Volvo Trucks

MAGYARORSZÁG

×

A Volvo FM alváz-specifikációi

 

  • Alvázmagasságok
  • Legnagyobb tengelyterhelés
  • Hátsó felfüggesztés
  • Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok
  • Vonófejek
  • Üzemanyagtartályok
  • AdBlue tartályok
  •  

     

  • Nyeregszerkezetek
  • Volvo Dinamikus Kormányzás
  • Emelhető Tandem Tengely
  • Segédtengelyek
  • Tolótengelyek
  • Fékrendszer 
  •  

    Alvázmagasságok

    Extra alacsony (vontató)

    kb. 810 mm

    Alacsony

    kb. 850 mm

    Közepes

    kb. 900 mm

    Magas

    kb. 1000 mm

    Extra magas

    kb. 1200 mm

    Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

     

    Légrugózás

    Laprugó

    Extra alacsony

    8

    Alacsony

    8

    Közepes

    10/20*

    9

    Magas

    10/20*

    10/20**

    Extra magas

    -

    10/20**



    * Kettős első tengelyekkel (FAL20 és GRAS-GR)
    ** Kettős első tengelyekkel (FAA20/FAA21)

    Hátsó felfüggesztés

     Típus

    Tengelyek

    Felfüggesztés

    Tengely-/bogiterhelés

    Áttételezés

    Toló/segédtengelyek

    Szóló

             

    RAD-L90

    4×2

    Parabolikus/Többlapos laprugó

    13 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RAD-GR

    4×2

    Légrugózás

    11,5/13 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RAD-G2

    4×2

    Légrugózás

    13 t

    Agyáttétel

     

    RAD-G4

    4×2

    Légrugózás

    11,5/12 t

    Egyszeri

     

    Bogi

             

    RADT-GR

    6×2/8×2

    Légrugózás

    19/20,5/22,5/23 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)

    RAPD-GR

    6×2

    Légrugózás

    19/19/22 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Tolótengely (fix/kormányzott)

    RAPD-G4

    6×2

    Légrugózás

    16 t

    Egyszeri

    Fix tolótengely

    RADD-BR

    6×4/8×4

    Parabolikus

    20/21 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RADD-TR1

    6×4/8×4

    Parabolikus/Többlapos laprugó

    23/26 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RADD-TR2

    6×4/8×4

    Többlapos laprugó

    26/32 t

    Agyáttétel

     

    RADD-TR3

    6×4/8×4

    Parabolikus

    38 t

    Agyáttétel

     

    RADD-GR

    6×4/8×4

    Légrugózás

    17/21/23/26 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RADDT-GR

    8×4/10×4

    Légrugózás

    27/33/36 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Kormányzott segédtengely

    RAPDD-GR

    8×4

    Légrugózás

    27/30,5/32/35 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Kormányzott tolótengely

    RAPDT-GR

    8×2

    Légrugózás

    27/30/30,5/31,5/32 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    3 tengely/kormányzott tolótengely és fix vagy kormányzott segédtengely

    Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok

    Hajtás

    Alváz

    Felfüggesztés

    Alvázkeret magassága

    5W magasság*

    Gumiabroncs

    Minimális kapcsolási magasság**

    Névleges menetmagasság**

    4×2

    Extra alacsony

    RAD-GR

    266

    140

    295/55

    867

    912

     

    Extra alacsony

    RAD-GR

    266

    140

    295/60

    887

    932

     

    Alacsony

    RAD-GR

    266

    140

    315/60

    955

    1015

     

    Közepes

    RAD-GR

    266

    140

    315/70

    1014

    1075

     

    Közepes

    RAD-GR

    300

    140

    315/70

    1031

    1092

     

    Magas

    RAD-GR

    266

    140

    315/80

    1056

    1147

     

    Magas

    RAD-GR

    300

    140

    315/80

    1090

    1164

    6×2

    Alacsony

    RADT-GR

    266

    160

    315/60

    975

    1035

     

    Közepes

    RADT-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Közepes

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    Magas

    RADT-GR

    300

    150*

    315/80

    1160

    1234

     

    Közepes

    RAPD-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Közepes

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    Magas

    RAPD-GR

    266

    160

    315/80

    1076

    1167

     

    Magas

    RAPD-GR

    300

    160

    315/80

    1110

    1184

    6×4

    Magas

    RADD-GR

    300

    150*

    315/80

    1173

    1234

    8×4

    Magas

    RAPDD-GR

    300

    160

    315/80

    1137

    1207


    * + 60 mm beszerelési magasság.
    ** Hozzávetőleges magasságok.

    Vonófejek
    A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

    Üzemanyagtartályok
    Alumínium- vagy acéltartályok, 150–900 liter űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1480 liter. LNG-tartályok 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) és 205 kg (495 l) méretben. Kettős első tengelyek és Euro 6 minősítés esetén műanyag tüzelőanyag-tartály az első tengelyek között.

    AdBlue-tartályok
    Műanyag. 32–100 liter űrtartalommal. Az AdBlue-szivattyú az AdBlue-tartálymodul integrált része. 

    Nyeregszerkezetek
    Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO-nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.

    Fékrendszer
    Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével. Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.

     

    Volvo Dinamikus Kormányzás
    Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.
    A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető.
    További aktív kormányzási funkciók, mint például a személyes beállítások és a túlkormányzottsági támogatás, teszik még élvezetesebbé és biztonságosabbá a vezetést.

    Emelhető Tandemtengely
    Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. 
    Az Emelhető Tandemtengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel felszerelt járművekhez elérhető.

    Segédtengelyek
    A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5, 10 vagy 16 tonna.

    Tolótengelyek
    A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.

    EBS Medium

    Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.
    EBS működésellenőrzés
    Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.
    Visszagurulás-gátló
    A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.
    Fékbetétkopás-elemzés
    Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)
    Automatikus Rögzítőfékoldás
    A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).

    Kiegészítő opciók

    A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
    Kiterjesztett Fék
    Lehetővé teszi a járművezető számára a pótkocsi szakaszos fékezését. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.
    Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
    A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.
    Vészhelyzeti Féklámpa
    A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.
    Hidraulikus retarder
    A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 440 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.

    TETSZIK? VEZESSE!

    Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.