Trucks

A Volvo FM műszaki adatai

Minden, amit a Volvo FM-ről tudnia kell, részletesen.

Hajtáslánc

Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.

Nagy teherbírású elektromos – teljesítmény/nyomaték

 

G13 – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

D11 – teljesítmény/nyomaték
 

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

D13 – teljesítmény/nyomaték
 

Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint

Elektromos​

Volvo FM

Teljesítmény

Akár 330–490 kW-os (450–666 LE-s) folyamatos teljesítmény

Hatótávolság​

Akár 300 km-es hatótávolság

Töltési idő (teljes feltöltés)

9,5 óra váltóárammal (43 kW) 2,5 óra egyenárammal (250 kW)

Akkumulátorkapacitás

180–540 kWh, 2–6 akkumulátor

Hajtáslánc

2–3 villanymotor, I-Shift sebességváltó

  

Gázüzemű​

G13

  

Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro 6

  

Hengerek száma​

6

  

Összlökettérfogat

12,8 dm³

  

Löket

158 mm

  

Furat

131 mm

  

Sűrítési arány

17.0:1  

Gazdaságos fordulatszám-tartomány

900–1400 1/min

  

Kipufogófék-teljesítmény

200 kW 

  

Motorfék-teljesítmény*

380 kW (2300 1/min)

  

Olajszűrők

2 főáramú

  

Olaj mennyisége, szűrővel együtt

35 l

  

Hűtőrendszer, teljes térfogat

38 l

  
    

*opció

 

G13 420 LE (315 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámon

420 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon

2100 Nm

  
 

G13 460 LE (345 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb nyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon

2300 Nm

  
 

G13 500 LE (375kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1600–1700 1/min fordulatszámon

500 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 980–1404 1/min fordulatszámon

2550 Nm

  
     

Dízel

D11

D13  

Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro 6

Euro 6

 

Hengerek száma​

6

6

 

Összlökettérfogat

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Löket

152 mm

158 mm

 

Furat

123 mm

131 mm

 

Sűrítési arány

18.0:1

18.0:1

 

Gazdaságos fordulatszám-tartomány

1000–1500 1/min

900–1400 1/min

 

Kipufogófék-teljesítmény

155 kW 

175 kW 

 

Motorfék-teljesítmény*

270 kW (2300 1/min)

340 kW (2300 1/min)

 

Olajszűrők

2 főáramú

2 főáramú

 

Olaj mennyisége, szűrővel együtt

35 l

35 l

 

Hűtőrendszer, teljes térfogat

22 l

24 l

 
    

*opció

Üzemanyag előfeltételek


Kénmentes üzemanyag (EN590, legfeljebb 10 ppm kén) 2. generációs biodízel (EN15940, szintetikus dízel) Gázüzemű Volvo FM autóipari minőség.

 

D11 330 LE (251 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

330 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 877–1400 1/min fordulatszámon

1600 Nm

  
 

D11 380 LE (285 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

380 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 938–1400 1/min fordulatszámon

1800 Nm

  
 

D11 430 LE (323 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

430 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1008–1400 1/min fordulatszámon

2050 Nm

  
 

D11 460 LE (345 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon

2200 Nm

  
 

D13 420 LE (315 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

420 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon

2100 Nm

  
 

D13 460 LE (345 kW)

   
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

460 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon

2300 Nm

  
 

D13 500 LE (375 kW)

 

  
 

Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

500 LE

  
 

Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon

2500 Nm

  
     

I-Shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.

Típus

Legnagyobb fokozat

Motornyomaték (Nm)

AT2612

Direkt

2600

ATO2612

Gyorsító áttétel

2600

   

Az I-Shift Dual Clutch váltó specifikációi

Típus

Legnagyobb fokozat

Motornyomaték (Nm)

SPO2812

Gyorsító áttétel

2800

   

Típus

Tengelyek

Áttétel

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm)

Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t)

Megengedett szerelvényössztömeg (t)

Differenciálmű

RSS1244

Szóló

Hipoid

2800

13

44

RSS1344C/E

Szóló

Hipoid

2600

13

44

RSS1352A

Szóló

Hipoid

2800

13

52

RSS1370A/B

Szóló

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

80

RTS2310

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

RSH1365

Szóló

Kónikus spirálpálya

3800

13

65

RSH1370F

Szóló

Kónikus spirálpálya

3800

13

70

RTH2610B/F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

33

120

RTH3815*

Tandem

Kónikus spirálpálya

3800

38

150

      

 * A Volvo FM 4x4 esetén.

Hátsóhíd-áttételek

Szóló tengelyek

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1370A/B

RSH1370F

RSH1365*

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.46:1

3.61:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.61:1

3.76:1

2.31:1

2.31:1**

2.85:1

3.76:1

4.12:1

2.47:1

2.47:1**

3.08:1

4.12:1

4.55:1

2.64:1

2.47:1

3.40:1***

4.55:1

5.41:1

2.85:1

2.85:1

3.67:1***

5.41:1

 

3.08:1

3.08:1

4.11:1***

 

 

 

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

  

 

 

4.11:1

  

 

 

4.63:1

   
 

5.29:1

   
     

* Elérhető a Volvo FM 4x4 esetén

** RSS1344E esetén

*** RSS1370B esetén

Tandemtengelyek

RST2370A

RTS2310

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:14.14:1
2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

    
      

 

D11 330 LE

D11 370 LE

D11 410 LE

D11 450 LE

D13 420 LE

D13 460 LE

D13 500 LE

I-Shift

AT2412

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Egyszeres áttételezésű tengelyek

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RSS2310A

RSH1365

Agyáttételes tengelyek

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

        

 

G13 420 LE

G13 460 LE

G13 500 LE

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Egyszeres áttételezésű tengelyek

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

 

RSS1370A/B

RTS2370A

 

RTS2310A

Agyáttételes tengelyek

RSH1370F

RTH2610F

    

 

Nyomatékleadás

Áttétel 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.

Motorra szerelt

PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy
hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.

PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes
csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes
csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.

Tengelykapcsolótól függő mellékhajtások

PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.

PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.    

Külső és belső

Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.

A különböző igényeknek megfelelően két különböző külső díszítésű változat áll rendelkezésre.

Volvo FM with basic exterior trim level 

Alapdizájn

Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás és lökhárító.

Volvo FM with enhanced exterior trim level 

Továbbfejlesztett formaterv

Szürke hűtőrács. Fülkeszínű tükörborítások, ajtókilincsek, napellenző és lökhárító. Krómozott fényszórók.

A Volvo FM öt különböző belső felszereltségi szinttel kapható a különböző igényeknek megfelelően.

Volvo FM with textile trim dynamic, interior trim level 

Dynamic szövet kárpitozás

Szövet belső tér modern színösszeállítással, tartós anyagokkal a szürke és lila különböző árnyalataiban.

Volvo FM with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Robust vinil és szövetkárpitozással

Tartós anyagok vinilből és szövetből, modern színösszeállítással, amely illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FM with plush trim progressive, interior trim level 

Progressive plüss kárpitozás

Ez a plüssbelső modern színvilágot kínál puha szövetekkel, és illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FM with leather trim robust, interior trim level 

Robust bőrkárpitozás

A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FM with leather trim progressive, interior trim level 

Progressive bőrkárpitozás

A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.

Volvo FM day cab with measurements, viewed from the side 

Nappali fülke

Nappali fülke (FM-DAY) kényelmes és ergonomikus vezetői környezettel. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.

Volvo FM low day cab with measurements, viewed from the side 

Alacsony nappali fülke

Az alacsony nappali fülke (FM-LDAY) olyan alkalmazásokhoz szükséges, mint például a bányászat, a hűtős felépítmények, a betonpumpák és a daruk. Belmagasság 148 centiméter: a motorsátoron 104 centiméter.

Volvo FM sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Hálófülke

Hálófülke (FM-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel egy személy számára. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.

Volvo FM low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Alacsony hálófülke

Az alacsony hálófülke (FM-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló alacsonyabb tetővel. Belmagasság 148 centiméter: 104 centiméter a motortérburkolat felett.

Volvo FM globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter fülke

A Globetrotter fülke (FM-HSLP) kényelmes éjszakai férőhelyet kínál akár két személy számára. A fülke több tárolóhelyet nyújt a felső részeken. Belmagasság 201 centiméter: a motorsátoron 157 centiméter.

Volvo FM crew cab with measurements, viewed from the side 

Duplafülke

A duplafülke bőséges helyet kínál további utasok, akár összesen 7 személy számára. Belmagasság 1590 milliméter:

Négypontos fülkefelfüggesztés

Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.

 

Légbeömlők

A légbeömlő a bal oldalon található és alacsony, illetve magas változatban rendelhető. Elülső légbeömlő is rendelhető.

 

Fülkeszínek

Körülbelül 650 változatból választhat.

 

Vezetőülés

Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Az ülés állíthatósági tartománya hosszirányban 200 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlával, lehajtható és állítható háttámlával, magassági és hosszirányú állíthatósággal, állítható deréktámasszal és ülésszög állítással rendelkezik.

 

Utasülés

Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Alapkivitelben fejtámlával készül.

 

Ágyak

Az alsó ágy mérete 70×200 centiméter. A zsákrugós matrac 16 centiméter vastag és kiemelkedő kényelmet biztosít. Három eltérő kivitel választható: Puha, félkemény és kemény. Két választható védő ágytakaró is elérhető, amelyek fokozzák a kényelmét és jelentősen megkönnyítik az ágyazást. A Comfort felső ágy mérete: 70×190 centiméter vagy 60×190 centiméter

Belső tárolók

A szélvédő fölötti terület két rolós ajtóval rendelkező tárolórekesznek, valamint négy ISO-fióknak ad helyet, amelyek közül egy a tachográf számára fenntartott (két ISO-rekesz az alacsony fülkék esetében). A hálófülkében és a Globetrotter fülkében két tágas tárolórekesz található az ágy alatt, amelyek kívülről is hozzáférhetők és egy nagy (44 liter térfogatú) tároló elérhető a matrac és a fedél megemelésével; továbbá a hálórészben két tárolót alakítottak ki magazinok és kisebb tárgyak számára. A műszerfalon négy nyitott tárolóhely található, egy kis tárolódoboz, egy DIN-méretű tároló, a „madárfürdő” és egy palacktartó. A nappali fülke felszerelhető egy 60 literes, redőnyös ajtajú tárolóval a munkavédelmi sisak, uzsonnásdoboz stb. számára.

 

Külső tárolók

Kívülről hozzáférhető tárolóhelyek a vezető- és az utasülés mögött is találhatók.

 

Tetőablak

A fülke 50 milliméterre kinyitható tetőablakkal rendelkezik. Belső oldalán egy perforált árnyékoló roló is található, amely az ablak nyitott helyzetében rovarhálóként is funkcionál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású (opció) lehet. Acélból készült kivitelben is elérhető, amelyet építőipari felhasználásra vagy egyéb kemény körülményekre tervezetek.

 

Kormánykerék

Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerék légzsákkal vagy légzsák nélkül rendelhető. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.

 

Légkondicionáló rendszer

Két alternatív légkondicionáló rendszer minden igényt kielégít:

  • Manuális légkondicionáló (MCC).
  • Automatikus hőmérséklet-szabályozású légkondicionáló (ECC/ECC2).

A légkondicionáló rendszer kiegészíthető a fülkét és a motort fűtő állóhelyzeti fűtéssel.

Alváz

Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a kapcsolási magasságok, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.

Extra alacsony (vontató)

kb. 810 mm

Alacsony

kb. 850 mm

Közepes

kb. 900 mm

Magas

kb. 1000 mm

Extra magas

kb. 1200 mm

  

 

Légrugózás

Laprugó

Extra alacsony

8

-

Alacsony

8

-

Közepes

10/20*

9

Magas

10/20*

10/20*

Extra magas

-

10/20*

   

*Dupla első tengellyel FAL20

Típus

Tengelyek

Felfüggesztés

Tengely-/bogiterhelés

Áttételezés

Toló-/segédtengelyek

Szóló

RAD-L90

4x2

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-GR

4x2

Légrugózás

11,5/13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-G2

4x2

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

13 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RAD-G4

4x2

Légrugózás

12 t

Egyszeri

 

Bogi

RADT-GR

6x2/8x2

Légrugózás

19/20,5/22,5/23 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)

RAPD-GR

6x2

Légrugózás

16/19/22 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (fix/kormányzott)

RAPD-G4

6x2

Légrugózás

16 t

Egyszeri

Tolótengely (fix)

RADD-G2

6×4/6x6/8x4/8x6 

Légrugózás

21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabolikus

20/21 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolikus/Többlapos laprugó

23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Többlapos laprugó

26/32 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RADD-TR3

6×4/8×4

Parabolikus

38 t

Kerékagyfordulatszám-csökkentés

 

RADD-GR

6×4/8×4

Légrugózás

17/21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Légrugózás

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (kormányzott)

RAPDD-GR

8×4

Légrugózás

27/30,5/32/35 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott)

RAPDT-GR

8×2

Légrugózás

27/30/30,5/31,5/32 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott), segédtengely (fix/kormányzott)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Légrugózás

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (kormányzott)

      

A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

Üzemanyagtartályok

Alumínium vagy acél tartályok, 150-900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4x2-es vontató esetében 1510 liter. Gáztartályok 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) és 225 kg (545 l) méretben. Kettős első tengelyek és Euro 6 minősítés esetén műanyag tüzelőanyag-tartály az első tengelyek között.

AdBlue-tartályok

32–112 liter űrtartalommal. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.

Fékrendszer

Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.

 

EBS medium

Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.

 

EBS működésellenőrzés 

Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.

 

Automatikus visszagurulás-gátló

Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.

 

Fékbetét-kopás elemzés

Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).

 

Automatikus rögzítőfék-oldás

A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).

 

 

További opciók:

A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:

 

Kiterjesztett fék

Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

 

ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)

A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, valamint a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.

 

Vészhelyzeti féklámpa

50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak. 

 

Hidraulikus retarder

Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.

Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS)

Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.

Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.


Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.

Emelhető Tandemtengely

Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az emelhető tandem tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.
 

Elektromos tengelykonfigurációk 

Vontató: 4x2, 6x2, 6x4

Alváz: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4

Minden tengely légrugózású

Adatlapok

Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FM adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.

  • FM Rigid
  • FM Tractor
FM Tractor
FM Rigid

A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.

Kérdése van?

Helyi Volvo Trucks értékesítője megadja a választ. Ugorjon be hozzá, hívja fel, vagy kérje meg, hogy látogassa meg Önt!