Trucks

Milyen érzés valójában elektromos teherautót vezetni?

Volvo Teherautók
2025-10-24
Vezetők világa Elektromobilitás
Author
Volvo Teherautók

Alacsony zajszintjükkel és nulla kipufogógáz-kibocsátásukkal az elektromos teherautók jelentősen hozzájárulnak a fenntarthatóbb és élhetőbb közösségek megteremtéséhez. De mi a helyzet a sofőrökkel? Milyen különbséget jelent egy tisztább és csendesebb jármű a mindennapi munkájukban?

 

Négy sofőrt kérdeztünk meg négy különböző országból, milyen tapasztalataik vannak az elektromos járművek vezetésével. Bár mind a négyen bevallják, hogy eleinte aggódtak, egyikük sem akar soha visszatérni a dízelhez. Szóval miért gondolták meg magukat?    

 

Férfi áll egy kék Volvo teherautó előtt

Név: Maati Rachidi

Otthon: Casalecchio, Olaszország

Vállalat: Four Sustainable Logistics

Teherautó: Volvo FH Electric

Ahol vezetsz: Bolognai régió

Szállítás típusa: Fuvarozás

Teherautó-sofőrként eltöltött évek: 17 év

Ennyi ideje vezet elektromos járművet: 2 év

"Ha egyszer kipróbálsz egy elektromos teherautót, nincs visszaút!"

„Az elektromos teherautók vezetése teljesen más: Csendes, kényelmes és sima. Kevésbé fáradtan fejezem be a napot, és a vezetés sokkal pihentetőbb a korábban használt dízelüzemű járművekhez képest.

 „Először a töltés és a hatótáv aggasztott, de most már jól ismerem a teherautót. A műszerfalon figyelem a hatótávját, és gond nélkül be tudom ütemezni a napomat, így a töltés természetesen illeszkedik a rutinomba. Két év után teljesen kényelmesen és magabiztosan vezetem a teherautót.

„Amikor más sofőrök meglátják, meglepődnek és kíváncsiak; némelyek irigykednek is, mivel még mindig nagyon kevés ilyen típusú jármű közlekedik Olaszországban.

„Azt javaslom, próbálj ki egy elektromos teherautót, mielőtt végleg elítéled. Ha egyszer megtapasztalod, nincs visszaút! Ez egy olyan élmény, amely megváltoztatja a vezetésről és a munkanapról alkotott képedet."

Henry Perea egy kék Volvo teherautó előtt áll

Név: Henry Perea
Lakhely: Inland Empire, Kalifornia, USA
Vállalat: 4Gen Logistics
Teherautó: Volvo VNR Electric
Vezetés helye: Dél-Kalifornia
Szállítás típusa: Regionális áruszállítás
Teherautó-sofőrként eltöltött évek: 10 év
Ennyi ideje vezet elektromos járművet: 1 év

„Az ügyfelek imádják, hogy csendes, és nem áraszt olyan szagot, mint a dízeles teherautók szoktak.”

„Észrevehetően csendes, mentes a tipikus dízelszagtól, és kényelmes vele maga a haladás, ami összességében kellemes vezetési környezetet és élményt biztosít. Az ügyfelek imádják, hogy emellett csendes is, és nem áraszt olyan szagot, mint a dízeles teherautók szoktak. Az is tetszik nekik, hogy jót tesz a környezetnek."

„Először aggódtam a töltés és a hatótáv miatt, mert nem tudtuk, milyen messzire juthatunk el egy teljes feltöltéssel. Idővel megtanultuk, hogyan kell hatékonyan kezelni. Most már tudjuk, milyen messzire juthatunk el vele, mielőtt töltenünk kellene, így ennek megfelelően tervezzük meg az utat, hogy elegendő akkumulátor-kapacitás legyen a célállomás eléréséhez és a problémamentes visszatéréshez."

„Mindkét telephelyünkön vannak töltők – az egyik telephelyen tizennégy, a másikon pedig harminc darab 350 kW-os elosztó található. Összességében a töltés zökkenőmentesen beépül a napi rutinomba, és az aktuális tartózkodási helyemtől, valamint a közelgő kiszállításoktól függ. Ezzel a töltési lehetőséggel napi 12-14 órát tudunk dolgozni, és 320-480 km-t (200-300 mérföldet) tudunk vezetni.”

Kék teherautó, oldalán Qsalt felirattal

Név: Bruno Verbeeke

Otthon: Gistel, Belgium

Vállalat: QSALT

Teherautó: Volvo FM Electric

Ahol vezetsz: Egész Belgiumban

Szállítás típusa: Só kiszállítása

Teherautó-sofőrként eltöltött évek: 8 év

Ennyi ideje vezet elektromos járművet: 2025 januárja óta

"Gyönyörű, élvezetes teherautó"

„Az elektromos teherautók akár 12 órán át is képesek működni. A vezetési élmény csodálatos. A gyorsulás nagyszerű, az elektromos pedig kevesebb zajt jelent."
 

 „Kezdetben aggódtam a hosszú utak előtt a hatótáv miatt, ami egyébként akár 360-380 km is lehet, teljesen megrakva, körülbelül 14 tonnás súlyig. Többnyire a QSALT telephelyén tudom feltölteni az akkumulátort, de hosszabb utak esetén útközben is szükség van töltésre, amihez használhatok töltőállomást."
 

 „Az emberek gyakran érdeklődnek, amikor meglátják a parkoló teherautót. Azt kérdezik, hogy milyen messzire tud eljutni. Összességében egy gyönyörű, élvezetes jármű."

Fehér teherautó a Sakótól

Név: Roman Bína

Otthon: Brno, Csehország

Vállalat: SAKO Brno

Teherautó: Volvo FE Electric

Ahol vezetsz: Brno

Szállítás típusa: Szemétgyűjtés

Teherautó-sofőrként eltöltött évek: +30 év

Ennyi ideje vezet elektromos járművet: 3 év 

„Tudok beszélgetni a többiekkel, nem kell kiabálnunk.”

„Minden nap korán reggel kezdünk. Útvonalaink rövidek, sok megállóval – körülbelül 100 megálló a nap folyamán. De ez tökéletes egy elektromos teherautóhoz. Napközben nem kell újratölteni. Naponta csak egyszer töltöm, amikor befejezem a munkát, és csak hálózati töltővel."
 

 „Szeretem, hogy milyen csendes a teherautó. Tudok beszélni a csapattal, és nem kell egymásra kiabálnunk. Rezegni sem rezeg úgy a jármű, így nyugodtabb az ember. Azt hiszem, az emberek értékelik az alacsony zajszintet, amikor napkelte előtt ürítjük a kukáikat."
 

 „Én voltam, aki először vezetett elektromos szemétszállító teherautót egész Csehországban. Persze, először aggódtam. Mielőtt elkezdtük, szimulációs számításokat végeztünk, de azért kicsit aggódtam. Amikor elkezdtük a működést, azt tapasztaltam, hogy a számítások megfeleltek a valós adatoknak."
 

 „A munkám szempontjából szinte semmilyen változást nem hoz az elektromosra való áttérés. Nem kell a tank újratöltésével bajlódnom, csak bedugom a töltőt."