A teherfuvarozási ágazat legnagyobb igénybevételt jelentő feladatainál a teljesítmény és a nyomatékon múlik minden. A Volvo Trucks éppen ezért fejlesztette ki az új D17-es motort. Akár 780 LE-s teljesítményével és 3800 Nm-es nyomatékával ez a Volvo Trucks valaha gyártott legerősebb motorja. Úgy készült, hogy a legnehezebb terhekkel is könnyedén elbírjon, miközben kiemelkedő termelékenység és tartósság jellemzi.
A Volvo Trucks új, nagyobb, 17 literes motorja, a D17 hatalmas teljesítményt és nyomatékot kínál a legnagyobb igényeket támasztó ügyfelek és feladatok számára. A motorfék a teljes fordulatszám-tartományban példátlanul hatékony, a motor reakciókészsége pedig kiemelkedő, ami gyors sebességváltást tesz lehetővé. Mindezek összességében a kategória legjobb vezethetőségét eredményezik. A teherautó-tulajdonosok értékelni fogják a még kedvezőbb üzemanyag-gazdaságosságot és a megnövelt terhelhetőséget is.
A D17-es motor a Volvo FH16 legújabb verziójához és a Volvo FH16 Aeróhoz érhető el. A prémium kategóriás vezetőfülke és a D17 kombinációja tökéletesen szolgálatot tesznek a legnehezebb feladatok során is.
„Azok az ügyfelek, akik ezt a motort választják, szó szerint érezni fogják a különbséget, amikor ezt a teherautót vezetik. Úgy gondolom, hogy érezni fogják a különbséget a termelékenység és az üzemanyag-takarékosság terén is. Ez egy olyan motor, amely nagy lehetőségeket rejt magában a teherszállítási üzletáguk teljesítményének és jövedelmezőségének javítására, ugyanakkor a CO2-kibocsátás csökkentésére is” – mondja el Marcos Weingaertner, a Volvo Trucks termékmenedzsere.
A D17-es motor a Volvo Trucks saját belső mérnöki képességeinek és kompetenciájának eredménye. A feladat egy olyan motor kifejlesztése volt, amely megfelel a teljesítménnyel, nyomatékkal, motorfékteljesítménnyel és energiahatékonysággal szemben támasztott legmagasabb követelményeknek. Ennek ellenére könnyűnek és nagyon reakciókésznek kell lennie. Ivar Sahlén, a Volvo Group Trucks Technology Powertrain vezető projektmenedzsere elmagyarázza, miért fontos ez:
„Amikor meredek emelkedőt küzd le, maximális terheléssel halad egy trükkös úton egy bányában, erdőben vagy az autópályán, nemes egyszerűséggel nem akar elakadni” – mondja. „Ilyen helyzetekben a vonóerő és a gyors sebességváltás rendkívül fontosak a munka elvégzéséhez. Éppen ezért minden erőfeszítésünket arra összpontosítottuk, hogy a D17-es hajtáslánc nagyon erős, megbízható és gyors reagálású legyen. Érzi majd, hogy megbízhat a gépben.”
A D17 motor teljesítménye és üzemanyag-hatékonysága számos külön fejlesztés eredménye. A Volvo mérnökei minden lehetséges módot felkutattak a belső súrlódás csökkentésére, miközben a motor még hatékonyabban adja le a teljesítményt.
Íme néhány műszaki megoldás, amelyek egyedülálló jellemzőket kölcsönöznek a D17-es motornak:
Azok a szállítmányozási szegmensek és alkalmazások, ahol a D17 motor teljesítménye és nyomatéka a legnagyobb előnyt jelenti, a következők:
Az egyes szegmensekben operáló ügyfelek eltérő ügyfelek igényeinek kielégítéséhez a D17 motor három különböző specifikációval érhető el:
„Azok az ügyfelek, akik ezt a motort választják, szó szerint érezni fogják a különbséget, amikor ezt a teherautót vezetik. Ez egy olyan motor, amely nagy lehetőségeket rejt magában a teherszállítási üzletáguk teljesítményének és jövedelmezőségének javítására, ugyanakkor a CO2-kibocsátás csökkentésére is.”
Fosszilis üzemanyagot nem használó alternatívák is rendelkezésre állnak ügyfeleink számára. Minden teljesítményszint üzemeltethető megújuló HVO-üzemanyaggal is. A 700 LE-s változat 100%-os biodízel (B100) tanúsítvánnyal is rendelkezik, amely 2024 negyedik negyedévében lesz elérhető.
Ami a fenntarthatóságot illeti, Marcos Weingaertner rámutat arra, hogy a D17-es motor üzemanyag-hatékonysága, valamint a HVO-val és a B100-al való üzemeltetés megfelel azoknak az ügyfeleknek, akik működésükhöz alacsony környezeti lábnyomot keresnek.
„A HVO és a B100-as biodízel megújuló üzemanyagok, amelyeket 100%-ban megújuló erőforrásokból, például élelmiszer-hulladékból vagy növényi olajokból állíthatók elő. A HVO vagy B100 használata jelentősen csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást” – teszi hozzá.
„A mérnökeink igazán nagyszerű munkát végeztek, a motor fejlesztésének minden fontos részletére ügyeltek” – mondja Ivar Sahlén. „A motort alaposan tesztelték valódi alkalmazások során, és a vezetők visszajelzései is megerősítik a D17-es motor megbízhatóságát és teljesítményét.”
Minden, amit az eddigi legerősebb nehéz teherautóinkról tudni kell: a Volvo FH16 és Volvo FH16 Aero.
Bővebben olvashat itt a Volvo FH16 Aero egyedi aerodinamikai kialakításáról, beleértve a következőket: