Egy 30 tonna átlagos tömegű 4x2-es vontató esetében a hatótáv körülbelül 300 km. A specifikációtól és az alkalmazástól függően azonban a hatótávolság lényegesen nagyobb is lehet, mivel azt számos tényező befolyásolja.
A rossz időjárás, például az eső, a hideg és az erős szembeszél növeli az energiafogyasztást, és ezáltal rövidíti a jármű hatótávját – ugyanúgy, ahogy ezek a körülmények a hagyományos dízelmotoros jármű üzemanyag-fogyasztását növelik.
Városi és helyközi fuvaroknál egy jól képzett gépkocsivezető körülbelül 20 százalékkal is kevesebb energiát fogyaszthat, mint egy kevésbé képzett. Az optimális vezetési stílus az előrelátó vezetés, minimális fékezéssel és gyorsítással – nagyjából ugyanúgy mint a hagyományos dízelmotoros járműnél. A legjelentősebb különbség az, hogy az elektromos tehergépkocsiknál a finom fékezés még fontosabb, mivel a mozgási energia egy része így visszanyerhető, a tárolása pedig a jármű akkumulátorában történik, ami megnöveli a hatótávot.
A jármű mozgásából származó visszanyert kinetikus energia az akkumulátor töltésére szolgál. Ez segít megnövelni a hatótávolságot.
A felépítmény jelentős hatással lehet erre, ha az a tehergépkocsi akkumulátoraiból származó energiát használja. Például egy betonkeverő felépítmény sokkal több energiát fogyaszt, mint egy zárt raktér. A jármű tömegének és a domborzati viszonyoknak is jelentős a hatása – nagyjából ugyanúgy, mint egy hagyományos dízelmotoros tehergépkocsi esetében.
Az energiafogyasztás álló helyzetben alacsony – kivéve, ha a hajtáslánc nagy energiaigényű funkciókat is ellát, például a betonkeverőknél.
Nem, az akkumulátorban tárolt energia túlnyomó részét a meghajtás használja. A segédrendszerek, például fűtés, hűtés, szivattyúk és a fogyasztói készülékek energiafogyasztása a meghajtáshoz felhasznált mennyiséghez képest csekély. Például egy okostelefon 0,01 kilowattóra energiánál jóval kevesebbet fogyaszt, miközben az akkumulátor kapacitása több mint 500 kWh.
Az akkumulátor töltöttsége folyamatosan nyomon követhető a műszerfalon és távolról is, de ha mégis nullához közelítene, akkor a gépkocsivezető értesítést kap, az elérhető teljesítmény pedig csökken, ami befolyásolja a vezethetőséget.