Minden, amit tudnia kell a Volvo FH16 Aero modellről, részletesen.
Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.
Dízel | D17 |
---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 |
Hengerek száma | 6 |
Összlökettérfogat | 17,3 dm³ |
Löket | 165 mm |
Furat | 149 mm |
Sűrítési arány | 17.3:1 |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 900–1300 1/min |
Kipufogófék-teljesítmény | 246 kW (2200 1/min) |
Motorfék-teljesítmény* | 525 kW (2200 1/min) |
Olajszűrők | 2 főáramú, 1 mellékáramú |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 42 l |
*Választható
Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén) Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)
Legfeljebb 100 000 kilométer vagy egy év, VDS4.5-gyel.
D17 600 LE (441 kW) |
| |
---|---|---|
Maximális teljesítmény 1380–1700 1/min fordulatszámon | 600 LE | |
Legnagyobb nyomaték 900–1380 1/min | 3000 Nm | |
D17 700 LE (515 kW)* |
| |
Maximális teljesítmény 1600–1700 1/min fordulatszámon | 700 LE | |
Legnagyobb nyomaték 938–1400 1/min fordulatszámon | 3400 Nm | |
D17 780 LE (574 kW) | ||
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 780 LE | |
Legnagyobb forgatónyomaték 1008–1400 1/min fordulatszámon | 3800 Nm | |
* Elérhető B100 biodízellel |
12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.
Típus | Legnagyobb fokozat | Maximális nyomaték (Nm) |
---|---|---|
AT2812 | Direkt | 2800 |
ATO3112 | Gyorsító áttétel | 3150 |
ATO3512 | Gyorsító áttétel | 3550 |
ATO3812 | Gyorsító áttétel | 3800 |
| Tengelyek | Áttétel | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t) | Megengedett szerelvényössztömeg (t) |
Differenciálmű | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1370A/B | Szóló | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310 | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |||||
RSH1370F | Szóló | Kónikus spirálpálya | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610B/F | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 38 | 100 |
| D17 600 LE | D17 700 LE | D17 780 LE |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
ATO3112 | • |
|
|
ATO3512 | • |
| |
ATO3812 | • | ||
Egyszeres áttételezésű tengelyek | |||
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Agyáttételes tengelyek | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • |
| Nyomatékleadás | Áttétel |
---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.
Tengelykapcsolótól függően, illetve attól függően működő és nagy forgatónyomatékú mellékhajtások széles választéka elérhető a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.
PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.
Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.
A különböző igényeknek megfelelően három különböző külső díszítésű változat áll rendelkezésre
Alapdizájn
Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás és lökhárító.
Alapdizájn masszív homlokrésszel
Szürke hűtőrács. Festett ezüst tükörborítások és napellenző. Fényes krómozott ajtókilincsek. Fekete fényszórók. Szürkére festett acél lökhárító.
Volvo FH16 Aero kárpit
Festett ezüst hűtőrács, tükörborítás és napellenző. Fényes krómozott ajtókilincsek. Fekete fényszórók. Fülkeszínű lökhárító és légterelő.
A Volvo FH16 Aero egyedi bőr belső kárpitozással rendelkezik.
Volvo FH16 bőrborítás
Bőrbelső tartós anyagokkal a Coral (narancs) és a Raven (sötétszürke) különböző árnyalataiban, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Globetrotter XXL: kényelem és tér
A Globetrotter XXL biztonságos és kényelmes szállást nyújt akár két személy számára is. Fokozottan kényelmes alvás várja a szélesebb és hosszabb alsó ágyban – a megnyújtott hosszúságú fülke jóvoltából.
Globetrotter XL: tárolásra terveztük
A Globetrotter XL (CAB-XHSL) szintén biztonságos és kényelmes szállást jelent akár két személy számára, ám nagyobb belmagasságának köszönhetően még több tárolóhelyet kínál. A fülke belmagassága 220 centiméter (a motorsátoron 211 centiméter).
Globetrotter fülke: a kettő már társaság
A Globetrotter fülke (CAB-HSLP) kényelmes éjszakai szállásként szolgál akár két személy számára. Ráadásul a fülke függőleges felépítésének köszönhetően sok többlet tárolóhelyet kínál. Belmagassága 205 centiméter (a motorsátoron 196 centiméter).
Hálófülke
Hálófülke (CAB-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel akár két személy számára. Belmagassága 171 centiméter, a motorsátoron 162 centiméter.
Alacsony hálófülke
Az alacsony hálófülke (CAB-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló süllyesztett tetővel és fülkefelfüggesztéssel. Belmagassága 147 centiméter, a motorsátoron 138 centiméter.
Vontató |
|
|
| Magasság A (mm) | Magasság B (mm) | Magasság C (mm) | Magasság D (mm) |
Hajtás | Alvázmagasság | Felfüggesztés | Gumiabroncsok | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Magas | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Magas | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3440 | 3810 | 3960 | 3235 |
4x2 | Közepes | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Alacsony | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Alacsony | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
6x2 | Közepes | Laprugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Alváz |
|
|
| Magasság A (mm) | Magasság B (mm) | Magasság C (mm) | Magasság D (mm) |
Hajtás | Alvázmagasság | Felfüggesztés | Gumiabroncsok | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6x2 | Magas | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6x2 | Közepes | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6x2 | Alacsony | Légrugózás/Légrugózás | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6x2 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6x2 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
6x2 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10×4 | Magas | Laprugózás/Laprugózás | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
* Hozzávetőleges magasságok
Négypontos fülkefelfüggesztés
Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.
Légbeömlők
Bal oldalon található, az alkalmazás függvényében alacsony vagy magas pozícióban. Elülső légbeömlő is rendelhető.
Színek
Válasszon egyet, és mindig stílusos lesz. Hozzávetőlegesen 650 színváltozat rendelhető.
Kárpitozás
Fekete szövet, vinil, bőr vagy kéttónusú bőr. Némely üléskárpitozás (a szövet kivételével) rendelhető ülésszellőztetés funkcióval is.
Vezetőülés
Válasszon a Dynamic és a Progressive közül. Mindegyik kivitel rendelhető opciós kárpitozással is. Különleges szabadságot kínál az állíthatósága – a vezetőülés teljes állítási tartománya előre-hátra 240 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlát, állítható és lehajtható háttámlát, függőleges és előre-hátra irányú állítási lehetőséget, állítható deréktámaszt és változtatható ülésszöget kínál.
Utasülés
Két különböző kényelmi szint érhető el: Standard és Comfort. Mindkettő rendelhető opciós kárpitozással. Az utasülés alapkivitelben fejtámlával készül. Kívánságra mozgatható utasülés is rendelhető.
Ágyak
Kényelmes éjszakai alvásra tervezve. Ágyméretek: 74×200 centiméter, 81,5 centiméter széles középső résszel; vagy 74×200 centiméter, amely 88×200 centiméterre bővíthető, 95,5 centiméter széles középső résszel. A Globetrotter XXL fülkében az ágy 213 centiméter hosszú. A fejrésznél, a középen, illetve a lábaknál mért szélessége 99/106,5/91 centiméter. Válassza a habmatracot vagy a kiemelkedő kényelmet nyújtó, 16 centiméter vastag matracot zsákrugókkal. Három keménységi változatban rendelhető: Puha, Félkemény és Kemény. Két lehetőséget kínálunk a védő ágytakaróra: ezek fokozzák a kényelmet és segítségével gyorsabban rendet tehet. Szintén elérhető: dönthető kivitel állítható háttámlával és komfortkivitelű felső ágy (mérete 60×190 centiméter vagy 70×190 centiméter).
Belső tárolók
A fülkében az elülső polc négy DIN-szabványú rekeszt és két nagy méretű tárolórekeszt kínál, rolós ajtókkal a vezető és az utas oldalán. A hátfalon egy könnyű és kiválóan megvilágított hátsó felső polc található. Az ágy alatt két kihúzható fiókot talál, összesen 130 liter térfogattal. Ezenkívül két kisebb tároló található az ágy matraca alatt a lábrésznél (10 liter) és a fejrésznél (15 liter), valamint az ágy lábánál egy PET-palack számára kialakított tartó.
Külső tárolók
A fülke mindkét oldalán nagy méretű tárolórekeszeket talál, amelyek kívülről és belülről egyaránt hozzáférhetők. További 30 literes, fűtetlen tárolórekeszeket alakítottak el a fülke alatt mindkét oldalon.
Üvegtető/tetőablak
A fülke fix üvegtetőt tartalmaz vagy opcióként 50 milliméterre nyitható tetőablakkal is felszerelhető. Ez egyúttal vészkijáratként is szolgál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású lehet.
Kormánykerék
Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.
Légkondicionáló rendszer
A hőmérséklet szabályozásához három különböző rendszerből választhat. Ventilátoros szellőzés hagyományos, hűtővizes fűtéssel. Manuális légkondicionáló (MCC). Automatikus hőmérséklet-szabályozású légkondicionáló (ECC/ECC2). A rendszer a napsugárzást, a párásodást és a levegőminőséget figyelő érzékelőkkel is rendelhető. Egészítse ki a légkondicionáló rendszert a fülkét és a motort ellátó állófűtéssel, valamint az Állóhelyzeti fülkehűtéssel (állóklíma).
Állóklíma
Nem szükséges a motornak járnia ahhoz, hogy élvezhesse a légkondicionált fülke jelentette kényelmet. Az Állóhelyzeti fülkehűtés az álló járműben is szabályozza a hőmérsékletet. Az állófűtéssel összedolgozva mindig kényelmes klímát tart fenn a fülkében: ez nagyon hasznos például olyan éjszakákon, amikor a hőmérséklet jelentősen és hirtelen csökken. Ráadásul, csöndes működésű. A rendszer körülbelül 20 decibellel kisebb zajt bocsát ki, mint a piacon elérhető konkurens rendszerek, ezzel csökkentve a zajszennyezést és elősegítve a pihenést. A rendszer a jármű normál szellőzőrendszerének teljesen integrált része, a meleg és a hideg levegő a hagyományos szellőzőrostélyokon keresztül a szükségesnek megfelelő mértékben és egyenletes eloszlásban áramlik. A fülke aerodinamikai jellemzőit és belmagasságát nem befolyásolja a rendszer. A fülkefűtés (PH-CAB) kivételével.
Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.
Alacsony | kb. 850 mm |
Közepes | kb. 900 mm |
Magas | kb. 1000 mm |
Extra magas | kb. 1200 mm |
| Légrugózás | Laprugó |
---|---|---|
Alacsony | 8 | - |
Közepes | 10/20* | 9 |
Magas | 10/20* | 10/20* |
Extra magas | - | 10/20* |
*Dupla első tengelyekkel
Típus | Tengelyek | Felfüggesztés | Tengely-/bogiterhelés | Áttételezés | Segéd-/tolótengelyek |
Szóló | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-GR | 4x2 | Légrugózás | 11,5/13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-G2 | 4x2 | Légrugó (építőipari alkalmazásra) | 13 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RAD-G4 | 4x2 | Légrugózás | 12 t | Egyszeri | |
Bogi | |||||
RADT-GR | 6x2 | Légrugózás | 19/20,5/22,5/23 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó) |
RAPD-GR | 6x2 | Légrugózás | 16/19/22 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (fix/kormányzott) |
RAPD-G4 | 6x2 | Légrugózás | 16 t | Egyszeri | Tolótengely (fix) |
RADD-G2 | 6×4/8x4 | Légrugó (építőipari alkalmazásra) | 21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Parabolikus | 20/21 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR1 | 6×4/8x4 | Parabolikus/hagyományos laprugó | 23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR2 | 6×4/8x4 | Hagyományos laprugó | 26/32 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RADD-TR3 | 8x4 | Hagyományos laprugó | 38 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Légrugózás | 21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RAPDT-GR | 8×2 | Légrugózás | 27/30/30,5/31,5/32 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott), segédtengely (fix/kormányzott) |
RAPDT-GR | 8×4/10×4 | Légrugózás | 27/33/36 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (kormányzott) |
RAPDT-GR | 8×4 | Légrugózás | 27/30,5/32/35 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Légrugó (építőipari alkalmazásra) | 27/33/36 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (kormányzott) |
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsihoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.
Üzemanyagtartályok
Alumínium- vagy acéltartályok, 150–900 liter űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1510 liter.
AdBlue-tartályok
32–112 liter űrtartalommal. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.
Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.
EBS medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.
EBS Működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.
Automatikus visszagurulás-gátló
Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.
Fékbetét-kopás elemzés
Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).
Automatikus rögzítőfék-oldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).
További opciók:
A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
Kiterjesztett fék
Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.
ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, valamint a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti féklámpa
50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak.
Hidraulikus retarder
Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.
Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS)
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.
Pusher
Fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a vontatókhoz és a fülke-alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők - fix, szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.
Emelhető Tandemtengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az Emelhető Tandemtengely a légrugózású, 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.
A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.