25: Volvo FH LNG (2017)
A Volvo Trucks mindig újabb módokat keres a hatékonyság fokozására, valamint új fenntartható megoldásokat talál. A gyártó 2017-ben mutatta be a Volvo FH LNG változatot. Ez egy olyan nehézkategóriás teherautó, amely cseppfolyósított földgázzal vagy cseppfolyósított biogázzal üzemel. E teherautók a szén-dioxid-mérleget 20–100 százalékkal csökkenthetik. Ezzel tovább csökkenthető a nehézkategóriás regionális és távolsági fuvarozás éghajlati hatása.
24: I-Shift kúszófokozatokkal (2016)
Az új, rendkívül rövid áttételekkel a Volvo FH még a legnehezebb terheléssel is képes elindulni rossz útfelületen, így a vezető több munkára mondhat igent. Üresen haladva, például a visszaúton, pedig használhatja az üzemanyag-fogyasztást csökkentő megfelelő fokozatot.
23: Emelhető Tandemtengely (2015)
A meghajtott tengelyek súrlódást és gördülési ellenállást okoznak – amely növeli az üzemanyag-fogyasztást. A meghajtott tengelyt – amikor nincs rá szükség – a hajtásról leválasztva és megemelve, akár négy százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás visszafelé üresen közlekedve a megemelt tengely jóvoltából. Ez ideális olyan járművezetők számára, akiknek járműve az egyik irányba nagy terheléssel, a másik irányba üresen közlekedik.
22: I-Shift Dual Clutch (2014)
Az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval a Volvo FH a sportautók technikájával felvértezett váltót kapott. Ez még kifinomultabb vezetést eredményez, különösen emelkedőkön.
21: Volvo Dinamikus Kormányzás (2013)
Új élményt nyújt a járművezetőnek a Volvo Dinamikus Kormányzás. Másodpercenként 2000 alkalommal értékeli ki a vezető szándékát, kiegyenlíti a terep és a szél jelentette befolyásokat, így a kormányzás feladata lényegesen kevésbé megterhelő. Ez csökkenti a vezetők hátának és nyakának terhelését. Nagy sebességnél a Volvo Dinamikus Kormányzás stabilan és pontosan a kijelölt nyomvonalon tartja a járművet. Lassú és óvatos manőverezéskor pedig a terheléstől függetlenül jelentős kormányzási erőt biztosít Ön helyett.
20: Negyedik generáció (2012)
Az új Volvo FH a napvilágot 2012-ben látta meg. E generáció esetében még több jellemző segíti a járművezetőt. A fülke egy köbméternyivel tágasabbá vált, az ablakok felülete is megnőtt a jobb kilátás érdekében. Továbbfejlesztett alváz és futómű javította a kezelhetőséget.
19: I-Park Cool (2012)
A Volvo FH egy teljes értékű munkahely. És élettér. A pihentető éjszakai alvás létfontosságú a közlekedésbiztonság szempontjából. Az I-Park Cool integrált álló helyzeti légkondicionálóval a Volvo teherautói új mércét állítanak a megfelelő hőmérséklet terén – még éjjel is.
18: I-See (2012)
Az I-See előrelátó sebességszabályozó szoftver jóvoltából a Volvo FH felhasználja a már bejárt utak tapasztalatát. A szoftver ezeket az információkat minden emelkedőn és lejtőn felhasználva maximalizálja az üzemanyag-megtakarítást az intelligens és előrelátó sebességszabályozással.
17: Ütközésfigyelmeztetés Vészfékrendszerrel (2012)
A Volvo FH már 1993 óta vigyáz a teherautó-vezetőkre, 2012-ben pedig a Volvo Trucks bemutatta az Ütközésfigyelmeztetés Vészfékrendszerrel biztonsági berendezést. Ez egy aktív biztonsági rendszer, amely radart és egy kamerát együttesen használ a teherautó előtt haladó járművek azonosítására.
16: Harmadik generáció (2008)
A Volvo FH teherautó 2008-ban nagy frissítést kapott. A fülke belsejét áttervezték, új mércét teremtve ezzel a járművezetői kényelem tekintetében. A jármű eleje is új, könnyen felismerhető megjelenést kapott új hűtőmaszkkal, napellenzővel és fényszórókkal.
15: Elalvásra Figyelmeztető Rendszer (2008)
A Volvo Trucks gondoskodik az utak biztonságáról. Az Elalvásra Figyelmeztető Rendszert 2008-ban vezette be. A rendszer felismeri, ha a vezető rendellenesen viselkedik az úton. Amennyiben a fáradtság jeleit észleli a vezetőnél, akkor a rendszer hallható jelzést és látható figyelmeztetést ad számára.
14: Sávtartást Támogató Rendszer (2007)
A vezető biztonságáról gondoskodik a Sávtartást Támogató Rendszer, amely kamera segítségével figyeli a sávelválasztó felfestéseket, és jelez, ha a vezető akaratlanul átlépne egy vonalat.
13: VEB+ motorfék (2006)
A Volvo FH típus 1993-as bemutatkozásakor a Volvo Motorfék (Volvo Engine Brake) jelentette az egyik izgalmas újdonságot. A rendszert 2006-ban továbbfejlesztették, fékerejét akár 25 százalékkal megnövelték. Ez a lejtős szakaszokon ereszkedést még könnyebbé teszi, tovább csökkenti az üzemi fékrendszer terhelését.
12: Második generáció (2001)
A Volvo FH második nemzedékével új mércét állított a gyártó. A már eleve sikeres teherautót még több jellemzővel ruházták fel, amelyek a munkahelyet még jobbá tették a járművezetők számára, és a típust még nyereségesebbé a vállalkozások számára. Az újratervezett fülke még elődjénél is jobb légellenállási jellemzőkkel bírt.
11: Elektronikus Menetstabilizáló (2001)
A Volvo Trucks márka 2001-ben mutatta be a világ első olyan elektronikus menetstabilizálóját, amely használható a teherautó-pótkocsi és a nyerges vontató-félpótkocsi szerelvények stabilizálására. Veszélyes helyzetekben az Elektronikus Menetstabilizáló közbelép, csökkentve a motor teljesítményét és egymástól függetlenül működésbe hozva a teherautó és a pótkocsi egyes kerekeinek fékjeit.
10: Energiaelnyelő fülke (2001)
Mindig talál új módokat a biztonság fokozására a Volvo Trucks. Ütközés esetén az energiaelnyelő fülke hátrafelé továbbítja az energiát – fenntartva a létfontosságú túlélési teret a fülkében.
9: I-Shift (2001)
A Volvo FH típus 2001-ben kapta meg az I-Shift automatizált váltót. Ez egy forradalmi váltó. Kizárólag automatizált fokozatváltásra épült ez a váltó, ilyet teherautók esetében korábban senki nem készített. Hatalmas előnyt biztosított a Volvo FH számára – így a járművezető a forgalomra koncentrálhatott, miközben optimális teljesítményt biztosított a távolsági fuvarozásban.
8: Elektronikus Szabályozású Fékrendszer tárcsafékekkel (1999)
A teherautó minden komponense esetében fontos a kiemelkedő teljesítmény. A tárcsafékes EBS elektronikus szabályozású fékrendszerrel a Volvo FH típus 1999-ben kiváló fékreakciókra tett szert, ráadásul ez biztosította a később érkező további funkciókhoz szükséges alapot.
7: Elülső Aláfutásgátló Rendszer (1996)
A biztonság nem csupán a teherautóban helyet foglalók esetében fontos szempont. Egy személyautóval történő frontális ütközés esetén az intelligens tervezésnek köszönhetően a Volvo FH aláfutásgátlója a teherautó alá visszahajolva elnyeli az ütközési energia egy részét. A Volvo Trucks e termékjellemzőt jóval a kötelezővé válása előtt bemutatta.
6: Légzsák (1995)
A nehézkategóriás teherautók gyártói közül a világon elsőként a Volvo vezette be a vezetőoldali légzsákot 1995-ben.
5: D12A motor (1993)
A D12A motorral a Volvo FH igen nagy kezdeti előnyre tett szert. Az új motort kiemelkedő teljesítmény jellemezte. Hengerenként egy befecskendező egységgel, felül fekvő vezérműtengellyel és hengerenként négy szeleppel rendelkezett. Amikor a járművezetők kipróbálhatták, akkor a motor szolgált az egyik igazán kiemelkedő különlegességként.
4: Volvo Motorfék (1993)
Remek fékerőt biztosított a Volvo Motorfék (Volvo Engine Brake) a Volvo FH típusnak, már az első pillanattól kezdve. Csökkentette az üzemi fékrendszer terhelését – nagyobb átlagsebességet tett lehetővé hegyvidéki terepen, fokozott biztonság mellett.
3: Légellenállás (1993)
Korábban egyetlen teherautó sem büszkélkedhetett ezzel: a Volvo FH fejlesztése során igen átfogó szélcsatornás tesztekkel biztosították a típus optimális légellenállását. Ez jobb teljesítményt és kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményezett.
2: Fülke (1993)
A Volvo FH bemutatásakor az egyik nagy előnyét a vezetőközpontúsága jelentette. A fülkét vérbeli járművezetőkkel végzett számtalan teszt alapján tervezték. Az ő igényeiket szem előtt tartva hozott meg minden döntést a fejlesztőcsapat. Ennek eredménye egy olyan fülke, amely igazán lenyűgözte a piacot. A Volvo FH nemcsak járművezetői munkahelyként funkcionált, hanem egyúttal élettérként is szolgált.
1: Alváz (1993)
A Volvo FH teherautó megalkotása a Volvo Trucks átfogó és nagyszabású tervének egy részletét jelentette. Az új alváz az egyik olyan tényező, amely a Volvo FH típust olyan remekké tette már az első pillanattól. Ezt tervezték annak az alapnak, amelyre az összes többi mérnök építhet. Ez stabilitást és kreativitást szült – és megteremtette az alapját a jövőbeli sikeres teherautó-sorozatoknak.