Az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH két német teherautó-magazin által külön-külön végzett teszt során is az élen végzett az üzemanyag-takarékosság terén. „Mindez visszaigazolja, hogy az általunk végzett munka kifizetődik. Az új motorfrissítéseknek köszönhetően pedig az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH működése még inkább üzemanyag-hatékonnyá válik” – mondja Peter Franzén, a Volvo Trucks Engines (motorok) részlegének termékmenedzsere.
A két vezető német szaklap, a Trucker, illetve a Transport által végzett teszteken az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH 500 más európai versenytársak teherautóival mérkőzhetett meg – és lenyűgöző eredményeket ért el. Mindkét üzemanyag-fogyasztási teszten az első helyen végzett a gázolaj- és az AdBlue-fogyasztás együttes alkalmazásával.
A Volvo teherautó akkor is legyőzte versenytársait, amikor magas átlagsebességet kellett tartania a távolsági tesztútvonalakon. Ezen túlmenően az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH kapta a legmagasabb pontszámokat a Trucker magazinnak a teljes járműre vonatkozó általános értékelésében.
„Ezek a tesztek rendkívül pontosak, és lehetővé teszik, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek valójában. Mérnökeinknek sikerült elérniük a nagy sebesség melletti nagyon alacsony üzemanyag-fogyasztást, ami lenyűgöző eredmény. Az emelkedő üzemanyagárak korában minden eddiginél fontosabb szempont az üzemanyag-hatékonyság” – mondja Peter Franzén.
Lenyűgöző, hogy annak ellenére is nyertünk a teszteken, hogy a teherautóba nem volt beszerelve az új motor.
Az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH gyártása 2019-ben kezdődött. A vele kapcsolatos elképzelés az, hogy a lehető legnagyobb mértékben javítsa az üzemanyag-fogyasztást a jármű hajtásláncának, szoftverének és aerodinamikájának együttes alkalmazásával. Megjelenése óta számos új funkció került bele, illetve sokat finomítottak rajta.
A tesztek során használt Volvo teherautó a légáramlás javítása érdekében több frissítéssel is rendelkezett az aerodinamikai kialakítás terén – ilyenek voltak például a vezetőfülke elején lévő szűkebb hézagok vagy a nagyobb ajtómeghosszabbítás. A maximális üzemanyag-hatékonyság érdekében a teherautó mindig Eco üzemmódban indul el. „Ezek a jó teszteredmények sok-sok apró finomításnak köszönhetők. Egészen lenyűgöző, hogy annak ellenére is nyertünk a teszteken, hogy a teherautóba nem volt beszerelve az új motor. A legújabb frissítések még inkább csökkentik az üzemanyag-fogyasztást. Érdekes lesz látni az eredményt a soron következő autóipari sajtóteszteken” – állítja Peter Franzén.
Az I-Save csomag lelke a Turbo Compound motor. Az idei év során megjelent legutóbbi frissítések mellett finomították az üzemanyag égési folyamatát, csökkentették a motoron belüli súrlódást, és továbbfejlesztették az olajrendszert. A motor ezenkívül új, energiatakarékos kormányrásegítő-szivattyúval és továbbfejlesztett légsűrítővel is rendelkezik, amelyek üzemanyagot takarítanak meg a légnyomás hatékonyabb növelése révén.
Az új, intelligens I-Torque szoftver azáltal növeli az energiahatékonyságot, hogy elemzi a I-See rendszer domborzati adatait, és a tényleges útvonalhoz igazítja a vezetést.
„Mérnökeink részletekbe menő vizsgálatokat végeztek annak érdekében, hogy a motorműködés még inkább üzemanyag-hatékony legyen. Automatizált I-Shift sebességváltónkat is frissítettük. A gyorsabb reakciók hozzájárulnak a zökkenőmentesebb vezetési élményhez és a jobb üzemanyag-hatékonysághoz” – mondja Peter Franzén.
A közelmúltban bevezetett finomításoknak köszönhetően az I-Save csomag az üzemanyag-fogyasztás akár 13%-os összesített javulását is eredményezheti – az első bevezetéskor érvényes fogyasztási szinthez képest.
Az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH másik előnye az alacsony AdBlue-fogyasztás, hiszen az AdBlue, a gázolajhoz hasonlóan, egyre drágul.
„Az üzemanyag-takarékosság kulcsfontosságú szempont a fuvarozók számára, mi pedig továbbra is mindenhol körülnézünk, hogy további fejlesztési lehetőségeket találjunk. Kimondottan büszke vagyok arra, hogy az általunk kínált termék segíthet ügyfeleink jövedelmezőségének növelésében, és egyúttal a szén-dioxid-kibocsátásukat is csökkenti” – vallja Peter Franzén.
A tesztpálya össztávja: 340 km-nyi távolsági autóút Münchentől északra, Németországban
Szerelvényössztömeg: 40 tonna
A Volvo teherautó műszaki jellemzői: Könnyű alváz, Globetrotter XL fülke
Eredmények: Az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH 500 üzemanyag-fogyasztása lett a legjobb. Egyúttal ez a modell rendelkezett a legmagasabb átlagsebességgel, és az általános értékelés során is a legmagasabb pontszámot érte el.
A tesztpálya össztávja: 93 km-nyi távolsági autóút München környékén, Németországban
Szerelvényössztömeg: 40 tonna
A Volvo teherautó műszaki jellemzői: Könnyű alváz, Globetrotter XL fülke
Eredmények: Az I-Save csomaggal felszerelt Volvo FH 500 üzemanyag-fogyasztása
és átlagsebessége lett a legjobb.
Többre lenne kíváncsi az üzemanyag-takarékossággal kapcsolatban? Kattintson az alábbi linkre.