Akár a távolsági vagy regionális fuvarozás, akár az áruterítés, akár az építőipar területén dolgozik, az Euro 6 Step E legújabb frissítései mindenképpen komoly üzemanyag-megtakarítást hoznak Önnek. A Volvo átvizsgálta a teljes hajtásláncot, és számos olyan fejlesztést hajtott végre, amelyek nemcsak az üzemanyag-fogyasztást javítják, hanem simább és élvezetesebb vezetési élményt is nyújtanak közúton és terepen egyaránt.
1. Továbbfejlesztett D13TC motor: Ha ismeri a Volvo FH teherautó I-Save csomagját, akkor tudja, hogy a hosszú távú fuvarozás során jelentősen csökkentheti az üzemanyagköltségeket. Ennek kulcsa a D13TC, az I-Save lelke, a Volvo eddigi legtakarékosabb motorja, amelyet a legújabb fejlesztésekkel a következő szintre emeltük. Finomítottuk az üzemanyag égési folyamatát, csökkentettük a motoron belüli súrlódást, és továbbfejlesztettük az olajrendszert. Ezenkívül továbbfejlesztettük a kipufogógáz-utánkezelő rendszert (EATS), csökkentettük a motor tömegét, és bevezettünk egy új generációs motorvezérlő rendszert.
2. Továbbfejlesztett D11 és D13 eSCR motorok: Mindkét motornál finomítottuk az égési folyamatot, és csökkentettük a súrlódást. A megnövekedett hatékonyság a D13TC motor szabadalmaztatott, hullám formájú dugattyúkoronái alkalmazásának köszönhető, amelyek optimalizálják az üzemanyag-befecskendezést. Ezenkívül továbbfejlesztettük a kipufogógáz-utánkezelő rendszert (EATS), csökkentettük a motor tömegét, és bevezettünk egy új generációs motorvezérlő rendszert. Az építőiparban dolgozó ügyfelek azt is értékelni fogják, hogy a sebességtartó automatika minimális sebességét 4 km/h-ra csökkentettük. A még nagyobb rugalmasság érdekében a D13 eSCR mostantól a Biodiesel B100 modellhez is rendelhető 460 és 500 lóerős teljesítménnyel.
3. Továbbfejlesztett I-Shift: Az I-Shift most minden eddiginél simább, gyorsabb sebességváltást és harmonikusabb vezetési élményt biztosít. A frissítések közé tartozik egy új sebességváltó rendszer és sebességváltási stratégia, valamint egy új kuplungrendszer a D13 motorokhoz. A frissített I-Shift minden nehézkategóriás és a Volvo FE teherautóhoz is rendelhető.
4. Új I-Torque szoftver: A Volvo új, okos nyomatékvezérlő szoftvere, az I-Torque az üzemanyag-megtakarítás érdekében optimalizálja a motor nyomatékát. Az I-See rendszer által biztosított domborzati adatok és a teherautó össztömege alapján az I-Torque automatikusan kiszámítja a motor optimális nyomatékát az útvonalnak megfelelően. Az I-Torque jelenleg a D13 Euro 6 Step E besorolású dízelmotorokhoz készült új üzemanyagcsomagjainkkal érhető el.
5. Jobb aerodinamika. A légáramlás optimalizálása érdekében fejlesztettük mind a Volvo FM, mind az FH fülkéket. Mindkét modell a hűtőrács és az első kiegészítő fényszórók körül továbbfejlesztett tömítéseket, a tükörtartó karon új burkolatot, valamint a sárvédőívek körül a légáramlást javító sárvédőket (a 385/55-ös gumiabroncsokkal szerelt teherautókon) kapott. A Volvo FH modell a még nagyobb ajtómeghosszabbítást és a Globetrotter XL fülke légterelőinek fejlesztéseit is megkapta.
6. Új energiatakarékos szervoszivattyú: A Volvo új, elektronikusan vezérelt kormányszivattyúja pontosabb kormányzást biztosít, így csökkentheti az egyenes vonalban haladáshoz szükséges energiát. Az igényes, nagy távolságokra fuvarozó és a jelentős üresjárati időt felhalmozó ügyfelek esetében ez azt jelenti, hogy csökkenthetik energiaveszteségeiket. A kormányszivattyú a D11 és D13 Euro 6-os dízelmotorokhoz készült új üzemanyagcsomagjaink részét képezi.
7. Hatékonyabb légkompresszorok: A légkompresszorok új generációját vezettük be, amelyek a légnyomás hatékonyabb növelésével üzemanyagot takarítanak meg. Ezek mostantól az összes D11 és D13 Euro 6-os dízelmotor alapfelszereltségéhez tartoznak.
8. Új levegő-, üzemanyag- és olajszűrők, valamint frissített AdBlue-tartályméretek: Az új szűrőket fizikailag úgy terveztük, hogy csak a megfelelő szűrővel lehessen őket helyettesíteni, ami biztosítja a motor optimális teljesítményét és maximális élettartamát. A Volvo szűrők speciális pliszírozott szűrőpapírból készülnek, és a kiváló szűrési kapacitás és a hosszú élettartam érdekében nagy felülettel rendelkeznek. Annak érdekében, hogy a járművezetők számára megkönnyítsük az üzemanyag és az AdBlue ugyanazon megállóval történő utántöltését, a D11 és D13 Euro 6-os motorok megnövekedett hatékonyságának megfelelően frissítettük az AdBlue-tartályok méretét is.
9. 50%-kal hosszabb élettartamú generátorok: Annak érdekében, hogy kényelmesebbé tegye a járművezetők életét az úton, a Volvo bevezette a 150 A-es generátorok új generációját, amelyek 50%-kal hosszabb élettartamot nyújtanak. A LIN (Local Interconnect Network) funkció bevezetésével javította a kommunikációt a generátorral. Ez a funkció lehetővé teszi a Volvo számára, hogy diagnosztizálja a generátort, észlelje, mikor van szükség a cseréjére, és az energiagazdálkodási alkatrészek élettartamának meghosszabbítása érdekében megtervezze a töltést. Az új generátorok az Euro 6 FH és FH16 dízeles modellek alapfelszereltségéhez tartoznak. A még nagyobb kényelem érdekében a Volvo új, nagyobb, 180 A-es generátort is biztosít ezekhez a modellekhez.
Szeretne többet megtudni arról, hogyan csökkentheti üzemanyagköltségeit? Az üzemanyag-fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyaggal kapcsolatos flottaköltségeket befolyásoló legfontosabb tényezők áttekintéséhez látogasson el az Így javíthatjuk a teherautók üzemanyag-hatékonyságát oldalunkra!