Trucks

A Volvo Trucks célja, hogy gyorsítsa a fejlesztéseket éghajlatbarát közlekedésért

Február 18-án az EU döntést hozott a nehéz tehergépjárművek CO2-kibocsátásának szabályozásáról. A fejlesztések felgyorsítása érdekében a Volvo Trucks továbbra is komoly befektetéseket tesz az éghajlatbarát közlekedési megoldásokba. Azonban az alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek iránti kereslet ösztönzéséhez további intézkedésekre van még szükség.
Fuel consumption in long haul operations could be cut by almost a third. This was demonstrated by Volvo Trucks´ 2017 concept vehicle.

„A nehéz tehergépjárművek éghajlati hatásainak csökkentése hihetetlenül fontos feladat, és alapvető fontosságú a fenntartható közlekedés megvalósításához. A Volvo Trucks-nál jó helyzetben vagyunk, hogy vállalni tudjuk ezt a kihívást. Természetes, hogy az EU ma már korlátozza a CO2-kibocsátást. Ugyanakkor, az átmenet felgyorsítása érdekében erősebb pénzügyi ösztönzőket kellene biztosítani azoknak az ügyfeleknek, akik vállalják, hogy klímabarát járműveket választanak”- mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

Az elektromos tehergépjárművek hozzájárulhatnak a CO2-kibocsátás csökkentéséhez. A Volvo Trucks 2018-ban mutatta be első elektromos meghajtású teherautó-modelljeit, és idén kezdi el a sorozatgyártást.

„Olyan stádiumban vagyunk, ahol a technológia hamarosan készen áll szélesebb körű alkalmazásra a nagy tehergépjárművekkel történő szállítmányozásban. A kereslet ösztönzése és az új töltési infrastruktúra-hálózat kibővítése esetén a volumen gyorsabban növekedhet, mint ahogyan egyébként lehetséges lenne ”- mondta Lars Mårtensson, a Volvo Trucks környezetvédelmi és innovációs igazgatója.

További, éghajlati hatásokat csökkentő megoldás a földgáz és a biogáz. A Volvo FH LNG földgázzal való üzemeltetése mintegy 20 százalékkal csökkenti a CO2-kibocsátást a dízelhez képest. A biogáz esetében a jármű általi kibocsátás 100 százalékkal csökkenthető.

Ugyanakkor a Volvo Trucks továbbra is fejleszti a dízelmeghajtású teherautókat, amelyek jelenleg az eladások abszolút többségét jelentik. Az 1990-es évek eleje óta a tipikus távolsági Volvo teherautó üzemanyag-felhasználása és CO2-kibocsátása mintegy 20 százalékkal csökkent *, és van lehetőség tovább fejlődni még hatékonyabb hajtáslánccal, alacsonyabb gördülési ellenállással és jobb aerodinamikával. Minden haszonjárművet optimalizálnunk kell a szállítási feladatokhoz.

* Az 1990-es évek eleje óta a Volvo Trucks mintegy ötödével csökkentette az új teherautók üzemanyag-felhasználását. Az összehasonlítás egy 1991-es Volvo F12-re és egy 2016-os Volvo FH13-ra utal.

Míg az EU által meghatározott kibocsátási határértékek egyértelmű ütemtervet határoznak meg a járműgyártók számára, a kitűzött cél - az üzemanyag-hatékonyság növelése és az éghajlati hatások csökkentése – ma mára legfontosabb prioritás az iparág számára, részben azért, mert az üzemanyag-fogyasztás az üzemeltetési költségek egyharmadát teszi ki.

„Célunk mindig az volt, hogy ügyfeleinknek optimális, energiatakarékos, átfogó megoldást tudjunk biztosítani a szállítmányozási feladatukhoz,” mondta Lars Mårtensson.

A Volvo Trucks ügyfelei valamint a megbízók között nagy érdeklődés mutatkozik a szállítmányozás éghajlatbaráttá tételére. A beruházások támogatása, valamint az adókedvezmények kiszélesítése meghatározó tényezők lehetnének azoknak, akik szívesen választják az éghajlat-hatékony technológiát.

Az új technológiáknak, amelyek hozzájárulnak a CO2-kibocsátás csökkentéséhez, gyorsan be kell lépniük a piacra. A felülvizsgálati és tanúsítási folyamat gyors hatósági nyomon követése felgyorsíthatná az új innovációk bevezetését a közlekedési szektorban.

Az uniós keretrendszer a közvetlenül a járművekből származó kibocsátásokat szabályozza, a Volvo Trucks azonban globálisabban közelíti meg a kérdést.

 “Ha a közlekedési rendszer minden része egy cél elérése felé törekszik, sokkal többet tudunk csökkenteni az éghajlati hatásokon. A jobb logisztika, a bioüzemanyagok könnyebb hozzáférhetősége, a tehergépjármű-vezetők üzemanyag-hatékonysági képzése, az aerodinamikus pótkocsik, a modernizált közúti szabványok és a nagy kapacitású járművek használatának bővített lehetőségei csak néhány azoknak a lehetőségek közül, melyekkel a többi fél hozzájárulhat a sikerhez ”- mondta Lars Mårtensson.

Tények

  • A nehéz tehergépjárművek CO2-kibocsátására vonatkozó új uniós szabályozás a 2019. vagy azt követően gyártott és bejegyzett járművekre vonatkozik.

  • 2025-től kezdődően az átlagkibocsátást 15 százalékkal, 2030-tól kezdődően pedig 30 százalékkal kell csökkenteni (a 2019-es értékekhez képest).

  • A csökkentési szintek az érintett gyártók által gyártott tehergépkocsik átlagos kibocsátására vonatkoznak a 2019-es iparági átlaghoz képest.

  • Az EU-ban az üvegházhatást okozó gázok teljes kibocsátásának közel 5 százalékát teszi ki a nehéz járművek forgalma.

     

További információkért kérem keresse:
Anders Vilhelmsson
A Volvo Trucks vállalati kommunikáció és közügyek alelnöke

Vice President Corporate Communication & Public Affairs, Volvo Trucks
Email: anders.vilhelmsson@volvo.com
Telefon: +46 31 3223879

LINK a filmhez: https://youtu.be/oPW15HkbKWU

EU CO2 Infografika PDF
Sajtóközlemény PDF

A Volvo Trucks teljes szállítási megoldásokat kínál professzionális és üzleti szemléletű ügyfeleinek, középkategóriás és nehézteherautók teljes skáláját kínálva. Az ügyfelek támogatását több mint 130 ország 2100 kereskedéséből és szervizéből álló globális hálózat biztosítja. A Volvo teherautók összeszerelése 15 országban folyik világszerte, 2018-ban több mint 127,000 Volvo teherautót adtak át a világon. A Volvo Trucks a Volvo Group része, amely a világ egyik vezető gyártója a teherautók, az autóbuszok, az építőipari gépek, valamint a hajózási és ipari alkalmazású meghajtórendszerek területén. A Volvo Group finanszírozási és szervizelési megoldásokat is kínál. A Volvo munkája a cég alapértékein, azaz a minőségen, a biztonságon és a környezetvédelmen alapul.