Trucks

CO2-alapunk segített egy elektromos teherautó beszerzésében

Volvo Trucks
2024-08-20
Electric trucks Egy ügyfél története Elektromobilitás
Author
Volvo Trucks

„Tízéves célunk, hogy 80%-kal csökkentsük közvetlen kibocsátásunkat” – mondta Marcel Niederberger, a V-Zug fenntarthatósági vezetője.

 

A készülékgyártó 2020 óta törekszik ambiciózus céljának megvalósítására. És hogy idáig eljuthasson, belső szén-dioxid-kibocsátási alapot hozott létre. A V-Zug minden kibocsátott CO2 tonnája után 120 svájci frank (124 euró) pénzbírsággal „bünteti” magát. A befolyt pénzt új fenntarthatósági technológiák vagy megoldások – például a Volvo elektromos teherautó – finanszírozására teszik félre. 

„Minden a károsanyag-kibocsátás mérésével kezdődik” – teszi hozzá azok számára, akik követni szeretnék a példájukat. "Ha nem méri a kibocsátását, nem fogja tudni, hol kezdje." A V-Zug már tíz éve méri a károsanyag-kibocsátását, és ez az előny segít megtalálni a lehetőségeket az átálláshoz.

  

„Összesen 13 teherautó van a flottánkban. Két éve kezdtük el az átállást a dízelről, és beruháztunk az első elektromos teherautóba” – teszi hozzá Marcel. „A kibocsátás egyértelműen az egyik fő célunk. Célunk, hogy 2030-ra teljesen elektromosak legyünk.” 

 

„Tízéves célunk, hogy 80%-kal csökkentsük közvetlen kibocsátásunkat”

 

A V-Zugnak mindig is az volt a célja, hogy az elektromos közlekedésre térjen át, de a fordulópont az volt, hogy azonnal működnie, és zökkenőmentesen illeszkednie kellett a mindennapi működéséhez. „Most már elérhetőek a megoldások” – mondta Marcel megnyugtatóan. 

De amikor az elektromosság mellett döntöttek, a V-Zug nem a felülről lefelé irányuló megközelítést választotta. 

„ Fő hangja nem a fenntarthatósági vezetőnek van, hanem az operatív személyzetnek” – mondta. „Most a rendelkezésre álló távolságokkal és az ilyen megoldások mögött meghúzódó árpontokkal lehetővé vált, hogy ebbe az irányba induljunk el.” 

A V-Zug esetében minden a tripla lényegről szól; emberek, bolygó és profit. „Így definiáljuk a fenntarthatóságot” – teszi hozzá Marcel. „Arra törekszünk, hogy a környezet, a társadalom és a gazdaság dimenzióit egyforma prioritással kövessük – a CO2 alap jó példa erre. A pénzt félreteszik a profitdimenzióból, hogy az emberekbe vagy a bolygóba fektessék.” 

Háztartási gépgyártóként a V-Zug számára rendkívül fontos a körforgásos gazdaság. „Az egyik első kérdésünk az volt, hogy „mi fog történni a teherautók akkumulátoraival az élettartamuk végén” – mondta Marcel. "És örömmel hallottuk, hogy a Volvo már ebben az irányban gondolkodik." 

A hab a tortán a V-Zug esetében nem csak az a tény, hogy sofőrjei szeretnek elektromos teherautókat vezetni, hanem az is, hogy a V-Zug hírnevének üdvözölt megnövekedése is az ügyfelek körében, amit Marcel „rendkívül pozitívnak” nevez.