„A technológia elérhető a zéró károsanyag-kibocsátás érdekében” – mondta Daniel Spetter, az Euser logisztikai szolgáltató műveleti igazgatója. De óvatosságra int a többi közlekedési vállalat számára. "Ha a piacon akar maradni, ezt az átállást meg kell lépni."
Jelenleg az Euser 20 elektromos teherautóból álló flottát üzemeltet – és célja, hogy ezt a számot jelentősen növelje, miközben sprintel, hogy megelőzze a hamarosan életbe lépő szigorú előírásokat és zéró kibocsátású zónákat. „Lépésről lépésre eljutunk odáig” – mondta.
Daniel elismeri, hogy a dízel teherautó-flottáról teljesen elektromosra váltani kihívást jelenthet. „Mindig egy kicsit idegessé tesz” – tette hozzá. „Arra voltunk kíváncsiak, mennyire lesznek megbízhatóak a teherautók és az infrastruktúra. De elképesztő.”
„A bolygó és a következő generációk profitálnak belőle”
A hét hét napján, gyakran sűrűn lakott városokban dolgozó Euser sofőrjei különösen nagyra értékelték az elektromos teherautók csendjét és rezgésmentességét. „Nagyon jó élmény” – mondta. "Egyre több sofőr szokja meg."
Az Euser egy ütemterv szeirnt dolgozik az elektromos teherautók elterjedésének felgyorsításán – és ügyfeleivel együttműködve dolgozik a CO2-kibocsátás csökkentésén.
„Ez a szemléletváltás meglehetősen gyorsan megy” – mondta Daniel. „Hosszú távon csak egy jövő van, ez pedig az elektromos vagy zéró károsanyag-kibocsátású közlekedés. A bolygó és a következő generációk profitálnak belőle.”
A jövőben az Euser azt tervezi, hogy bővíti zöldenergia-infrastruktúráját, például napelemek bevezetésével, amelyek segítségével saját villamos energiát termelhet teherautói meghajtásához.
Arról van szó, hogy „tanuljunk, alkalmazkodjunk és éljünk ebben az átmenetben” – véli Daniel. „Alkalmazkodnunk kell az új körülményekhez és az energia új formáihoz. Hosszú távon az átállás segít a jövőben.”
A technológia elérhető.