Az alábbiakban feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért kérjük, forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.
Típus |
Tengelyek |
Felfüggesztés |
Tengely-/bogiterhelés |
Áttételezés |
Toló/segédtengelyek |
---|---|---|---|---|---|
Szóló |
|||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolikus/Többlapos laprugó |
13 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-GR |
4×2 |
Légrugózás |
11,5/13 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Légrugózás |
13 t |
Agyáttétel |
|
RAD-G4 |
4×2 |
Légrugózás |
11,5/12 t |
Egyszeri |
|
Bogi |
|||||
RADT-GR |
6×2/8×2 |
Légrugózás |
19/20,5/22,5/23 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó) |
RAPD-GR |
6×2 |
Légrugózás |
19/19/22 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Tolótengely (fix/kormányzott) |
RAPD-G4 |
6×2 |
Légrugózás |
16 t |
Egyszeri |
Fix tolótengely |
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Parabolikus |
20/21 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolikus/Többlapos laprugó |
23/26 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Többlapos laprugó |
26/32 t |
Agyáttétel |
|
RADD-TR3 |
6×4/8×4 |
Parabolikus |
38 t |
Agyáttétel |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Légrugózás |
17/21/23/26 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Légrugózás |
27/33/36 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Kormányzott segédtengely |
RAPDD-GR |
8×4 |
Légrugózás |
27/30,5/32/35 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Kormányzott tolótengely |
RAPDT-GR |
8×2 |
Légrugózás |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
3 tengely/kormányzott tolótengely és fix vagy kormányzott segédtengely |
Hajtás |
Alváz |
Felfüggesztés |
Alvázkeret magassága |
5W magasság* |
Gumiabroncs |
Minimális kapcsolási magasság** |
Névleges menetmagasság** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
Extra alacsony |
RAD-GR |
266 |
140 |
295/55 |
867 |
912 |
|
Extra alacsony |
RAD-GR |
266 |
140 |
295/60 |
887 |
932 |
Alacsony |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/60 |
955 |
1015 |
|
Közepes |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/70 |
1014 |
1075 |
|
Közepes |
RAD-GR |
300 |
140 |
315/70 |
1031 |
1092 |
|
Magas |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/80 |
1056 |
1147 |
|
Magas |
RAD-GR |
300 |
140 |
315/80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Alacsony |
RADT-GR |
266 |
160 |
315/60 |
975 |
1035 |
|
Közepes |
RADT-GR |
266 |
160 |
315/70 |
1034 |
1095 |
Közepes |
RADT-GR |
300 |
160 |
315/70 |
1051 |
1112 |
|
Magas |
RADT-GR |
300 |
150* |
315/80 |
1160 |
1234 |
|
Közepes |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315/70 |
1034 |
1095 |
|
Közepes |
RADT-GR |
300 |
160 |
315/70 |
1051 |
1112 |
|
Magas |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315/80 |
1076 |
1167 |
|
Magas |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315/80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
Magas |
RADD-GR |
300 |
150* |
315/80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
Magas |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315/80 |
1137 |
1207 |
* + 60 mm beszerelési magasság.
** Hozzávetőleges magasságok.
Vonófejek
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett, alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.
Üzemanyagtartályok
Alumínium- vagy acéltartályok, 150–900 liter űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4x2-es vontató esetében 1480 liter. Gáztartályok 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) és 225 kg (545 l) méretben. Kettős első tengelyek és Euro 6 minősítés esetén műanyag üzemanyagtartály az első tengelyek között.
AdBlue-tartályok
Műanyag. 32–100 liter űrtartalommal. Az AdBlue-szivattyú az AdBlue-tartálymodul integrált része.
Nyeregszerkezetek
Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.
Fékrendszer
Az elektronikus vezérlésű EBS-fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.
Volvo Dinamikus Kormányzás
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.
A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető.
További aktív kormányzási funkciók, mint például a személyes beállítások és a túlkormányzottsági támogatás, teszik még élvezetesebbé és biztonságosabbá a vezetést.
Emelhető tandemtengely
Lehetővé teszi a kettős tengely hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését, csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba.
Az Emelhető Tandemtengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5, 10 vagy 16 tonna.
Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.
EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.
Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.
Fékbetétkopás-elemzés
Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)
Automatikus Rögzítőfékoldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).
A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
Kiterjesztett Fék
Lehetővé teszi a járművezető számára a pótkocsi szakaszos fékezését. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.
Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti Féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.
Hidraulikus retarder
A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 440 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.