Trucks

×

6 módszer a teherautó üzemidejének növelésére

| 3 perc | 3 perc
Minden perc állásidő bevételkiesést jelent. Íme hat módszer arra, hogy járművét a lehető leghosszabb ideig az úton tartsa, az egyszerű megoldásoktól kezdve a hálózatba kapcsolás összes előnyének kiaknázásáig.
Férfiak beszélgetnek egy teherautó előtt egy táblagépre nézve

Az üzemzavar elkerülésének leghatékonyabb módja, ha proaktívan cselekszik, és megelőző intézkedéseket tesz az üzemzavar elkerülése érdekében. A technológia és az összekapcsolás fejlődése azt jelenti, hogy már ma is számos olyan hálózatba kapcsolt szolgáltatás áll rendelkezésre, amely segíthet előrejelezni és megelőzni a meghibásodásokat.


Ugyanakkor az időnkénti leállások még mindig elkerülhetetlen részei az ágazatnak, ezért fontos, hogy mindig felkészüljünk a legrosszabbra, és készen álljunk, ha meghibásodás történik.


Megfelelő támogatással a várható meghibásodások mintegy 80 százaléka elkerülhető vagy legalábbis enyhíthető proaktív intézkedésekkel, míg a reaktív intézkedések segítenek enyhíteni a következményeket, ha mégis bekövetkezik egy meghibásodás.


1. Napi rutinellenőrzések:
Az első és legegyszerűbb intézkedés, amellyel megelőzheti a meghibásodást, hogy minden nap elején gyors szemrevételezéssel ellenőrzi a járművet. Naponta csak néhány perc ráfordítással hosszú távon sok időt és pénzt takaríthat meg, ha időben észrevesz egy hibát vagy hiányosságot.


2. Szabja a járművére a szervizelési ütemtervet:
Az, hogy egy teherautót milyen gyakran kell szervizelni, a használatától függ, és különböző tényezők függvényében változhat. Az az ideális szervizelési ütemterv, amely biztosítja, hogy teherautója mindig jó állapotban legyen, ugyanakkor minimalizálja a szervizben töltött időt. Míg a teherautókat hagyományosan előre meghatározott időközönként szervizelik, a hálózatba kapcsolás lehetővé teszi, hogy a jármű tényleges használata és állapota alapján optimalizálják a személyre szabott szervizelési ütemtervet. Így egy tervezett szervizlátogatás szükség esetén előrehozható, vagy ha nem szükséges, halasztható.


3. Fektessen be a valós idejű monitorozásba:
A hálózatba kapcsolás lehetővé teszi a járművek és az egyes alkatrészek folyamatos megfigyelését, valamint a hibák felismerését, mielőtt leállást okoznának. Érdemes megvizsgálni a rendelkezésre álló lehetőségeket, mivel egy ilyen szolgáltatásba történő befektetés gyorsan megtérülhet. Egy tervezett szerviz mindig olcsóbb és könnyebben kezelhető, mint egy váratlan leállás a fuvarfeladat közben.


4. Frissítse a jármű szoftverét távolról:
A modern járművekben a szoftverfrissítések egyre fontosabb részét képezik minden szervizlátogatásnak – de ezeket nem feltétlenül műhelyben kell elvégezni. Ha olyan szolgáltatót talál, aki ilyen szolgáltatást nyújt, csökkentheti járműve szervizlátogatásainak számát.


5. Találja meg az Önnek és igényeinek megfelelő szolgáltatási szerződést:
A legtöbb gyártó többféle szervizszerződést kínál, amelyek eltérő mértékű támogatást biztosítanak. Az Ön számára legjobb megoldás egyedi igényeitől függ, de végső soron olyan szintet kell találnia, amely teljes lelki nyugalmat biztosít anélkül, hogy felesleges szolgáltatásokba fektetne be.

Általában jó, ha a szervizszerződés az egész járműre érvényes – a teherautóra, a felépítményre vagy a pótkocsira is –, hogy elkerülje a különböző szervizek külön-külön történő látogatását.


6. Biztosítsa a megfelelő támogatást arra az esetre, ha meghibásodásra kerül sor:
Ha a teherautó mégis lerobban, bármikor és bárhol hozzá kell jutnia a országúti segélyszolgálathoz és a vontatáshoz. A szolgáltató biztosít-e támogatást a jármű üzemideje alatt? Lefedik-e a szolgáltatásai az Ön működési területeit? És tud-e beszélni valakivel anyanyelvén, amikor külföldön tartózkodik? Érdemes megkérdezni azt is, hogy milyen garanciákat tudnak nyújtani a jármű újra forgalomba helyezéséhez szükséges időre, illetve milyen kártérítést, ha ezek a garanciák nem teljesülnek.

Kapcsolódó cikkek