Trucks

Elektromosra váltani egy új epizódot jelent

Volvo Trucks
2024-08-21
Volvo Electric Egy ügyfél története
Author
Volvo Trucks

Mivel a fenntarthatóság és a villamosítás sok vállalat napirendjén szerepel, az elektromos teherautók jelenthetik a különbséget a megnyert és elvesztett szerződések között. 
 


„A nagy ügyfeleinknek ez az egyik fő célja” – mondta Hans-Peter Dreier, a Dreier Transport and Logistics vezérigazgatója. „Az ügyfelek szerződései egyre szigorúbbak. Azt mondják, hogy a jövőben elektromos teherautóval szeretnének az útvonalak egy részét lefedni – mikor tudjátok megoldani?”

 

Hans-Peter úgy véli, hogy egy hamar üzembe állított elektromos teherautó-flottával a versenytársak elé helyezi cégét a tendereken. Így ahelyett, hogy megvárná, amíg ügyfelei elektromos teherautókat igényelnek, Hans-Peter megragadja az előnyt, és most kínálja fel ügyfeleinek.

 

„A technológia már itt van”

 

Az átállást elektromosra „új epizódként” írta le, amely során a dízelmotort végül elektromosra cserélik, különösen az olyan forgatókönyvek esetében, mint a Dreier-féle, amely a vasúti és az elektromos teherautók kombinációját alkalmazza a tisztább városi szállítás érdekében.


„Sok kombinált vasúti és közúti szállítást végzünk” – mondta Hans-Peter. A nemzetközileg dolgozó Dreier egyik napról a másikra cserekarosszériát küld a vonatokra, ahonnan másnap reggel teherautó veszi fel őket, és az utolsó néhány kilométeren elvezetik a célállomásig.
 

Hatékony és fenntartható, különösen akkor, ha a Dreier a 24 elektromos Volvo teherautóból álló flottájának egyikét használja. A vállalat azon dolgozik, hogy 2026-ra 75 elektromos teherautóra bővítsék a flottát. „Ha egyszer átváltott elektromos teherautókra, azoknál marad” – mondta Hans-Peter.

Hans-Peter nem lát okot az aggodalomra: „A technológia már itt van” – mondta. "Nyitottnak kell lenned - működik."
 

Az üzleti átalakítás és a személyzet átültetése az új technológiára gyakran kihívást jelent, de a Dreier sofőrjei nagyon jól alkalmazkodtak az elektromos teherautókhoz. „Nagyon gyors volt az alkalmazkodás a sofőrök számára. A Volvóval megvan az előnyünk” – mondta Hans-Peter. „Decemberben tettem egy kört [elektromos teherautóval], és öt percnyi kamionban töltött idő után minden világossá vált. Ez nem igazán változás. A vezető számára a változás csak a fejében van.”


Hans-Peter elismeri, hogy a sofőrjei kezdetben aggódtak a hatótáv miatt. „Féltek attól, hogy mi történik, ha 5, 10, 15% akkumulátor van hátra. De ez normális. Ez egy új dolog – tette hozzá. „Ha már vezettek egy elektromos teherautót, a sofőrök nem akarnak változtatni.”