A Volvo FH teherautó 25 innovációja

Már a kezdetektől a jövő megváltoztatásán dolgozik a Volvo FH. Megváltoztatta a játékszabályokat 1993-ban, és még ma is úttörőnek számít a járművezetői kényelem, a biztonság, a teljesítmény és az adott üzletmenethez szabhatóság tekintetében. Íme 25 azon innovációk és jellemzők közül, amelyek a Volvo FH típust a csúcsra emelték.
Volvo FH LNG teherautó

25: Volvo FH LNG (2017)
A Volvo Trucks mindig újabb módokat keres a hatékonyság fokozására, valamint új fenntartható megoldásokat talál. A gyártó 2017-ben mutatta be a Volvo FH LNG változatot. Ez egy olyan nehézkategóriás teherautó, amely cseppfolyósított földgázzal vagy cseppfolyósított biogázzal üzemel. E teherautók a szén-dioxid-mérleget 20–100 százalékkal csökkenthetik. Ezzel tovább csökkenthető a nehézkategóriás regionális és távolsági fuvarozás éghajlati hatása.
 

Volvo FH tesztje nehéz rakománnyal


24: I-Shift kúszófokozatokkal (2016)

Az új, rendkívül rövid áttételekkel a Volvo FH még a legnehezebb terheléssel is képes elindulni rossz útfelületen, így a vezető több munkára mondhat igent. Üresen haladva, például a visszaúton, pedig használhatja az üzemanyag-fogyasztást csökkentő megfelelő fokozatot.

Volvo FH megemelt tengellyel


23: Emelhető Tandemtengely (2015)

A meghajtott tengelyek súrlódást és gördülési ellenállást okoznak – amely növeli az üzemanyag-fogyasztást. A meghajtott tengelyt – amikor nincs rá szükség – a hajtásról leválasztva és megemelve, akár négy százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás visszafelé üresen közlekedve a megemelt tengely jóvoltából. Ez ideális olyan járművezetők számára, akiknek járműve az egyik irányba nagy terheléssel, a másik irányba üresen közlekedik.

Volvo FH kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval


22: I-Shift Dual Clutch (2014)

Az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval a Volvo FH a sportautók technikájával felvértezett váltót kapott. Ez még kifinomultabb vezetést eredményez, különösen emelkedőkön.

Járművezető egy Volvo FH teherautót kormányoz


21: Volvo Dinamikus Kormányzás (2013)
Új élményt nyújt a járművezetőnek a Volvo Dinamikus Kormányzás. Másodpercenként 2000 alkalommal értékeli ki a vezető szándékát, kiegyenlíti a terep és a szél jelentette befolyásokat, így a kormányzás feladata lényegesen kevésbé megterhelő. Ez csökkenti a vezetők hátának és nyakának terhelését. Nagy sebességnél a Volvo Dinamikus Kormányzás stabilan és pontosan a kijelölt nyomvonalon tartja a járművet. Lassú és óvatos manőverezéskor pedig a terheléstől függetlenül jelentős kormányzási erőt biztosít Ön helyett.

Negyedik generációs Volvo FH


20: Negyedik generáció (2012)

Az új Volvo FH a napvilágot 2012-ben látta meg. E generáció esetében még több jellemző segíti a járművezetőt. A fülke egy köbméternyivel tágasabbá vált, az ablakok felülete is megnőtt a jobb kilátás érdekében. Továbbfejlesztett alváz és futómű javította a kezelhetőséget.

A Volvo FH fülkéje


19: I-Park Cool (2012)

A Volvo FH egy teljes értékű munkahely. És élettér. A pihentető éjszakai alvás létfontosságú a közlekedésbiztonság szempontjából. Az I-Park Cool integrált álló helyzeti légkondicionálóval a Volvo teherautói új mércét állítanak a megfelelő hőmérséklet terén – még éjjel is.

Volvo FH hegyi úton


18:  I-See (2012)
Az I-See előrelátó sebességszabályozó szoftver jóvoltából a Volvo FH felhasználja a már bejárt utak tapasztalatát. A szoftver ezeket az információkat minden emelkedőn és lejtőn felhasználva maximalizálja az üzemanyag-megtakarítást az intelligens és előrelátó sebességszabályozással.

Volvo FH teherautó az Ütközésfigyelmeztetés rendszert szemlélteti


17: Ütközésfigyelmeztetés Vészfékrendszerrel (2012)

A Volvo FH már 1993 óta vigyáz a teherautó-vezetőkre, 2012-ben pedig a Volvo Trucks bemutatta az Ütközésfigyelmeztetés Vészfékrendszerrel biztonsági berendezést. Ez egy aktív biztonsági rendszer, amely radart és egy kamerát együttesen használ a teherautó előtt haladó járművek azonosítására.

Harmadik generációs Volvo FH


16: Harmadik generáció (2008)

A Volvo FH teherautó 2008-ban nagy frissítést kapott. A fülke belsejét áttervezték, új mércét teremtve ezzel a járművezetői kényelem tekintetében. A jármű eleje is új, könnyen felismerhető megjelenést kapott új hűtőmaszkkal, napellenzővel és fényszórókkal.

Műszeregység az Elalvásra Figyelmeztető Rendszer üzenetével


15: Elalvásra Figyelmeztető Rendszer (2008)

A Volvo Trucks gondoskodik az utak biztonságáról. Az Elalvásra Figyelmeztető Rendszert 2008-ban vezette be. A rendszer felismeri, ha a vezető rendellenesen viselkedik az úton. Amennyiben a fáradtság jeleit észleli a vezetőnél, akkor a rendszer hallható jelzést és látható figyelmeztetést ad számára.

A Sávtartást Támogató Rendszer gombja


14: Sávtartást Támogató Rendszer (2007)

A vezető biztonságáról gondoskodik a Sávtartást Támogató Rendszer, amely kamera segítségével figyeli a sávelválasztó felfestéseket, és jelez, ha a vezető akaratlanul átlépne egy vonalat.

 

Volvo FH hegyi úton


13: VEB+ motorfék (2006)

A Volvo FH típus 1993-as bemutatkozásakor a Volvo Motorfék (Volvo Engine Brake) jelentette az egyik izgalmas újdonságot. A rendszert 2006-ban továbbfejlesztették, fékerejét akár 25 százalékkal megnövelték. Ez a lejtős szakaszokon ereszkedést még könnyebbé teszi, tovább csökkenti az üzemi fékrendszer terhelését.

Második generációs Volvo FH


12: Második generáció (2001)

A Volvo FH második nemzedékével új mércét állított a gyártó. A már eleve sikeres teherautót még több jellemzővel ruházták fel, amelyek a munkahelyet még jobbá tették a járművezetők számára, és a típust még nyereségesebbé a vállalkozások számára. Az újratervezett fülke még elődjénél is jobb légellenállási jellemzőkkel bírt. 

Volvo FH teherautó menetstabilizálójának illusztrációja


11: Elektronikus Menetstabilizáló (2001)

A Volvo Trucks márka 2001-ben mutatta be a világ első olyan elektronikus menetstabilizálóját, amely használható a teherautó-pótkocsi és a nyerges vontató-félpótkocsi szerelvények stabilizálására. Veszélyes helyzetekben az Elektronikus Menetstabilizáló közbelép, csökkentve a motor teljesítményét és egymástól függetlenül működésbe hozva a teherautó és a pótkocsi egyes kerekeinek fékjeit.

Volvo FH törésteszt


10: Energiaelnyelő fülke (2001)
Mindig talál új módokat a biztonság fokozására a Volvo Trucks. Ütközés esetén az energiaelnyelő fülke hátrafelé továbbítja az energiát – fenntartva a létfontosságú túlélési teret a fülkében.

Volvo I-Shift


9: I-Shift (2001)

A Volvo FH típus 2001-ben kapta meg az I-Shift automatizált váltót. Ez egy forradalmi váltó. Kizárólag automatizált fokozatváltásra épült ez a váltó, ilyet teherautók esetében korábban senki nem készített. Hatalmas előnyt biztosított a Volvo FH számára – így a járművezető a forgalomra koncentrálhatott, miközben optimális teljesítményt biztosított a távolsági fuvarozásban.

 

Tárcsafék


8: Elektronikus Szabályozású Fékrendszer tárcsafékekkel (1999)

A teherautó minden komponense esetében fontos a kiemelkedő teljesítmény. A tárcsafékes EBS elektronikus szabályozású fékrendszerrel a Volvo FH típus 1999-ben kiváló fékreakciókra tett szert, ráadásul ez biztosította a később érkező további funkciókhoz szükséges alapot.

Volvo törésteszt


7: Elülső Aláfutásgátló Rendszer (1996)
A biztonság nem csupán a teherautóban helyet foglalók esetében fontos szempont. Egy személyautóval történő frontális ütközés esetén az intelligens tervezésnek köszönhetően a Volvo FH aláfutásgátlója a teherautó alá visszahajolva elnyeli az ütközési energia egy részét. A Volvo Trucks e termékjellemzőt jóval a kötelezővé válása előtt bemutatta.

Törésteszt légzsákkal


6: Légzsák (1995)

A nehézkategóriás teherautók gyártói közül a világon elsőként a Volvo vezette be a vezetőoldali légzsákot 1995-ben.

D12 motor


5: D12A motor (1993)

A D12A motorral a Volvo FH igen nagy kezdeti előnyre tett szert. Az új motort kiemelkedő teljesítmény jellemezte. Hengerenként egy befecskendező egységgel, felül fekvő vezérműtengellyel és hengerenként négy szeleppel rendelkezett. Amikor a járművezetők kipróbálhatták, akkor a motor szolgált az egyik igazán kiemelkedő különlegességként.

Volvo FH erdőben ereszkedik le egy lejtőn


4: Volvo Motorfék (1993)

Remek fékerőt biztosított a Volvo Motorfék (Volvo Engine Brake) a Volvo FH típusnak, már az első pillanattól kezdve. Csökkentette az üzemi fékrendszer terhelését – nagyobb átlagsebességet tett lehetővé hegyvidéki terepen, fokozott biztonság mellett.

A Volvo FH makettjének légellenállási tesztje


3: Légellenállás (1993)

Korábban egyetlen teherautó sem büszkélkedhetett ezzel: a Volvo FH fejlesztése során igen átfogó szélcsatornás tesztekkel biztosították a típus optimális légellenállását. Ez jobb teljesítményt és kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményezett.

A Volvo FH fülkéje


2: Fülke (1993)

A Volvo FH bemutatásakor az egyik nagy előnyét a vezetőközpontúsága jelentette. A fülkét vérbeli járművezetőkkel végzett számtalan teszt alapján tervezték. Az ő igényeiket szem előtt tartva hozott meg minden döntést a fejlesztőcsapat. Ennek eredménye egy olyan fülke, amely igazán lenyűgözte a piacot. A Volvo FH nemcsak járművezetői munkahelyként funkcionált, hanem egyúttal élettérként is szolgált.

Két Volvo FH


1: Alváz (1993)

A Volvo FH teherautó megalkotása a Volvo Trucks átfogó és nagyszabású tervének egy részletét jelentette. Az új alváz az egyik olyan tényező, amely a Volvo FH típust olyan remekké tette már az első pillanattól. Ezt tervezték annak az alapnak, amelyre az összes többi mérnök építhet. Ez stabilitást és kreativitást szült – és megteremtette az alapját a jövőbeli sikeres teherautó-sorozatoknak.

Kapcsolódó cikkek

A Volvo Dinamikus Kormányzás előnyei a vezetők számára

Tökéletes stabilitás nagy sebességnél, teljes kontroll kis sebességnél, valamint az izmok és ízületek lényegesen kisebb igénybevétele. A forradalmi Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS) a 2013-as bemutatása óta alapvetően megváltoztatta szántalan ember ...

Így segít az I-Shift Dual Clutch az olasz Sartori fuvarvállalatnak üzemanyagot megtakarítani a kihívást jelentő hegyi utakon

Olaszország hegyvidéki északi részén a Sartori Trasporti családi tulajdonú fuvarvállalat olyan járműveket igényel, amelyek nagy teljesítményük mellett kis üzemanyag-fogyasztást kínálnak. A Volvo FH és az I-Shift Dual Clutch kombinációjával minden ...

Kúszófokozatokkal a jeges erdőkön át

Lefagyott, szűk, hegyes-völgyes utak és 76 tonna szerelvényössztömeg. A rönkszállítás a finnországi erdőkből mind a vezetők, mind a járművek számára megterhelő feladat. Azonban a Volvo teherautók I-Shift kúszófokozatokkal váltója, valamint Saku ...