását, és kikapcsolja azt, amint a terepviszonyok lehetővé teszik, ezzel üzemanyagot takarít meg és javítja a manőverezőképességet. Az ATC szériafelszerelés az összes meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) Volvo FMX konfiguráció esetében.

Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
 

Segédtengelyek

A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők - fix, szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.

Emelhető Tandemtengely

Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az Emelhető Tandemtengely a légrugózású, 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.

Adatlapok

Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FMX adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.

Kérdése van?

Helyi Volvo Trucks értékesítője megadja a választ. Ugorjon be hozzá, hívja fel, vagy kérje meg, hogy látogassa meg Önt!