Fokozott üzemanyag-hatékonyság, aerodinamika és kényelem vezetés közben. Ezek a fő okok állnak annak a döntésnek a hátterében, amelynek értelmében engedélyezték a hosszabb teherautó-fülkéket az európai utakon. A szabályozás összhangban van az Európai Unió klímapolitikai céljaival, és komoly hatása lehet a teherfuvarozási vállalkozásokra.
A teherautók kialakítása Európában évtizedek óta nagyrészt változatlan volt: rövid vezetőfülkével készültek a rakomány hosszának maximalizálása érdekében. Ezek a rövid vezetőfülkék, amelyeket gyakran „motorra épített vezetőfülkének” (cab-over engine, COE) neveznek, főként azért váltak dominánssá, mert az uniós jogszabályok korlátozzák a járművek összhosszát, amibe a pótkocsi és a vontató is beletartozik. Ezzel szemben az Egyesült Államokban a hosszkorlátozás csak a pótkocsikra vonatkozik – ez megmagyarázza, hogy miért jellemző az amerikai utakon a hosszú vezetőfülkés kialakítás.
Az uniós jogszabályok 2020-tól érvényes módosításai azonban most már Európában is lehetőséget adnak arra, hogy a teherautók orra valamennyivel hosszabb legyen. Ezáltal olyan a tervezési módosítások váltak lehetővé, amelyek aerodinamikusabb, biztonságosabb és kényelmesebb teherautókat eredményezhetnek.
„Örömmel fogadjuk ezt a jogszabályt, mivel lehetőséget ad arra, hogy a tervezés során tovább javíthassunk a vezetőfülkék energiahatékonyságán, ez pedig ügyfeleink és a környezet számára is előnyös” – mondja Tomas Thuresson, a Volvo Trucks New Offer részlegének kereskedelmi vezetője.