„Vállalaton belül arra törekszünk, hogy 2040-ben [klíma] semlegesek legyünk” – 10 évvel a Párizsi Megállapodás előtt – mondta Dirk Van der Vlist, a Van der Vlist nemzetközi logisztikai szolgáltató ügyvezető igazgatója.
„Nyolcmilliárd emberrel élünk ezen a bolygón” – tette hozzá Dirk. "Mindenki fogyaszt, mindenki termel, és úgy gondoljuk, hogy csökkenteni kell a környezetszennyezést."
A Van der Vlist 1930 óta foglalkozik fuvarozással. Immár harmadik generációja a szállítás jövője felé tekint. Van der Vlist fenntartható jövőt vetít előre. Ennek elősegítése érdekében egy kísérleti program részeként három Volvo elektromos teherautót vásárolt – merész ambíciókkal előretekintve arra, ami ezután következik.
Mivel a biztonság és a fenntarthatóság iránti elkötelezettség beépült a vállalat alapértékei közé, természetes volt, hogy Van der Vlist megteszi ezt a lépést a elektromos átállás felé.
Dirk elismeri, hogy egy elektromos teherautóval korán kint lenni „kicsit ijesztő volt”, de előnnyel jár éllovasnak lenni. „A tanulási folyamatban vagyunk” – teszi hozzá. „A hatótávolságról, a töltési helyekről és a költségekről beszélünk.”
„Mindannyian más megoldást kell találnunk. Csökkenteni kell a környezetszennyezést, és az elektromosság a megoldás része”
Az energiától a tengerészetig, az építőipartól a mezőgazdaságig a Van der Vlist Európa egyik piacvezetője a logisztika területén.
Az elektromos átállást eddig pozitívnak találta, különösen az első és az utolsó mérföldes szállítási igények tekintetében. És városokban, ahol előnyös zéró károsanyag-kibocsátás mellett közlekedni. „Ez jó megoldás lehet” – tette hozzá. – “Igen, boldogok vagyunk.”
A Van der Vlist sofőrjei is boldogok, mert zökkenőmentesnek találták az átállást az elektromos teherautókra. „Sima, könnyű, csendes, stabil” – mondta a sofőrök vezetésre adott reakcióiról. „A speciális és nehéz szállításban lóerőre van szükségünk, az elektromos pedig nagyon erős” – tette hozzá Dirk.
Dirk úgy véli, hogy a szállítmányozó vállalatoknak meg kell változtatniuk gondolkodásmódjukat, és el kell fogadniuk a villamosítást. Véleménye szerint ezt meg lehet tenni olyan helyen használva a teherautókat, ahol a legjobban teljesítenek. „Ez lehet egy építkezési terület vagy egy város közepe” – mondta. "Rövid távolságra ez egy tökéletes megoldás."
„Mindannyian más megoldást kell találnunk” – tette hozzá Dirk. „Csökkenteni kell a környezetszennyezést… és az elektromosság a megoldás része.”