Trucks

A Volvo az Euro NCAP második teherautó-biztonsági tesztjén is ötcsillagos minősítést kapott

A Volvo Trucks megint megcsinálta! A svéd gyártó ismét a maximális, ötcsillagos értékelést kapta nehézgépjárműveinek biztonsági funkcióira a független európai vizsgálóbizottságtól, az Euro NCAP-től. Mind a Volvo FH Aero, mind a Volvo FM típusok kiváló eredményt értek el az idei, 2025-ös teszten.
A Volvo Trucks ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP második nehezgépjármű-biztonsági tesztjén.

Az Euro NCAP először 2024-ben vizsgálta a tehergépjárműveket biztonsági funkcióik alapján, amikor főleg a “flottajárművekre” fókuszáltak.* Ezen a teszten csak két teherautó, a Volvo FH Aero és a Volvo FM értek el maximális, ötcsillagos eredményt.

 

A biztonsági tesztet végző bizottság másodjára is górcső alá vette a tehergépjárműveket, ezúttal a 6*2-es hajtásképletűA járóképes alvázakraB fókuszálva. Az Euro NCAP két Volvo modellt is tesztelt: egy 6*2-es Volvo FH Aerót és egy 6*2-es Volvo FM-et, és mindkettő ötcsillagos értékelést kapott.

 

“Nagyon büszke vagyok rá, hogy az eddig értékelt négy Volvo modell közül mindegyik a maximális, ötcsillagos minősítést kapta az Euro NCAP-től – ez igazolja teherautóink kimagasló biztonsági teljesítményét” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke. “Az ügyfeleink azt várják el, hogy a Volvo élen járjon a biztonságban, és ez a teszteredmény a bizonyíték nekik arra, hogy beváltjuk az ígéretünket, amit a biztonság terén tettünk. Továbbra is folyamatosan arra törekszünk, hogy nullára csökkentsünk a járműveinkkel összekapcsolható közúti balesetek számát.”

 

Az Euro NCAP ötcsillagos értékelése azt jelenti, hogy a Volvo teljesít vagy túlteljesít az olyan biztonsági kritériumok terén, mint a vezetőtámogatás és az ütközéselkerülés, ezáltal közlekedésbiztonságot nyújt a járművezető és a környező közlekedők számára. Ez összhangban áll a Volvo Trucks jövőképével, amely a balesetmentes közlekedést célozza, és a vállalat továbbra is olyan biztonsági rendszereket fejleszt, amelyek nemcsak védelmet nyújtanak, hanem előre jelzik a lehetséges veszélyeket és mérséklik a balesetek kockázatát.

 

A maximális értékelés mellett mindkét Volvo modell megfelelt a “City Safe” elvárásoknak is, tehát városi környezetben is kimagaslóan biztonságosak, köszönhetően a jó kilátásnak, és annak, hogy a Volvo aktív biztonsági rendszerei kiválóan működnek és segítenek megvédeni a veszélyeztetett úthasználókat a forgalmas városi környezetben is.

 

“A Volvo világhírű a biztonságról, és ez része is a hitvallásunknak. A biztonság a márkaörökségünk egyik meghatározó alappillére, és az elért teszteredmény bizonyítja, hogy jól végezzük a dolgunkat” – mondja Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks közlekedés- és termékbiztonsági igazgatója. “De ez sem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk – minden új termék fejlesztésénél arra törekszünk, hogy az még biztonságosabb legyen.” 

 

Tények az Euro NCAP-ről:

A belgiumi székhelyű Európai Új Autó Értékelési Program (Euro NCAP) 1996-ban jött létre, és hamarosan a személygépkocsik biztonságának értékelésére szolgáló európai iparági szabvány lett. A programot több európai kormány, köztük az Európai Unió is támogatja.

 

A teherautó-teszthez minden egyes biztonsági rendszer kapott egy pontszámot, amelyet területenként összesítettek. Ezekből a pontszámokból aztán az egész járműre vonatkozóan egy egytől öt csillagig terjedő csillagos minősítést számoltak ki.

 

A teherautók biztonsági tesztje a következőkre terjedt ki:

  • Biztonságos vezetés: Az utasok megfigyelése, kilátás (közvetlen és közvetett) és járműtámogatás (pl. sebességtartó automatika).
  • Ütközéselkerülés: Frontális ütközések (személygépkocsi, gyalogos és kerékpáros), alacsony sebességű manőverező ütközések és sávelhagyásos ütközések.
  • Ütközés után: Mentési információk

 

Az Euro NCAP célja, hogy fokozatosan kiterjessze a tesztek körét, hogy egy későbbi szakaszban az ütközésvédelemre is kiterjedjen, valamint hogy egyéb közlekedési szegmensekben is teszteljen tehergépkocsikat.

 

A Volvo Trucks álláspontja az Euro NCAP tesztről: link

Nézze meg „Az ötcsillagos Euro NCAP értékelés kulisszatitkai” című 2024-es videót: link

*A teljes riportot az Euro NCAP oldalán, angol nyelven lehet elolvasni: link

 

 

A a 4*2-es hajtásképlet azt jelenti, hogy a járműnek két tengelye van, és kétkerék-hajtással működik, míg a 6*2 háromtengelyes, de szintén kétkerék-hajtású jármű

 

B a járóképes alváz olyan tehergépjárművet jelent, amelynek felépítménye a jármű alvázához van rögzítve, például egy hűtős felépítmény.

 

 

 

Link a nagy felbontású képekhez 

Bővebb információkért kérjük, lépjen kapcsolatba munkatársunkkal:

Bálint Zsófia

Marketing koordinátor, Volvo Trucks Hungary

Telefon: +36 30 131 7894

E-mail: zsofia.balint@volvo.com     

A Volvo Trucks teljes szállítási megoldásokat kínál professzionális ügyfelei számára közép- és nehézkategóriás tehergépjárművek teljes skáláját kínálva. Az ügyfelek támogatását mintegy 130 ország 2.200 kereskedéséből és szervizéből álló globális hálózat biztosítja. A Volvo tehergépjárművek összeszerelését világszerte 12 országban végzik. 2024-ben körülbelül 134.000 Volvo teherautót adtak át világszerte. A Volvo Trucks a Volvo Csoport része, amely a világ egyik vezető gyártója a tehergépjárművek, az autóbuszok, az építőipari gépek, valamint a hajózási és ipari alkalmazású meghajtórendszerek területén. A Volvo Csoport finanszírozási és szervizelési megoldásokat is kínál. A Volvo Trucks munkája a vállalat alapértékein – minőség, biztonság és környezetvédelem – alapul.