Trucks

Termékek és szolgáltatások

 

Mi különböztet meg egy akkumulátoros-elektromos teherautót a kínálat többi tagjától? Milyen messze lehet eljutni vele, és mely ágazatokban jeleskedik? A témával kapcsolatos gyakran ismételt kérdésekben, és rájuk adott válaszainkban áttekintjük, hogy mitől egyediek az egyes elektromos teherautók és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások.

 

Az elektromobilitás fogalma olyan járművekre – autókra, buszokra, vonatokra és teherautókra – vonatkozik, amelyek részben vagy teljes mértékben villamos energiával működnek, rendelkeznek saját energiatároló eszközzel, és általában hálózaton keresztül kapnak áramot. Az elektromos hajtórendszerrel rendelkező nehéz teherautók fő típusa az akkumulátoros-elektromos jármű (BEV), de léteznek hidrogénüzemű, úgynevezett üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) is. Az elektromobilitásba beletartozik a gépjárműtöltési infrastruktúra, valamint a hatótávolság- és útvonaltervezési, illetve egyéb funkciókat támogató szolgáltatások is.

Az akkumulátoros járművek (BEV) a hálózati árammal feltöltött akkumulátorokban tárolt energiát használják. Az üzemanyagcellás technológiát használó elektromos járműveket (FCEV) hidrogén hajtja, amely a jármű haladása közben elektromos árammá alakul. Az üzemanyagcellás-elektromos teherautók az akkumulátoros-elektromos teherautókhoz hasonlóan elektromos meghajtásúak, azzal a különbséggel, hogy egy FCEV-ben az energia nagy részét hidrogénként tárolják, amit némi akkumulátoros támogatás egészít ki. A Volvo Trucks mindkét technológiát alkalmazza. Míg az akkumulátoros-elektromos teherautók akár ma is megvásárolhatók, az üzemanyagcellás elektromos teherautók az évtized második felében kerülnek kereskedelmi forgalomba.

Hisszük, hogy 2030-ra az eladott új Volvo teherautók 50%-a akkumulátoros vagy üzemanyagcellás technológiával működő, elektromos üzemű teherautó lesz.

A Volvo jelenleg az iparág legszélesebb termékpalettáját kínálja nyolc sorozatgyártású modellel, amelyek a városokon belüli és városok közötti szállítási feladatok nagyon széles körét szolgálják ki. Rendelkezésre álló modellek a következők: Volvo FH Aero, Volvo FH, Volvo FM, Volvo FM Low Entry, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL és a Volvo VNR (az elérhető kínálat a piactól függ). A Volvo VNR elérhető Észak-Amerikában). 2023-ban megkezdődött a merevalvázas teherautók új modellcsaládjának sorozatgyártása, amely kiegészíti a meglévő választékot. 

A Volvo elektromos teherautói ugyanúgy megfelelnek azoknak a szigorú törésteszt-szabványoknak, mint a többi Volvo teherautó, és ugyanazokkal a biztonsági rendszerekkel rendelkeznek, mint a dízelüzemű modellek. Ezenfelül az elektromos teherautókat speciális ütközési lehetőségekkel is kibővítették, hogy ellenőrizzék a beszerelt akkumulátor és más elektromos alkatrészek ütközésbiztonságát. Ezen túlmenően pedig mindent megtettünk annak érdekében, hogy úgy készítsük el a teherautó 600 voltos elektromos rendszerét, hogy a teherautó használata és szervizelése során biztonságos legyen.

Az akkumulátor töltöttségi állapota mindig nyomon követhető a műszerfalon és távolról is. Ha közelíti a nullát, a vezetőt értesítést kap, és csökkentve lesz a rendelkezésre álló teljesítmény, ami befolyásolja a jármű vezethetőségét. 

A karbantartási intervallumok nagyjából megegyeznek, de a szervizelés eltér a hagyományos meghajtású modellek szervizelésétől. A pótalkatrészek fogyása függ a szállítmányozás típusától, attól régiótól, ahol a teherautó üzemel, és sok más tényezőtől is. A teherautók hálózatba vannak kötve, és jelentést tudnak adni a különböző alkatrészek állapotáról, azaz a hasznos üzemidejük megnövelése érdekében megszervezhető a szervizelés és karbantartás.

Minden elektromos teherautókat értékesítő kereskedő készen áll arra, hogy teljes körű felelősséget vállaljon a teherautók műszaki rendszereiért és funkcióiért. Sok szervizműhely már most is nagy tapasztalattal rendelkezik az elektromos buszok szervizelésében.

Az elektromos teherautók teljesítménygörbéje eltér a belső égésű motorral szerelt teherautókétól. A jármű például azonnal beindul, amint a járművezető ráteszi a lábát a gázpedálra. Az pedig, hogy az elektromos teherautók kevesebb sebességfokozattal rendelkeznek, szintén más vezetési élményt jelent.

Az elektromos teherautók kevesebb rezgést és zajt keltenek, ami kellemes és pihentető vezetési élményt jelent.

Kérjük, forduljon a helyi Volvo kereskedőhöz, és jelezze érdeklődését.

Az első teljes egészében elektromos teherautókat 2019-ben kezdtük sorozatban gyártani ügyfeleinknek, de már jóval korábban megkezdtük az elektromos és egyéb üzemanyagok kombinációjával működő hibrid teherautók értékesítését. A Volvo Group vállalatcsoport más részei, különösen a Volvo Buses, széleskörű tapasztalattal rendelkeznek az elektromos járművek területén. A Volvo 2016-ban leszállította az első teljesen elektromos buszt, és mostanáig több mint 5000 elektromos buszt szállított le világszerte.

Elektromos teherautóink azonos platformon szerepelnek a más meghajtású modellekkel, és ugyanolyan magas minőségi követelményeket teljesítenek. A Volvo magasan képzett munkatársai segítik az ügyfeleket teherautóik saját egyedi igényeiknek megfelelő beállításában, és szakértői támogatást nyújtanak az üzemben lévő teherautókhoz. Folyamatosan ellenőrzik az akkumulátorokat és a teherautók általános állapotát, hogy időben azonosítani tudják a következő szervizlátogatás során szükséges teendőket. Az akkumulátorok magas mindennapi teljesítményének biztosítására rendelkezésre áll a Ready to Run technológiai szolgáltatás. A külső hőmérséklet alapján készíti fel a teherautót egy produktív munkanapra. Ha szükséges, előmelegíti az akkumulátorokat, vagy ha nagyon meleg időben üzemel akkor hűti. Az akkumulátorok optimális hőmérséklete nagyjából +25°C.

Minden meglévő fizetési megoldásunk elérhető lesz elektromos járműveinkhez is: készpénzes fizetés, a lízingelés és a bérbeadás. Ezeket mindig az adott ügyfél igényeihez igazítjuk.

Igen, a sorozatgyártás 2019-ben indult, és a kiszállítások már világszerte zajlanak. 

További információért forduljon a Volvo Tucks helyi képviselőjéhez.

Igen, továbbra is kínálunk különféle meghajtású modelleket, és mindig az adott ügyfélnek és földrajzi helynek legmegfelelőbb megoldást fogjuk javasolni. Egyre üzemanyag-takarékosabb belső égésű motorral szerelt teherautókból, gázüzemű teherautókból, valamint elektromos teherautókból álló, vegyes portfóliót fogunk biztosítani.

Elektromos teherautóinkat Arany Szerviz Szerződéssel árusítjuk, azaz a karbantartási költség beleszámít a teljes üzemeltetési költségbe. Gondoskodunk arról, hogy a teljes üzemeltetési költség versenyképes összegű legyen.

Ez az alkalmazási területtől és a jármű specifikációjától függ. Az akkumulátorok plusz súlyt jelentenek, és ennek kompenzálására az Európai Unió akár 2 tonnányi extra szerelvényössztömeget engedélyez. A döntés és a végrehajtás az egyes országok kezében van.

Kérdése van?

Területi Volvo Trucks értékesítője megadja a választ. Ugorjon be hozzá, hívja fel, vagy kérje meg, hogy látogassa meg Önt!