Trucks

Ha úgy gondolja, hogy egy elektromos teherautó működhet – csak vágjon bele

Volvo Trucks
2024-08-21
Volvo Electric Electric trucks Elektromobilitás Vezetők világa
Author
Volvo Trucks

„Van egy üzletünk, ahol nagyon fontos a CO2-semlegesség” – mondja Stephan Rüdlinger, a Raurica Wald vezérigazgatója. Mert ennél a fa- és erdészeti vállalatnál a fenntarthatóság minden tevékenységének középpontjában áll.

 

Manapság a Raurica Wald egyik kulcsfontosságú projektje, hogy újrahasznosított fa biomasszáját a svájci bázeli hő- és villamosenergia-termelő, fatüzelésű erőműbe szállítsa. Gyakran akár négy-öt teherautó rakományt is szállít naponta.

 

Ilyen nagy hangsúlyt fektetve a környezetvédelemre és a megújuló energiatermelésre teljesen logikus volt egy elektromos Volvo teherautó használata a faapríték szállítására.

„Az elektromos teherautó volt az egyik oka annak, hogy minket választottak” – tette hozzá Stephan, hogy már az megkönnyítette ügyfele számára a beszerzési döntést, hogy már a flottában van egy elektromos teherautó. „Az egyik cél [az elektromos teherautó vásárlásával] az volt, hogy előnyhöz jussunk a versenyben.”

 

Ennek a megrendelőnek kiemelten fontos volt a helyben beszerzett anyagok szén-dioxid-mentes szállítása, és mivel nem lehetett vonattal szállítani, elektromos teherautót szerettek volna a szállításhoz.

 

„Mindig keressük a módját, hogy az anyagot ökológiai módon szállítsuk” – tette hozzá. – „A génjeinkben van.”

„Nagyon jó elektromos teherautót vezetni. A sofőrök is preferálják.”

 

Amióta elektromos teherautóra váltott, azt tapasztalta, hogy a teljes birtoklási költség eddig a dízelhez hasonlítható, az üzemeltetési költségek pedig alacsonyabbak.

 

De a vezetési élmény valami más. Az elektromos teherautót jobb vezetni, mondta: „Számos előnyt látok, de szerintem ezek közül az egyik a vezetési élmény. Erőteljes, csendesebb, kevesebb rezgés. Nagyon jó elektromos teherautót vezetni. A sofőröknek csak rövid időbe telt, mire megszokták. Most inkább ezt preferálják.”

 

Elismeri, hogy cégének kisebb útvonal-módosításokat kellett végrehajtania egy ügyfelénél, amely kicsit távolabb volt, de Raurica úgy találta, hogy az ügyfelek többsége számára elektromos teherautójának „elég hatótávolsága van egy napi úthoz”, éjszakai töltéssel, és ha szükség van rá napközbeni gyorstöltős rátöltéssel.

 

Tanácsa más elektromos teherautót fontolóra vevő cégeknek? "Ha úgy gondolja, hogy működhet - csak vágjon bele."