Minden, amit a Volvo FMX-ről tudnia kell, részletesen.
Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Elektromos | Elektromos Volvo FMX |
---|---|
Teljesítmény | Akár 330–490 kW-os (450–666 LE-s) folyamatos teljesítmény |
Hatótávolság | Akár 300 km |
Töltési idő (teljes feltöltés) | 9,5 óra váltóárammal (43 kW) 2,5 óra egyenárammal (250 kW) |
Akkumulátorkapacitás | 180–540 kWh, 2–6 akkumulátor |
Dízel | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | Euro 6 | |
Hengerek száma | 6 | 6 | |
Összlökettérfogat | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Löket | 152 mm | 158 mm | |
Furat | 123 mm | 131 mm | |
Sűrítési arány | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 1000–1500 1/min | 900–1400 1/min | |
Kipufogófék-teljesítmény | 155 kW (2300 1/min) | 175 kW (2300 1/min) | |
Motorfék-teljesítmény* | 270 kW (2300 1/min) | 340 kW (2300 1/min) | |
Olajszűrők | 2 főáramú | 2 főáramú | |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 35 l | 35 l | |
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 22 l | 24 l | |
|
*opció
Kénmentes üzemanyag (EN590, legfeljebb 10 ppm kén) Második generációs biodízel (EN15940, szintetikus gázolaj)
D11 330 LE (251 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 330 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 877–1400 1/min fordulatszámon | 1600 Nm | |||
D11 380 LE (285 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 380 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 938–1400 1/min fordulatszámon | 1800 Nm | |||
D11 430 LE (323 kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 430 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1008–1400 1/min fordulatszámon | 2050 Nm |
D11 460 LE (345 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon | 2200 Nm | |||
D13 420 LE (315 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 420 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon | 2100 Nm | |||
D13 460 LE (345 kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon | 2300 Nm |
D13 500 LE (375 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 500 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon | 2500 Nm | |||
D13 540 LE (405 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1458–1700 1/min fordulatszámon | 540 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon | 2600 Nm | |||
12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.
Típus | Legnagyobb fokozat | Maximális nyomaték (Nm) |
---|---|---|
AT2612 | Direkt | 2600 |
ATO2612 | Gyorsító áttétel | 2600 |
Típus | Legnagyobb fokozat | Maximális nyomaték (Nm) |
---|---|---|
SPO2812 | Gyorsító áttétel | 2800 |
Az optimális üzemanyag-fogyasztásért. A fokozatváltásokat a leggazdaságosabb fordulatszám-tartományokon végzi.
Akkor használandó, ha nagyobb motorteljesítmény szükséges. A fel- és visszakapcsolások magasabb fordulatszámokon mennek végbe.
Típus | Tengelyek | Áttétel | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t) | Megengedett szerelvényössztömeg (t) |
Differenciálmű | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Szóló | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Szóló | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Szóló | Hipoid | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Szóló | Hipoid | 2800 | 13 | 52 |
Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |||||
RSH1365 | Szóló | Spirális kúp | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Szóló | Kónikus spirálpálya | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Szóló | Kónikus spirálpálya | 3800 | 38 | 150 |
Szóló tengelyek
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 LE | D11 370 LE | D11 410 LE | D11 450 LE | D13 420 LE | D13 460 LE | D13 500 LE | D13 540 LE |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Egyszeres áttételezésű tengelyek | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Agyáttételes tengelyek | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Meghajtott első tengely/Áruterítő sebességváltó | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Nyomatékleadás | Áttétel | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.
PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.
Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.
A Volvo FMX egyedi külső borítással rendelkezik, amely a kemény igénybevételhez készült.
Alapdizájn
Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Villámlás szürke napellenző. Krómozott fényszóró. Szürkére festett acél lökhárító.
A Volvo FMX öt különböző belső felszereltségi szinttel kapható a különböző igényeknek megfelelően.
Dynamic szövet kárpitozás
Szövet belső tér modern színösszeállítással, tartós anyagokkal a szürke és lila különböző árnyalataiban.
Robust vinil és szövetkárpitozással
Tartós anyagok vinilből és szövetből, modern színösszeállítással, amely illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.
Progressive plüss kárpitozás
Ez a plüssbelső modern színvilágot kínál puha szövetekkel, és illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.
Robust bőrkárpitozás
A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Progressive bőrkárpitozás
A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Nappali fülke
Nappali fülke (FMX-DAY) kényelmes és ergonomikus vezetői környezettel. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.
Alacsony nappali fülke
Az alacsony nappali fülke (FMX-LDAY) olyan alkalmazásokhoz szükséges, mint például a bányászat, a hűtős felépítmények, a betonpumpák és a daruk. Belmagasság 148 centiméter: a motorsátoron 104 centiméter.
Hálófülke
Hálófülke (FMX-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel egy személy számára. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.
Alacsony hálófülke
Az alacsony hálófülke (FMX-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló alacsonyabb tetővel. Belmagasság 148 centiméter: 104 centiméter a motortérburkolat felett.
Globetrotter fülke
A Globetrotter fülke (FMX-HSLP) kényelmes éjszakai férőhelyet kínál akár két személy számára. A fülke több tárolóhelyet nyújt a felső részeken. Belmagasság 201 centiméter: a motorsátoron 157 centiméter.
Duplafülke
A duplafülke bőséges helyet kínál további utasok, akár összesen 9 személy számára. Belmagasság 1590 milliméter:
Négypontos fülkefelfüggesztés
Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.
Légbeömlők
A légbeömlő a bal oldalon található és alacsony, illetve magas változatban rendelhető.
Fülkeszínek
Körülbelül 650 változatból választhat.
Vezetőülés
Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Az ülés állíthatósági tartománya hosszirányban 200 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlával, lehajtható és állítható háttámlával, magassági és hosszirányú állíthatósággal, állítható deréktámasszal és ülésszög állítással rendelkezik.
Utasülés
Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Mindegyik rendelhető opcionális kárpitozással. Az utasülés alapkivitelben fejtámlával készül.
Ágyak
Az alsó ágy mérete 70×200 centiméter. A zsákrugós matrac 16 centiméter vastag és kiemelkedő kényelmet biztosít. Három keménységi változatban rendelhető: Puha, Félkemény és Kemény. Két választható védő ágytakaró is elérhető, amelyek fokozzák az alvás kényelmét és jelentősen megkönnyítik a beágyazást. A Comfort felső ágy mérete: 70×190 centiméter vagy 60×190 centiméter (a Globetrotter fülke esetében opció).
Belső tárolók
A szélvédő fölötti terület két rolós ajtóval rendelkező tárolórekesznek, valamint négy ISO-fióknak ad helyet, amelyek közül egy a tachográf számára fenntartott (két ISO-rekesz az alacsony fülkék esetében). A hálófülkében és a Globetrotter fülkében két tágas tárolórekesz található az ágy alatt, amelyek kívülről is hozzáférhetők és egy nagy (44 liter térfogatú) tároló elérhető a matrac és a fedél megemelésével; továbbá a hálórészben két tárolót alakítottak ki magazinok és kisebb tárgyak számára. A műszerfalon négy nyitott tárolóhely található, egy kis tárolódoboz, egy DIN-méretű tároló, a „madárfürdő” és egy palacktartó. A nappali fülke felszerelhető egy 60 literes, redőnyös ajtajú tárolóval a munkavédelmi sisak, uzsonnásdoboz stb. számára.
Külső tárolók
Kívülről hozzáférhető tárolóhelyek találhatók a vezető- és az utasülés mögött is.
Tetőablak
A fülke 50 milliméterre kinyitható tetőablakkal rendelkezik. Belső oldalán egy perforált árnyékoló roló is található, amely az ablak nyitott helyzetében rovarhálóként is funkcionál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású (opció) lehet. Acélból készült kivitelben is elérhető, amelyet építőipari felhasználásra vagy egyéb kemény körülményekre tervezetek.
Kormánykerék
Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerék légzsákkal vagy légzsák nélkül rendelhető. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.
Légkondicionáló rendszer
Két szellőzőrendszer választható, amelyek minden igényt kielégítenek:
A légkondicionáló rendszer kiegészíthető a fülkét és a motort fűtő állóhelyzeti fűtéssel.
Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.
Közepes | kb. 900 mm |
Magas | kb. 1000 mm |
Extra magas | kb. 1200 mm |
Extra extra magas | kb. 1240 mm |
| Légrugózás | Laprugó |
---|---|---|
Közepes | 10/20* | 9 |
Magas | 10/20* | 10/20* |
Extra magas | - | 10/20* |
Extra extra magas | - | 10/20* |
|
*Dupla első tengelyekkel
FA-LOW | Alacsony első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés 9 tonnáig. |
FA-MED | Közepes első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig. |
FA-HIGH | Magas első tengely magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig. |
FA-XHIGH | Extra magas első tengely extra magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig. |
FA-XXHIGH | Meghajtott első tengely, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig. |
Kettős első tengely – FA-HIGH/FA-XHIGH | 8×2, 8×4 és 10×4 hajtásképlettel választható, tengelyterhelés 20 tonnáig. |
Típus | Tengelyek | Felfüggesztés | Tengely-/bogiterhelés | Áttételezés | Egyéb tengelyek |
Szóló | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-GR | 4×2 | Légrugózás | 13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Légrugózás | 13 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RAD-G4 | 4×2 | Légrugózás | 12 t | Egyszeri | |
RAD-L90 | 4×4 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 13 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
Bogi | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Légrugózás | 19/20,5/22,5/23 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó) |
RAPD-GR | 6×2 | Légrugózás | 16/19/22 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (fix/kormányzott) |
RAPD-G4 | 6×2 | Légrugózás | 16 t | Egyszeri | Tolótengely (fix) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Légrugózás | 21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolikus | 20/21 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 26/32 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Hagyományos laprugó | 26/32 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Légrugózás | 17/21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RAPDT-BR | 6×6 | Parabolikus | 21 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés |
|
RADDT-GR | 8×2 | Légrugózás | 27/30/30,5/31,5/32 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott), segédtengely (fix/kormányzott) |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Parabolikus | 38 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Légrugózás | 27/30,5/32/35 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Légrugózás | 27/33/36 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (kormányzott) |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 26 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés |
|
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.
Üzemanyagtartályok
Alumínium vagy acél tartályok, 150-900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1510 liter. Kettős első tengelyek és Euro 6 minősítés esetén műanyag tüzelőanyag-tartály az első tengelyek között.
AdBlue-tartályok
A tartályok mérete 32–112 liter közötti. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.
Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.
EBS medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.
EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.
Automatikus visszagurulás-gátló
Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.
Fékbetét-kopás elemzés
Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).
Automatikus rögzítőfék-oldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).
További opciók:
A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
Kiterjesztett fék
Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.
ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, valamint a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti féklámpa
50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak.
Hidraulikus retarder
Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás már a meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) változatokat leszámítva minden modellváltozat esetén rendelkezésre áll. További aktív kormányzási funkciók, mint például a személyes beállítások és a túlkormányzottsági támogatás, teszik még élvezetesebbé és biztonságosabbá a vezetést.
Automatikus Kipörgésgátló Rendszer (ATC)
Szükség esetén automatikusan bekapcsolja az első tengely meghajtását, és kikapcsolja azt, amint a terepviszonyok lehetővé teszik, ezzel üzemanyagot takarít meg és javítja a manőverezőképességet. Az ATC szériafelszerelés az összes meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) Volvo FMX konfiguráció esetében.
Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők - fix, szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.
Emelhető Tandemtengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az Emelhető Tandemtengely a légrugózású, 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.
Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FMX adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.
A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.