Minden, amit a Volvo FM-ről tudnia kell, részletesen.
Itt megtalálhatja a motorok, a sebességváltók, a hátsó tengelyek (az áttételeket is beleértve), az erőátviteli kombinációk és a mellékhajtások specifikációját.
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
D11 – teljesítmény/nyomaték
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
D13 – teljesítmény/nyomaték
Nettó teljesítmény: EC 582/2011 szerint
Elektromos | Volvo FM |
---|---|
Teljesítmény | Akár 330–490 kW-os (450–666 LE-s) folyamatos teljesítmény |
Hatótávolság | Akár 300 km-es hatótávolság |
Töltési idő (teljes feltöltés) | 9,5 óra váltóárammal (43 kW) 2,5 óra egyenárammal (250 kW) |
Akkumulátorkapacitás | 180–540 kWh, 2–6 akkumulátor |
Hajtáslánc | 2–3 villanymotor, I-Shift sebességváltó |
Gázüzemű | G13 | ||
---|---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | ||
Hengerek száma | 6 | ||
Összlökettérfogat | 12,8 dm³ | ||
Löket | 158 mm | ||
Furat | 131 mm | ||
Sűrítési arány | 17.0:1 | ||
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 900–1400 1/min | ||
Kipufogófék-teljesítmény | 200 kW | ||
Motorfék-teljesítmény* | 380 kW (2300 1/min) | ||
Olajszűrők | 2 főáramú | ||
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 35 l | ||
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 38 l | ||
*opció
G13 420 LE (315 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámon | 420 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon | 2100 Nm | |||
G13 460 LE (345 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb nyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon | 2300 Nm | |||
G13 500 LE (375kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1600–1700 1/min fordulatszámon | 500 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 980–1404 1/min fordulatszámon | 2550 Nm | |||
Dízel | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás | Euro 6 | Euro 6 | |
Hengerek száma | 6 | 6 | |
Összlökettérfogat | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Löket | 152 mm | 158 mm | |
Furat | 123 mm | 131 mm | |
Sűrítési arány | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány | 1000–1500 1/min | 900–1400 1/min | |
Kipufogófék-teljesítmény | 155 kW | 175 kW | |
Motorfék-teljesítmény* | 270 kW (2300 1/min) | 340 kW (2300 1/min) | |
Olajszűrők | 2 főáramú | 2 főáramú | |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt | 35 l | 35 l | |
Hűtőrendszer, teljes térfogat | 22 l | 24 l | |
*opció
Üzemanyag előfeltételek
Kénmentes üzemanyag (EN590, legfeljebb 10 ppm kén) 2. generációs biodízel (EN15940, szintetikus dízel) Gázüzemű Volvo FM autóipari minőség.
D11 330 LE (251 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 330 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 877–1400 1/min fordulatszámon | 1600 Nm | |||
D11 380 LE (285 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 380 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 938–1400 1/min fordulatszámon | 1800 Nm | |||
D11 430 LE (323 kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 430 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1008–1400 1/min fordulatszámon | 2050 Nm |
D11 460 LE (345 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1700 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon | 2200 Nm | |||
D13 420 LE (315 kW) |
| |||
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 420 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon | 2100 Nm | |||
D13 460 LE (345 kW) | ||||
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 460 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon | 2300 Nm |
D13 500 LE (375 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Maximális teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon | 500 LE | |||
Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon | 2500 Nm | |||
12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető. Lehetőség van arra is, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltóval, extra rövid kúszófokozatokkal és többfokozatú hátrameneti váltóval rendelje.
Típus | Legnagyobb fokozat | Maximális nyomaték (Nm) |
---|---|---|
AT2612 | Direkt | 2600 |
ATO2612 | Gyorsító áttétel | 2600 |
Típus | Legnagyobb fokozat | Maximális nyomaték (Nm) |
---|---|---|
SPO2812 | Gyorsító áttétel | 2800 |
Típus | Tengelyek | Áttétel | Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) | Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (t) | Megengedett szerelvényössztömeg (t) |
Differenciálmű | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244 | Szóló | Hipoid | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C/E | Szóló | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1352A | Szóló | Hipoid | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Szóló | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 80 |
RTS2310 | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |||||
RSH1365 | Szóló | Kónikus spirálpálya | 3800 | 13 | 65 |
RSH1370F | Szóló | Kónikus spirálpálya | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610B/F | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815* | Tandem | Kónikus spirálpálya | 3800 | 38 | 150 |
* A Volvo FM 4x4 esetén.
RSS1244 | RSS1344C/E | RSS1370A/B | RSH1370F | RSH1365* |
---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.46:1 | 3.61:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.61:1 | 3.76:1 |
2.31:1 | 2.31:1** | 2.85:1 | 3.76:1 | 4.12:1 |
2.47:1 | 2.47:1** | 3.08:1 | 4.12:1 | 4.55:1 |
2.64:1 | 2.47:1 | 3.40:1*** | 4.55:1 | 5.41:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.67:1*** | 5.41:1 |
|
3.08:1 | 3.08:1 | 4.11:1*** |
|
|
| 3.36:1 |
|
|
|
3.70:1 |
| |||
4.11:1 |
| |||
4.63:1 | ||||
5.29:1 | ||||
* Elérhető a Volvo FM 4x4 esetén
** RSS1344E esetén
*** RSS1370B esetén
RST2370A | RTS2310 | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | |||
6.17:1 | 4.63:1 | ||||
| D11 330 LE | D11 370 LE | D11 410 LE | D11 450 LE | D13 420 LE | D13 460 LE | D13 500 LE |
I-Shift | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • | • | • | • | • | • |
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | |||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • |
Egyszeres áttételezésű tengelyek | |||||||
RSS1244 | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS2310A | • | • | • | • | • | • | • |
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
Agyáttételes tengelyek | |||||||
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • |
| G13 420 LE | G13 460 LE | G13 500 LE |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Egyszeres áttételezésű tengelyek | |||
RSS1244 | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • |
|
RTS2310A | • | • | • |
Agyáttételes tengelyek | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
| Nyomatékleadás | Áttétel | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.
PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy
hidraulikaszivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes
csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTER100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes
csatlakozással hidraulikaszivattyúhoz.
PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez.
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikaszivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul és egy DIN-csatlakozás elöl.
Itt megtalálhatja a fülkeméretek, a fülkemagasságok és a fülkejellemzők specifikációját.
A különböző igényeknek megfelelően két különböző külső díszítésű változat áll rendelkezésre.
Alapdizájn
Szürke hűtőrács és ajtókilincsek. Krómozott fényszórók. Villámlás szürke napellenző, tükörborítás és lökhárító.
Továbbfejlesztett formaterv
Szürke hűtőrács. Fülkeszínű tükörborítások, ajtókilincsek, napellenző és lökhárító. Krómozott fényszórók.
A Volvo FM öt különböző belső felszereltségi szinttel kapható a különböző igényeknek megfelelően.
Dynamic szövet kárpitozás
Szövet belső tér modern színösszeállítással, tartós anyagokkal a szürke és lila különböző árnyalataiban.
Robust vinil és szövetkárpitozással
Tartós anyagok vinilből és szövetből, modern színösszeállítással, amely illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.
Progressive plüss kárpitozás
Ez a plüssbelső modern színvilágot kínál puha szövetekkel, és illeszkedik a belső kárpitozás különböző részeihez.
Robust bőrkárpitozás
A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Progressive bőrkárpitozás
A belső tér tartós anyagokból készült, két színű, teljesen bőrből készült ülésekkel rendelkezik, amelyek illeszkednek a belső kárpitozás különböző részeihez.
Nappali fülke
Nappali fülke (FM-DAY) kényelmes és ergonomikus vezetői környezettel. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.
Alacsony nappali fülke
Az alacsony nappali fülke (FM-LDAY) olyan alkalmazásokhoz szükséges, mint például a bányászat, a hűtős felépítmények, a betonpumpák és a daruk. Belmagasság 148 centiméter: a motorsátoron 104 centiméter.
Hálófülke
Hálófülke (FM-SLP) kényelmes éjszakai férőhellyel egy személy számára. Belmagasság 164 centiméter: a motorsátoron 120 centiméter.
Alacsony hálófülke
Az alacsony hálófülke (FM-LSLP) a fülke felett nagyobb rakteret kínáló alacsonyabb tetővel. Belmagasság 148 centiméter: 104 centiméter a motortérburkolat felett.
Globetrotter fülke
A Globetrotter fülke (FM-HSLP) kényelmes éjszakai férőhelyet kínál akár két személy számára. A fülke több tárolóhelyet nyújt a felső részeken. Belmagasság 201 centiméter: a motorsátoron 157 centiméter.
Duplafülke
A duplafülke bőséges helyet kínál további utasok, akár összesen 7 személy számára. Belmagasság 1590 milliméter:
Négypontos fülkefelfüggesztés
Három kivitelből választhat: csavarrugók lengéscsillapítókkal elöl és hátul, csavarrugók elöl és légrugózás hátul, illetve teljes légrugózás.
Légbeömlők
A légbeömlő a bal oldalon található és alacsony, illetve magas változatban rendelhető. Elülső légbeömlő is rendelhető.
Fülkeszínek
Körülbelül 650 változatból választhat.
Vezetőülés
Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Az ülés állíthatósági tartománya hosszirányban 200 milliméter, függőlegesen 100 milliméter. A vezetőülés alapkivitelben fejtámlával, lehajtható és állítható háttámlával, magassági és hosszirányú állíthatósággal, állítható deréktámasszal és ülésszög állítással rendelkezik.
Utasülés
Három különböző kényelmi szint választható: Progressive (plüss vagy bőr), Dynamic (szövet) és Robust (vinil). Alapkivitelben fejtámlával készül.
Ágyak
Az alsó ágy mérete 70×200 centiméter. A zsákrugós matrac 16 centiméter vastag és kiemelkedő kényelmet biztosít. Három eltérő kivitel választható: Puha, félkemény és kemény. Két választható védő ágytakaró is elérhető, amelyek fokozzák a kényelmét és jelentősen megkönnyítik az ágyazást. A Comfort felső ágy mérete: 70×190 centiméter vagy 60×190 centiméter
Belső tárolók
A szélvédő fölötti terület két rolós ajtóval rendelkező tárolórekesznek, valamint négy ISO-fióknak ad helyet, amelyek közül egy a tachográf számára fenntartott (két ISO-rekesz az alacsony fülkék esetében). A hálófülkében és a Globetrotter fülkében két tágas tárolórekesz található az ágy alatt, amelyek kívülről is hozzáférhetők és egy nagy (44 liter térfogatú) tároló elérhető a matrac és a fedél megemelésével; továbbá a hálórészben két tárolót alakítottak ki magazinok és kisebb tárgyak számára. A műszerfalon négy nyitott tárolóhely található, egy kis tárolódoboz, egy DIN-méretű tároló, a „madárfürdő” és egy palacktartó. A nappali fülke felszerelhető egy 60 literes, redőnyös ajtajú tárolóval a munkavédelmi sisak, uzsonnásdoboz stb. számára.
Külső tárolók
Kívülről hozzáférhető tárolóhelyek a vezető- és az utasülés mögött is találhatók.
Tetőablak
A fülke 50 milliméterre kinyitható tetőablakkal rendelkezik. Belső oldalán egy perforált árnyékoló roló is található, amely az ablak nyitott helyzetében rovarhálóként is funkcionál. A tetőablak kézi vagy elektromos mozgatású (opció) lehet. Acélból készült kivitelben is elérhető, amelyet építőipari felhasználásra vagy egyéb kemény körülményekre tervezetek.
Kormánykerék
Két különböző méretű kormánykerék – 450 vagy 500 milliméter átmérővel, a teherautója specifikációjától függően. A kormánykerék magassága 90 milliméter, dőlésszöge 28 fokos tartományban állítható. Dönthető kivitelben (opció) a kormánykerék függőleges irányban –5° és +15° között állítható, ezzel fokozva a járművezető kényelmét. A kormánykerék légzsákkal vagy légzsák nélkül rendelhető. A kormánykerékre integrált kezelőszervek biztosítják a sebességtartó, a kürt, a telefon, illetve a műszeregység és az oldalsó kijelző biztonságos és kényelmes kezelését.
Légkondicionáló rendszer
Két alternatív légkondicionáló rendszer minden igényt kielégít:
A légkondicionáló rendszer kiegészíthető a fülkét és a motort fűtő állóhelyzeti fűtéssel.
Itt megtalálhatja az alvázmagasságok, az első tengelyek terhelhetősége, a hátsó felfüggesztések, a kapcsolási magasságok, a vontatók, az alváz jellemzői és a fékrendszerek specifikációját.
Extra alacsony (vontató) | kb. 810 mm |
Alacsony | kb. 850 mm |
Közepes | kb. 900 mm |
Magas | kb. 1000 mm |
Extra magas | kb. 1200 mm |
| Légrugózás | Laprugó |
---|---|---|
Extra alacsony | 8 | - |
Alacsony | 8 | - |
Közepes | 10/20* | 9 |
Magas | 10/20* | 10/20* |
Extra magas | - | 10/20* |
*Dupla első tengellyel FAL20
Típus | Tengelyek | Felfüggesztés | Tengely-/bogiterhelés | Áttételezés | Toló-/segédtengelyek |
Szóló | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-GR | 4x2 | Légrugózás | 11,5/13 t | Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-G2 | 4x2 | Légrugó (építőipari alkalmazásra) | 13 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RAD-G4 | 4x2 | Légrugózás | 12 t | Egyszeri | |
Bogi | |||||
RADT-GR | 6x2/8x2 | Légrugózás | 19/20,5/22,5/23 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó) |
RAPD-GR | 6x2 | Légrugózás | 16/19/22 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (fix/kormányzott) |
RAPD-G4 | 6x2 | Légrugózás | 16 t | Egyszeri | Tolótengely (fix) |
RADD-G2 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Légrugózás | 21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Parabolikus | 20/21 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolikus/Többlapos laprugó | 23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Többlapos laprugó | 26/32 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RADD-TR3 | 6×4/8×4 | Parabolikus | 38 t | Kerékagyfordulatszám-csökkentés | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Légrugózás | 17/21/23/26 t | Differenciálmű/agyáttétel | |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Légrugózás | 27/33/36 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (kormányzott) |
RAPDD-GR | 8×4 | Légrugózás | 27/30,5/32/35 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott) |
RAPDT-GR | 8×2 | Légrugózás | 27/30/30,5/31,5/32 t | Differenciálmű/agyáttétel | Tolótengely (kormányzott), segédtengely (fix/kormányzott) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Légrugózás | 27/33/36 t | Differenciálmű/agyáttétel | Segédtengely (kormányzott) |
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.
Üzemanyagtartályok
Alumínium vagy acél tartályok, 150-900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4x2-es vontató esetében 1510 liter. Gáztartályok 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) és 225 kg (545 l) méretben. Kettős első tengelyek és Euro 6 minősítés esetén műanyag tüzelőanyag-tartály az első tengelyek között.
AdBlue-tartályok
32–112 liter űrtartalommal. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.
Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább a fékrendszert az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.
EBS medium
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.
EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.
Automatikus visszagurulás-gátló
Fékezze le a teherautót teljes megállásig, és az Automatikus visszagurulás-gátló az utoljára alkalmazott féknyomással tartja a teherautót a helyén, amíg a vezető meg nem nyomja a gázpedált.
Fékbetét-kopás elemzés
Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt (csak tárcsafékek esetén).
Automatikus rögzítőfék-oldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).
További opciók:
A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
Kiterjesztett fék
Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.
ESC (Elektronikus stabilitásvezérlés)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, valamint a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti féklámpa
50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak.
Hidraulikus retarder
Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.
Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS)
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba. A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.
Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.
Emelhető Tandemtengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. Az emelhető tandem tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.
Elektromos tengelykonfigurációk
Vontató: 4x2, 6x2, 6x4
Alváz: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4
Minden tengely légrugózású
Adatok – minden, amire csak szüksége lehet. Töltse le a Volvo FM adatlapjait PDF formátumban az alábbi hivatkozásokon.
A feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.