Volvo Trucks

MAGYARORSZÁG

×

„Eddigi legüzemanyag-takarékosabb típuscsaládunk”

| 2 perc olvasási idő | 2 perc olvasási idő
Az üzemanyag-hatékony hajtásláncok és alváz-konfigurációk révén a Volvo Trucks új típuscsaládja lehetőséget ad az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás jelentős csökkentésére. Az új teherautók emellett beleillenek a zéró károsanyag-kibocsátásra vonatkozó hosszú távú jövőképünkbe is.
Tomas Thuresson kereskedelmi vezető áll az I-Save csomaggal felszerelt új Volvo FH előtt
Tomas Thuresson kereskedelmi vezető a Volvo Trucks új termékkínálatáról

Mit várhatnak az ügyfelek ezektől az új teherautóktól az üzemanyag-hatékonyság szempontjából?
„Ezek az eddigi legüzemanyag-takarékosabb teherautóink. A fuvarozók költségeinek körülbelül egyharmadát az üzemanyag teszi ki, ezért továbbra is minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy új módszereket keressünk a tehergépjárművek üzemanyag-fogyasztásának csökkentésére. Ennek eredményeként egy átlagos, hosszú távú fuvarozásra használt, dízelmotoros Volvo tehergépjármű üzemanyag-felhasználása és szén-dioxid-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent az 1990-es évek óta. Az új sorozatban használt legújabb, Euro 6 D szintű motorok például számos hatékonyságnövelő megoldást tartalmaznak, köztük az alacsony viszkozitású VDS-5 olajat és az új olajlehúzó dugattyúgyűrűt, amelyek csökkentik az üzemanyag-fogyasztást. Az olyan új technológiák, mint például a térképalapú I-See és az I-Roll szabadonfutó funkció pedig még tovább csökkentik az üzemanyag-fogyasztást a teherautó hajtóerejének kihasználásával.”

Mi teszi különösen üzemanyag-takarékossá ezeket a teherautókat?
„Az új Volvo FHFH16FM és FMX teherautók a különböző igényeknek megfelelően testreszabhatóak, így még tovább csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás. A távolsági fuvarfeladatok során az I-Save csomaggal felszerelt új Volvo FH a D13TC motort egy különböző termékjellemzőket tartalmazó csomaggal kombinálja, így akár hétszázalékos* üzemanyag-megtakarítást (gázolaj és AdBlue) is eredményezhet. Ugyanakkor a Volvo FH és a Volvo FM egyaránt elérhető LNG-üzemű változatban is. Ezek akár 20 százalékkal csökkentik az üzemanyag-költségeket és a szén-dioxid-kibocsátást. Bio-LNG használata esetén a károsanyag-kibocsátás gyakorlatilag nullára csökken.”

Ha az alternatív üzemanyagok ilyen előnyösek, a Volvo Trucks miért gyárt mégis dízelmotoros teherautókat?
„Minden üzemanyagfajtának megvannak a maga előnyei és gyengeségei a villamos energiától az LNG-ig, a biogáztól a dízelig, és mindegyik üzemanyagtípus más és más szállítási feladathoz ideális. Emiatt úgy gondolom, hogy még sok évig létezni fognak egymással párhuzamosan a különféle energiaforrások és hajtásláncok. Miközben dolgozunk az alternatív megoldások fejlesztésén, a Volvo Trucks továbbra is arra törekszik, hogy a lehető leghatékonyabbá tegye dízelmotoros teherautóit. Például az I-Save csomaggal felszerelt legújabb Volvo FH, amely egy egyedülálló turbo-compound technológiát alkalmaz, határozottan bizonyítja, milyen sokat el lehet érni még mindig az üzemanyag-hatékonyság tekintetében.”

Ez hogyan járul hozzá a Volvo zéró károsanyag-kibocsátásra vonatkozó hosszú távú jövőképéhez?
„Egy átmeneti korszakban vagyunk, amelyben az olajtól való függőség évtizedei után kezdünk elmozdulni az erőforrás-hatékonyabb és megújuló alternatívák felé. Az energiahatékonyságra való törekvés és az alternatív üzemanyagok fejlesztése egyaránt fontos a zéró károsanyag-kibocsátás felé vezető úton.”

TÉNYEK
Volvo FH az I-Save csomaggal
Az új D13TC motort funkciók egész sorával kombinálja, így akár hét százalékkal is mérsékelhető az üzemanyag-költség*.

Gázüzemű, LNG-motor
A gázüzemű Volvo FH LNG és Volvo FM LNG cseppfolyósított földgázzal (LNG) vagy bio-LNG-vel üzemel. Az előbbi akár 20 százalékkal is mérsékelheti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelhez képest, míg az utóbbi akár 100 százalékkal. Ez a járművek használatából eredő károsanyag-kibocsátásra értendő, amelyet a tartálytól a kerékig kifejezéssel írunk le.

Cseppfolyósított földgáz (LNG)
Az LNG földgázból, azaz egy fosszilis tüzelőanyagból készül. A gázt alacsony hőmérsékletre hűtve cseppfolyósítják a szállításhoz és a tároláshoz.

Bio-LNG
A bio-LNG, más néven cseppfolyósított biogáz (LBG) egy bioüzemanyag, amit szerves hulladék feldolgozásával állítanak elő. A biogáz a biológiai anyagok lebomlása során keletkezik. A gázt ezután alacsony hőmérsékletre hűtik.

* Az üzemanyag-fogyasztás csökkenésére vonatkozó kijelentést egy D13TC Euro 6 D-lépcsőjű motorral és Távolsági üzemanyagcsomaggal (I-Save) specifikált teherautó és egy D13 eSCR Euro 6 D-lépcsőjű motorral felszerelt, Távolsági üzemanyagcsomaggal nem rendelkező jármű gázolaj- és AdBlue-költségeinek összehasonlítása alapján számolták ki. A tényleges üzemanyag-fogyasztás számos tényezőtől függhet, mint például a járművezető vezetési tapasztalata, a sebességszabályozó használata, a jármű specifikációja, a jármű terhelése, a domborzat, a jármű karbantartása és az időjárási viszonyok.

Kapcsolódó hírek