Optimalizált energiahatékonyság, jobb látásviszonyok és fokozott vezetői élmény – ez várható a Volvo Trucks január 29-én bemutatott innovációitól. Ezek a kulcsfontosságú fejlesztések jelentős előnyöket ígérnek a szállítmányozási ágazat, a járművezetők és a társadalom egésze számára. Az alábbiakban egy áttekintés olvasható a legfontosabb hírekről.
A Volvo Trucks teherautóinak és innovációinak legújabb bemutatója az elmúlt évek egyik legszélesebb körű bevezetése volt a nehéz tehergépjárművek szegmensében. Mindenre kiterjed a külső dizájntól és aerodinamikától kezdve az energiahatékonyság és a biztonság növelését célzó technológiai újításokig. A bemutatóban helyet kapott egy új, a Volvo FH16 és Volvo FH16 Aero teherautókhoz gyártott, üzemanyag-takarékos D17 motor, amely lenyűgöző teljesítményre és nyomatékra képes. Az új termékek és funkciók úgy készültek, hogy megfeleljenek a társadalom, a szállítmányozási vállalkozások és a járművezetők igényeinek és kívánságainak.
Az alábbiakban felsoroljuk a legfontosabb híreket:
„Elképesztően nagy megelégedéssel tölt el, hogy az innovációk és újdonságok ilyen lenyűgöző választékát kínálhatjuk ügyfeleinknek. Ezzel jelentős lépést tettünk az energiahatékonyság javítása és a karbonlábnyom csökkentése felé. A biztonság is javul a jobb látásviszonyoknak köszönhetően – ez a hagyományos tükröket kiváltó kamerás monitorrendszer eredménye. Továbbá jobb munkakörnyezetet biztosítunk a járművezetőknek. Biztos vagyok benne, hogy egyformán szolgálja az iparág és a társadalom javát is” – mondja Tomas Thuresson, a Volvo Trucks New Offer részlegének kereskedelmi vezetője.
A legszembetűnőbb újítás az új aerodinamikus fülke, amely a Volvo FH Aero és a Volvo FH16 Aero modelleken látható. Az Európai Uniónak a járművek méretére és össztömegére vonatkozó irányelve változásainak köszönhetően a fülke eleje meghosszabbodott, hogy csökkentse a légellenállást. Ezenkívül a fülke kialakítása gondos finomításon esett át az optimális aerodinamika elérése érdekében.
„A csökkentett légellenállás jobb energiahatékonyságot eredményez, függetlenül attól, hogy dízel-, gázüzemű vagy elektromos hajtásláncról van-e szó. Ez pedig a CO2-kibocsátás és az ügyfelek költségeinek csökkenését eredményezi. Mindez jelentős előrelépés az üzemeltetők számára” – mondja Mattias Ahlberg, a Volvo Trucks Total Offer részlegének termékbevezetésekkel foglalkozó menedzsere.
Ha többre kíváncsi, és látni szeretné az új Volvo FH Aero és Volvo FH16 Aero modelleket működés közben, tekintse meg ezt a filmet a teljes modellkínálatról.
Egy másik jelentős frissítés, hogy a Volvo Trucks a hagyományos tükrök helyett kamerás monitorrendszert vezetett be. Ez a rendszer számos kulcsfontosságú előnyt biztosít:
„Ez egy rendkívül kompetens rendszer, én pedig szeretném kiemelni, hogy ehhez a felszereltséghez a jól bevált utasoldali sarokkameránk is elérhető, amely a tolatókamera mellett található ugyanazon a kameraszáron” – mondja Mattias Ahlberg.
A kamerás monitorrendszer az extra alacsony tetővel vagy FLADR besorolással rendelkező modellek kivételével minden vezetőfülkéhez kiválasztható. Itt további információ olvasható a kamerás monitorrendszer és a hagyományos oldalsó tükrök közötti különbségekről.
Az oldalsó tükrök kiváltása révén a kamerás monitorrendszer hozzájárul a jobb aerodinamikához és látásviszonyokhoz.
Minden vezetőfülke látható és nem látható aerodinamikai fejlesztéseken esett át. Ilyen fejlesztésnek számít például a fülkealkatrészek közötti hézagok csökkentése és a jobb minőségű tömítések alkalmazása az egyenletesebb légáramlás biztosítása érdekében. A szélvédő feletti területet is optimalizálták, hogy csökkenjen a légellenállás.
„Röviden: számos olyan apró fejlesztést hajtottunk végre, amelyek együttesen aerodinamikusabbá teszik a fülkéket. Emellett az összes világítótestet korszerűsítettük, és immár kizárólag LED-es lámpákat használtunk. A korszerűbb megjelenés érdekében a Volvo Iron Mark teljesen új és letisztultabb dizájnt kapott, amely illik a márka általános megjelenéséhez” – meséli Tomas Thuresson.
A frissített külső dizájn és az előremutató szemlélet a teherautó belterében is tetten érhető. Itt a járművezetők számára kellemesebb munka- és lakókörnyezet megteremtésén van a hangsúly.
Mivel Európai Uniónak a járművek méretére és össztömegére vonatkozó, átdolgozott irányelve lehetővé teszi a hosszabb, aerodinamikus kialakítású fülkék használatát, immár legálisan van mód a Volvo Globetrotter XXL fülke használatára az európai utakon. Ez azt jelenti, hogy a Globetrotter XXL fülkével szerelt Volvo FH Aero és Volvo FH16 Aero a terhelési kapacitás változása nélkül használható minden iparági szegmensben Európában. Mindegy, hogy Ön fát, cementet vagy autókat szállít, kényelmesnek találja majd a nagyobb belső térrel és szélesebb ággyal rendelkező fülkét.
„Ez valódi előnyt jelent azon járművezetők számára, akik hosszabb időt töltenek az úton” – teszi hozzá Mattias Ahlberg.
„Elképesztően nagy megelégedéssel tölt el, hogy az innovációk és újdonságok ilyen lenyűgöző választékát kínálhatjuk ügyfeleinknek. Ezzel jelentős lépést tettünk az energiahatékonyság javítása és a karbonlábnyom csökkentése felé.”
Újabb jelentős előrelépés a túlméretes-túlsúlyos teherfuvarozási szegmensben a vadonatúj, 17 literes motor bevezetése. A Volvo által valaha gyártott legerősebb motor 780 lóerős teljesítményre és 3800 Nm-es nyomatékra képes.
„Technológiai szempontból ez egy világszínvonalú motor. Energiatakarékos darab gyors motorreakcióval, kisebb tömeggel, nagy termelékenységgel és javított motorfék-teljesítménnyel. Nagy nyomatékának köszönhetően a járművezetők hosszabb ideig tarthatják a magasabb sebességfokozatokat, és üzemanyagot takaríthatnak meg. Mindez ez előnyös a természeti környezet számára, miközben az ügyfelek zsebében is több pénz marad” – mondja Tomas Thuresson.
Az új motor három különböző változatban kapható:
A vezetői élményt szolgáló további újdonságok közé tartozik az I-See továbbfejlesztése, amely mostantól még hatékonyabban működik. Frissítették, hogy a kanyarokhoz, körforgalmakhoz és sebességjelző táblákhoz igazítsa a járművek sebességét. Ez javítja a vezetési élményt, és a sebességtartó automatika fokozott használatát eredményezi.
„A cél az, hogy a járművezetők az útjaik nagyobb része során használhassák a sebességtartó automatikát. Ezáltal javul a vezetési élmény, valamint csökken az energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás. Ezzel párhuzamosan a járművezetők kényelmesebben végezhetik a munkájukat a feladataikat egyszerűsítő támogató funkcióknak köszönhetően” – mondja Tomas Thuresson.
Ezek az innovációk összességében komoly lehetőségeket kínálnak a szállítási ágazat számára a fenntarthatósági célok eléréséhez, a biztonság javításához, valamint a járművezetők odavonzásához és megtartásához.