Trucks

A Volvo elektromos teherautói – töréstesztek a biztonság érdekében

| 4 perc
Mi történik, ha egy elektromos teherautó beleütközik egy másik teherautóba? Vagy nagy sebességgel megcsúszik és felborul? Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks biztonsági igazgatója elmondja, hogyan tervezték a vállalat elektromos teherautóit úgy, hogy azok ütközésbiztosak legyenek.
A Volvo elektromos teherautói – töréstesztek a biztonság érdekében

Az utakon egyre gyakrabban láthatunk akkumulátoros elektromos tehergépjárműveket. A Volvo Trucks alapelvei között kulcsszerepet játszik a biztonság, ezért a vállalat elektromos teherautóit is úgy fejlesztették ki, hogy azok biztonságosabbak legyenek, mint a többi tehergépjármű. Az egyik fontos biztonsági szempont a törésbiztonság, amely az ütközés hatásainak ellenálló járművek kifejlesztéséről szól.


„A Volvo elektromos teherautói ugyanazokkal a fülkékkel vannak felszerelve, mint a hagyományos dízel járműveink, amelyeket alaposan teszteltünk, hogy meggyőződjünk törésbiztonságukról. Az elektromos teherautók is ugyanolyan fejlett biztonsági funkciókkal rendelkeznek, és ezek célja elsősorban az, hogy eleve megelőzzék a baleseteket” – mondja Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks biztonsági igazgatója.


Virtuális szimulációk és teljes körű töréstesztek

Az akkumulátoros elektromos teherautóknak sajátos biztonsági kihívásoknak kell megfelelniük, elsősorban a 600 V-os akkumulátort tartalmazó elektromobilitási rendszerrel kapcsolatban. A minimálisra kell csökkenteni a rövidzárlatok és a rendszerből történő vegyianyag-szivárgás kockázatát.


A Volvo szigorú számításokat, virtuális szimulációkat és teljes körű törésteszteket alkalmaz, hogy ellenőrizze az elektromos teherautók biztonságát ütközés esetén.


„A számítások és a virtuális szimulációk jelentik az alapot, amikor elektromos tehergépjárműveink biztonságos kialakítását fejlesztjük és ellenőrizzük. Így különböző forgatókönyveket és paramétereket tesztelhetünk digitálisan. A szimulációk eredményeinek ellenőrzése érdekében teljes körű törésteszteket is végzünk a járműveken” – mondja Anna Wrige Berling.

Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks biztonsági igazgatója.

Valós forgalmi helyzeteket szimuláló töréstesztek

A töréstesztek valós forgalmi helyzeteket szimulálnak azzal a céllal, hogy ellenőrizzék az elektromos, vegyi és tűzbiztonsági követelményeket.


„A teljes körű töréstesztek célja a tűz és a vegyianyag-szivárgás kockázatának minimalizálása, amihez ellenőrizzük, hogy az akkumulátorok és az elektromos alkatrészek ütközéskor a helyükön maradnak-e, és hogy a nagyfeszültségű rendszer kikapcsol-e” – magyarázza.


Az elektromos Volvo FM-en háromféle teljes körű töréstesztet hajtottak végre. A tesztek eredményei megerősítik a virtuális szimulációk pozitív eredményeit. 

 

Oldalirányú ütközési teszt. Ebben a tesztben egy személygépkocsit szimuláló vizsgálókocsi a teherautó oldalának ütközik, oda, ahol az akkumulátorok vannak elhelyezve. A teszt igazolja, hogy az akkumulátorok moduljaikkal és celláikkal együtt jól védettek, és még akkor is a helyükön maradnak, ha nagy erőhatásnak vannak kitéve.

 

Borulási teszt. Itt a teherautót felborítja az ütközés – ez egy gyakori teherautó-baleset. A cél annak ellenőrzése, hogy a nagyfeszültségű rendszer kikapcsol-e, hogy minimalizálja a járművezetőre és a mentőcsapatra leselkedő biztonsági kockázatokat. 

 

Akadályteszt. Az akadálynak ütközés tesztje olyan ütközés, amikor a teherautó egy másik teherautó hátulját szimuláló akadályba ütközik. Az elektromos teherautót azzal a céllal tesztelik, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a vezetőfülke alatti elektromos berendezések és alkatrészek a helyükön maradnak, és hogy nincsenek olyan rövidzárlatok, amelyek tüzet vagy más veszélyes helyzeteket eredményeznének.


A Volvo Trucks az első globális tehergépkocsi-gyártó, amely az elektromos tehergépjárműveinek teljes palettáját sorozatban gyártja.


„Úttörőként nagy felelősségünk van abban, hogy a fosszilis energiaforrásoktól mentes, elektromos közlekedésre való átállás úgy valósuljon meg, hogy ne kössünk kompromisszumot sem a járművezetők, sem a mentőcsapatok és a közlekedés összes többi résztvevőjének biztonságát illetően” – mondja Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks biztonsági igazgatója. 


Tekintse meg a Volvo elektromos teherautóinak töréstesztjeit:
 

Kapcsolódó történetek