Sűrű forgalom, gyalogosok, kerékpárosok, keskeny utcák és szűk helyek – ez csupán néhány azon akadályok közül, amellyel a városi környezetben dolgozó teherautó-vezetőknek meg kell birkózniuk. Azonban az alacsonyabbra helyezett fülkével a Volvo FE Alacsonybelépésű Fülke (Low Entry Cab, LEC) modellek jobb kilátást, ergonómiai jellemzőket és vezetői kényelmet nyújtanak.
„A városi utakon a járművezetőnek folyamatosan figyelnie kell a jármű környezetét, szemkontaktust teremteni a sérülékeny közlekedőkkel, például a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal” – mondja Anders Edenholm, a Volvo Trucks áruterítőszegmens-menedzsere. „A vezetői pozíció alacsonyabbra helyezésével és a holtterek csökkentésével jelentősen javíthatjuk a körkörös kilátást, és a vezetőt közelebb hozhatjuk a többi közlekedőhöz.”
Az Alacsonybelépésű Fülke alacsony belépési magasságot biztosít, így a járművezető gyorsan beszállhat a fülkébe vagy gyorsan kiszállhat onnan. A továbbfejlesztett Volvo FE LEC térdeplő funkciót is kínál, amely a belépési magasságot kilenc centiméterrel csökkenti, így a vezető ugyanúgy szállhat be a fülkébe, mint egy autóbusz utasterébe.
„Egyes járművezetők, például a városi áruterítő feladatok során naponta akár 50 alkalommal ülnek be a fülkébe és szállnak ki a járműből, ami hatalmas terhelést jelent a térdük, bokájuk és hátuk számára” – magyarázza Johan Jarlengrip, a járművezetői munkakörnyezet termékjellemző-szakértője. „Az alacsonyabb belépési magasság nem csupán csökkenti ezt a terhelést, hanem egyúttal segít bevonzani és megtartani a jó járművezetőket, ugyanis ez egy gyakori ok a szakmaelhagyásra.”
Az első Volvo FE LEC modellek 2009-ben kerültek piacra, a londoni hulladékgyűjtő teherautókhoz tervezett egyedi megoldásként. However, it proved so popular, it quickly became a standard offer. Az új, továbbfejlesztett változatban olyan jellemzőket találunk, amelyek még tovább erősítik az előnyeit.
Ezek sorában megtaláljuk az utasoldali kiegészítő ablakot és a 90 fokig nyitható ajtókat. Megmaradt műszerfalának alapvető kialakítása, amely a gyakran használt kezelőszervek könnyű elérhetőségével javítja a vezetői ergonómiát. Különböző opciók és egyéni kialakítási lehetőségek széles választékával elérhető ez a teherautó a biztonság, az üzemidő, a termelékenység és a környezeti hatás javítására.
Járművezetői környezet
A fülke belseje ergonomikus kialakítású, könnyen elérhető az összes gyakran használt kezelőszerv. Az alacsony belépési magasság, a 90 fokig nyíló ajtó és a térdeplőfunkció jelentősen csökkentik a vezető térdeinek, hátának és kezeinek terhelését, hiszen így elég ki- és beszállnia, nem kell másznia.
Termelékenység
A Volvo FE LEC fedélzetén összesen akár négy személy utazhat, az alacsony belépési magasság értékes időt takarít meg a vezető számára. A 350 lóerő teljesítményű motorral a Volvo FE LEC rugalmasságot, agilitást és gyors fordulóidőket kínál. Kifejezetten áruterítéshez vagy építőipari felhasználásra adaptált szoftverű I-Shift automatizált váltóval is elérhető.
Kilátás
Az alacsonyabb üléspozíció jóvoltából a vezető közelebb kerül a közvetlen környezetéhez, ami jobb kilátást biztosít körkörösen és közelre egyaránt. Az utasoldali ajtóban és a B-oszlop mögött kialakított további ablakok szintén javítják a közvetlen rálátást az egyébként rejtett szögekre.
Fenntarthatóság
A Volvo FE LEC CNG változat sűrített földgázzal üzemel, biogázzal pedig akár 70 százalékkal javíthatja a szén-dioxid-mérleget. A Volvo alternatív hajtásláncokat is kínál a dízelmotoros járművek használatát korlátozó területekre.
Biztonság
A jobb kilátás mellett a Volvo FE LEC például olyan aktív biztonsági jellemzőkkel is bír, mint az ütközésfigyelmeztetés vészfékrendszerrel. Ez tovább csökkentheti a sérülékeny közlekedőkkel és egyéb járművekkel történő ütközés veszélyét. A fülke kiegészítő megerősítései fokozzák a járművezető védelmét, a teherautó alapfelszereltségként rendelkezik FUP elülső aláfutásgátlóval.
Üzemidő
A Volvo FE LEC telematikai és hálózatba kapcsolt szolgáltatások egész sorával elérhető, amelyek segíthetik Önt a teherautó felügyeletében, nyomon követésében, megelőző karbantartásában és javításában. A jobb kilátás csökkenti az ütközések valószínűségét szűk helyeken.