Trucks

A Volvo FH16 műszaki adatai

Minden, amit a Volvo FH16-ról tudnia kell, részletesen.

Hajtáslánc

Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.

D17 – teljesítmény/nyomaték

Dízel​

D17

Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro 6

Hengerek száma

6

Összlökettérfogat

17,3 dm³

Löket

165 mm

Furat

149 mm

Sűrítési arány

17.3:1

Gazdaságos fordulatszám-tartomány

900–1300 1/min

Kipufogófék-teljesítmény

246 kW (2200 1/min)

Motorfék-teljesítmény*

525 kW (2200 1/min)

Olajszűrők

2 főáramú, 1 mellékáramú

Olaj mennyisége, szűrővel együtt

42 l

  

*Választható

Üzemanyag előfeltételek

Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén)Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)

Olajcsere-intervallum

Legfeljebb 100 000 kilométer vagy egy év, VDS4.5-gyel.

 

D17 600 LE (441 kW)

 

 

Maximális teljesítmény 1500–1700 1/min fordulatszámon

600 LE

 

Legnagyobb nyomaték 900–1400 1/min

3000 Nm

 

D17 700 LE (515 kW)

 

 

Maximális teljesítmény 1600–1700 1/min fordulatszámon

700 LE

 

Legnagyobb nyomaték 950–1400 1/min fordulatszámon

3400 Nm

 

D17 780 LE (574 kW)

 
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

780 LE

 

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1200 1/min fordulatszámon

3800 Nm

   

I-Shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.

Specifikációk

Típus

Legnagyobb fokozat

Motornyomaték (Nm)

AT2812

Direkt

2800

ATO3112

Gyorsító áttétel

3150

ATO3512 

Gyorsító áttétel

3550

ATO3812

Gyorsító áttétel

3800

   

 

Tengelyek

Áttétel

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm)

Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t)

Megengedett szerelvényössztömeg (t)

Differenciálmű

RSS1370A/B

Szóló

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

70

RTS2310

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

RSH1370F

Szóló

Kónikus spirálpálya

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

33

100

RTH3815

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

38

100

      

 

D17 600 LE

D17 700 LE

D17 780 LE

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Egyszeres áttételezésű tengelyek

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Agyáttételes tengelyek

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Nyomatékleadás

Áttétel

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.

Tengelykapcsolótól függően, illetve attól függően működő és nagy forgatónyomatékú mellékhajtások széles választéka elérhető a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.

Motorra szerelt

PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.

PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

Tengelykapcsolótól függő mellékhajtások

PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.

PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.

Külső és belső

Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.

A különböző igényeknek megfelelően három különböző külső díszítésű változat áll rendelkezésre

Volvo FH16 with basic exterior trim level 

Alapdizájn

Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás és lökhárító.

Volvo FH16 with basic with sturdy front, exterior trim level 

Alapdizájn masszív homlokrésszel

Szürke hűtőrács. Festett ezüst tükörborítások és napellenző. Fényes krómozott ajtókilincsek. Fekete fényszórók. Szürkére festett acél lökhárító.

A Volvo FH16 egyedi bőr belső kárpitozással rendelkezik.

Volvo FH16 with leather trim Volvo FH16, interior trim level 

Volvo FH16 bőrborítás

Bőrbelső tartós anyagokkal a Coral (narancs) és a Raven (sötétszürke) különböző árnyalataiban, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FH16 globetrotter XXL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: kényelem és tér

A Globetrotter XXL biztonságos és kényelmes szállást nyújt akár két személy számára is. Fokozottan kényelmes alvás várja a szélesebb és hosszabb alsó ágyban – a megnyújtott hosszúságú fülke jóvoltából.

Volvo FH16 globetrotter XL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XL: tárolásra terveztük

A Globetrotter XL (CAB-XHSL) szintén biztonságos és kényelmes szállást jelent akár két személy számára, ám nagyobb belmagasságának köszönhetően még több tárolóhelyet kínál. A fülke belmagassága 220 centiméter (a motorsátoron 211 centiméter).

Volvo FH16 globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter fülke: a kettő már társaság

A Globetrotter fülke (CAB-HSLP) kényelmes éjszakai szállásként szolgál akár két személy számára. Ráadásul a fülke függőleges felépítésének köszönhetően sok többlet tárolóhelyet kínál. Belmagassága 205 centiméter (a motorsátoron 196 centiméter).

Volvo FH16 sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Hálófülke

Hálófülke (CAB-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel akár két személy számára. Belmagassága 171 centiméter, a motorsátoron 162 centiméter.

Volvo FH16 low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Alacsony hálófülke

Az alacsony hálófülke (CAB-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló süllyesztett tetővel és fülkefelfüggesztéssel. Belmagassága 147 centiméter, a motorsátoron 138 centiméter.

Vontató

 

 

 

Magasság A (mm)

Magasság B (mm)

Magasság C (mm)

Magasság D (mm)

Hajtás

Alvázmagasság

Felfüggesztés

Gumiabroncsok

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Magas

Laprugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3430

3800

3950

3225

4x2

Magas

Laprugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3440

3810

3960

 

4x2

Közepes

Laprugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Alacsony

Légrugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Alacsony

Légrugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Közepes

Laprugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

Alváz

 

 

 

Magasság A (mm)

Magasság B (mm)

Magasság C (mm)

Magasság D (mm)

Hajtás

Alvázmagasság

Felfüggesztés

Gumiabroncsok

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6x2

Magas

Légrugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6x2

Közepes

Légrugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3330

3700

3850

 

6x2

Alacsony

Légrugózás/Légrugózás

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6x4

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6x4

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

6x4

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

Magas

Laprugózás/Laprugózás

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

 * Hozzávetőleges magasságok

Négypontos fülkefelfüggesztés

Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.

 

Légbeömlők

Bal oldalon található, az alkalmazás függvényében alacsony vagy magas pozícióban. Elülső légbeömlő is rendelhető.

 

Színek

Válasszon egyet, és mindig stílusos lesz. Hozzávetőlegesen 650 színváltozat rendelhető.

 

Kárpitozás

Fekete szövet, vinil, bőr vagy kéttónusú bőr. Némely üléskárpitozás (a szövet kivételével) rendelhető ülésszellőztetés funkcióval is.

 

Vezetőülés

Válasszon a Dynamic és a Progressive közül. Mindegyik kivitel rendelhető opciós kárpitozással is. Különleges szabadságot kínál az állíthatósága – a vezetőülés teljes állítási tartománya előre-hátra 240 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlát, állítható és lehajtható háttámlát, függőleges és előre-hátra irányú állítási lehetőséget, állítható deréktámaszt és változtatható ülésszöget kínál.

 

Utasülés

Két különböző kényelmi szint érhető el: Standard és Comfort. Mindkettő rendelhető opciós kárpitozással. Az utasülés alapkivitelben fejtámlával készül. Kívánságra mozgatható utasülés is rendelhető.

 

Ágyak

Kényelmes éjszakai alvásra tervezve. Ágyméretek: 74×200 centiméter, 81,5 centiméter széles középső résszel; vagy 74×200 centiméter, amely 88×200 centiméterre bővíthető, 95,5 centiméter széles középső résszel. A Globetrotter XXL fülkében az ágy 213 centiméter hosszú. A fejrésznél, a középen, illetve a lábaknál mért szélessége 99/106,5/91 centiméter. Válassza a habmatracot vagy a kiemelkedő kényelmet nyújtó, 16 centiméter vastag matracot zsákrugókkal. Három keménységi változatban rendelhető: Puha, Félkemény és Kemény. Két lehetőséget kínálunk a védő ágytakaróra: ezek fokozzák a kényelmet és segítségével gyorsabban rendet tehet. Szintén elérhető: dönthető kivitel állítható háttámlával és komfortkivitelű felső ágy (mérete 60×190 centiméter vagy 70×190 centiméter).

 

 

Belső tárolók

A fülkében az elülső polc négy DIN-szabványú rekeszt és két nagy méretű tárolórekeszt kínál, rolós ajtókkal a vezető és az utas oldalán. A hátfalon egy könnyű és kiválóan megvilágított hátsó felső polc található. Az ágy alatt két kihúzható fiókot talál, összesen 130 liter térfogattal. Ezenkívül két kisebb tároló található az ágy matraca alatt a lábrésznél (10 liter) és a fejrésznél (15 liter), valamint az ágy lábánál egy PET-palack számára kialakított tartó.

 

Külső tárolók

A fülke mindkét oldalán nagy méretű tárolórekeszeket talál, amelyek kívülről és belülről egyaránt hozzáférhetők. További 30 literes, fűtetlen tárolórekeszeket alakítottak el a fülke alatt mindkét oldalon.

 

Üvegtető/tetőablak

A fülke fix üvegtetőt tartalmaz vagy opcióként 50 milliméterre nyitható tetőablakkal is felszerelhető. Ez egyúttal vészkijáratként is szolgál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású lehet.

 

Kormánykerék

Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.

 

Légkondicionáló rendszer

A hőmérséklet szabályozásához három különböző rendszerből választhat. Ventilátoros szellőzés hagyományos, hűtővizes fűtéssel. Manuális légkondicionáló (MCC). Automatikus hőmérséklet-szabályozású légkondicionáló (ECC/ECC2). A rendszer a napsugárzást, a párásodást és a levegőminőséget figyelő érzékelőkkel is rendelhető. Egészítse ki a légkondicionáló rendszert a fülkét és a motort ellátó állófűtéssel, valamint az Állóhelyzeti fülkehűtéssel (állóklíma).

 

Állóklíma 

Nem szükséges a motornak járnia ahhoz, hogy élvezhesse a légkondicionált fülke jelentette kényelmet. Az Állóhelyzeti fülkehűtés az álló járműben is szabályozza a hőmérsékletet. Az állófűtéssel összedolgozva mindig kényelmes klímát tart fenn a fülkében: ez nagyon hasznos például olyan éjszakákon, amikor a hőmérséklet jelentősen és hirtelen csökken. Ráadásul, csöndes működésű. A rendszer körülbelül 20 decibellel kisebb zajt bocsát ki, mint a piacon elérhető konkurens rendszerek, ezzel csökkentve a zajszennyezést és elősegítve a pihenést. A rendszer a jármű normál szellőzőrendszerének teljesen integrált része, a meleg és a hideg levegő a hagyományos szellőzőrostélyokon keresztül a szükségesnek megfelelő mértékben és egyenletes eloszlásban áramlik. A fülke aerodinamikai jellemzőit és belmagasságát nem befolyásolja a rendszer. A fülkefűtés (PH-CAB) kivételével.

Alváz

Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.

Alacsony

kb. 850 mm

Közepes

kb. 900 mm

Magas

kb. 1000 mm

Extra magas

kb. 1200 mm

  

 

Légrugózás

Laprugó

Alacsony

8

-

Közepes

10/20*

9

Magas

10/20*

10/20*

Extra magas

-

10/20*

   

*Dupla első tengelyekkel

Típus

Tengelyek

Felfüggesztés

Tengely-/bogiterhelés

Áttételezés

Segéd-/tolótengelyek

Szóló

RAD-L90

4x2

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-GR

4x2

Légrugózás

11,5/13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-G2

4x2

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

13 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RAD-G4

4x2

Légrugózás

12 t

Egyszeri

 

Bogi

RADT-GR

6x2

Légrugózás

19/20,5/22,5/23 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)

RAPD-GR

6x2

Légrugózás

16/19/22 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (fix/kormányzott)

RADD-G2

6×4/8x4

Légrugó (építőipari alkalmazásra)21/23/26 tDifferenciálmű/agyáttétel 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabolikus20/21 tDifferenciálmű/agyáttétel 

RADD-TR1

6×4/8x4

Parabolikus/hagyományos laprugó23/26 tDifferenciálmű/agyáttétel 

RADD-TR2

6×4/8x4

Hagyományos laprugó26/32 tKerékagyfordulatszám-csökkentés 

RADD-TR3

8x4

Hagyományos laprugó38 tKerékagyfordulatszám-csökkentés 

RADD-GR

6×4/8×4

Légrugózás21/23/26 tDifferenciálmű/agyáttétel 

RAPDT-GR

8×2

Légrugózás27/30/30,5/31,5/32 tDifferenciálmű/agyáttételTolótengely (kormányzott), segédtengely (fix/kormányzott)

RAPDT-GR

8×4/10×4

Légrugózás27/33/36 tDifferenciálmű/agyáttételSegédtengely (kormányzott)

RAPDT-GR

8×4

Légrugózás27/30,5/32/35 tDifferenciálmű/agyáttételTolótengely (kormányzott)

RADDT-G2

8×4/10×4

Légrugó (építőipari alkalmazásra)27/33/36 tDifferenciálmű/agyáttételSegédtengely (kormányzott)
      

A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsihoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

Üzemanyagtartályok

Alumínium vagy acél tartályok, 150-900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1510 liter.

AdBlue-tartályok

32–112 liter űrtartalommal. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.

Fékrendszer

Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.

 

EBS működésellenőrzés 

Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.

 

Automatikus visszagurulás-gátló

Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.

 

Fékbetét-kopás elemzés

Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).

 

Automatikus rögzítőfék-oldás

A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).

 

 

További opciók:

A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
 

Kiterjesztett fék

Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

 

ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)

A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, valamint a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.

 

Vészhelyzeti féklámpa

50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak. 

 

Hidraulikus retarder

Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 680 kW legnagyobb teljesítménnyel.

 

Sebességfüggő automatikus süllyesztőrendszer

Ez a rendszer egy meghatározott sebesség fölött automatikusan lesüllyeszti a járművet a légrugózás segítségével a légellenállás csökkentésére.

Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS)

Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.

Tolótengelyek

Fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a vontatókhoz és a fülke-alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
 

Segédtengelyek

A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők - fix, szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.

Emelhető Tandemtengely

Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az Emelhető Tandemtengely a légrugózású, 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.

Adatlapok

Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FH16 adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.

A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.

Kérdése van?

Helyi Volvo Trucks értékesítője megadja a választ. Ugorjon be hozzá, hívja fel, vagy kérje meg, hogy látogassa meg Önt!