Trucks

Elektromos teherautóink soha nem hagytak cserben minket

Volvo Trucks
2024-08-21
Electric trucks Egy ügyfél története Elektromobilitás Vezetők világa
Author
Volvo Trucks

„Ha van rá elektromos megoldás, akkor az elektromosságba fektetünk be” – mondta Marcel Vermeulen, a Millenaar & van Schaik Transport operatív vezetője.

 

Marcellel a Millenaar & van Schaik egyik legújabb projektje során találkozunk: ez egy 19 kilométeres folyami töltés megerősítésére irányuló tervezet Hollandiában. A vállalat három károsanyag-kibocsátásmentes elektromos Volvo billencs teherautóval rendelkezik ebben a műveletben, és összesen tizennyolc elektromos Volvo billencs járművet üzemeltet. A Millenaar & van Schaikot azért választották, mert a projekt nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre, a fenntarthatóságra és a zavarok minimalizálására.

 

„Az elektromosság nagy híve vagyok” – mondja Marcel. "Nem kell aggódni a hatótávolság miatt." A Millenaar & van Schaik kezdetben úgy találta, hogy nincs elég helyük teherautóik feltöltésére. „Egy projektnél nem volt elég áram ahhoz, hogy egyik napról a másikra teljesen feltöltsük a teherautóinkat, ami azt jelentette, hogy csökkent a termelékenység” – magyarázta.

Így a Millenaar & van Schaik két saját töltőállomásba is beruházott, egyet a Schiphol melletti otthoni bázisán telepített, egyet pedig félig állandóra egy kelet-hollandiai projekt közelében.

 

Ügyfelük a Watthub létrehozásába fektetett be, amely a világ legnagyobb teherautók és nehéz építőipari gépek számára létrehozott gyorstöltő plázája. A Rotterdamot és Németországot összekötő holland A15-ös autópályán található teherautó-felhasználók garantált töltőhelyet foglalhatnak, amely akár 350 kW-os sebességgel is tölthet. A villamos energiát 100%-ban fenntartható módon, szél- és napenergiával állítják elő. Most teherautóiknak külön helye van a töltésre, legyen szó akár egy gyors feltöltésről, akár egy éjszaka alatt történő teljes töltésről.

 

Egy éjszakai feltöltést követően a csendes elektromos teherautók 10-12 órán keresztül szállítanak nehéz terheket rövid távolságokon anélkül, hogy újra kellene tölteni. Ha azonban szükségük van egy feltöltésre, azt a sofőr ebédszünetére vagy a műszak végére ütemezhetjük. Egy rövid „plug and play”, ahogy Marcel írta le. Aztán újra útnak indulnak.

 

„Évről évre egyre több olyan projekt van, amely zéró károsanyag-kibocsátású elektromos teherautókat igényel” – magyarázta Marcel. „Tehát keresettek vagyunk, a rendelési állomány tele van elegendő lehetőséggel, és nem aggódunk a befektetéseink miatt.”

   

„Mindent, amit a közlekedésről tudunk, újratervezzük a villamosítás miatt”

 

Valójában Marcel azt mondja, hogy vásárlói elektromos teherautók iránti kereslete jelenleg meghaladja a kínálatukat. Tanácsa más, az elektromosra való átállásról tanácskozó cégeknek határozott: itt az ideje. „Győződjön meg arról, hogy a zéró kibocsátás élén áll, és nem a második hullámban, mert kimaradhat az üzleti lehetőségekből” – teszi hozzá. „Mindent, amit a közlekedésről tudunk, újratervezzük a villamosítás miatt.”

 

Marcel úgy véli, hogy az elektromos hajtás versenyében való előrébb jutás versenyelőnyhöz juttatja cégét, a Millenaar & van Schaik pedig merész tervei vannak flotta elektromosra váltásának felgyorsítására. „Elkötelezettek vagyunk az Európai Unió és ügyfeleink által kitűzött cél –a karbonlábnyomunk csökkentése – mellett. 2028-ra a teljes tulajdonlási költségünk jobb lesz az elektromos teherautók esetében, mint a dízel esetében.”