A fosszilis üzemanyagok helyett zöld hidrogénnel üzemeltetett teherautók fontos eszközei a közúti áruszállítás fenntarthatóbbá tételének. A hidrogénüzemű járművek leginkább a hosszútávú fuvarfeladatokra lesznek javallottak, illetve azokban a régiókban, ahol a töltési infrastruktúra kevésbé kiépített, vagy kevés idő áll rendelkezésre az akkumulátorok töltéséhez.
A Volvo Trucks már 2026-ban megkezdheti a hidrogénnel hajtott belsőégésű motorok tesztelését tehergépjárműveiben, míg az ügyfelek számára ez a megoldás az évtized végére válik elérhetővé. A fejlesztői laborokban azonban már most is zajlanak a tesztelések. A hidrogénüzemű belsőégésű teherautók a Volvo alternatív hajtáslánc-kínálatát, az akkumulátoros elektromos, az üzemanyagcellás és a megújuló üzemanyagokkal (pl. biogáz és HVO) működő megoldásokat egészítik majd ki.
Azokban a Volvo kamionokban, ahol megmarad a belsőégésű motor, de azt hidrogénnel hajtják meg, a dízel járműveinkben már megszokott teljesítményre és megbízhatóságra számíthatnak ügyfeleink, azzal a további előnnyel, hogy a hidrogénüzem potenciálisan nettó zéró CO2-kibocsátással jár forrástól a kerékig. Ezen járművek remek kiegészítései lesznek az akkumulátoros-elektromos modelleinknek, amelyeket már több éve értékesítünk a piacokon” – mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks termékmenedzsment- és minőségügyi vezetője.
A Volvo Trucks zöld hidrogénnel üzemeltetett belsőégésű motorjait megújuló hidrogénezett növényi olajjal (HVO) használva potenciálisan nettó zéró CO2-kibocsátás érhető el, és ezen járművek “Zéró Károsanyag-Kibocsátású” (ZEV) járműveknek számítanak az Európai Unió új szén-dioxid-kibocsátási sztenderdjei szerint.
“Világosan látszik, hogy a nehézáru-szállítás karbonsemlegesítéséhez számos különböző technikai megoldásra van szükség. Globális teherautó-gyártóként az a feladatunk, hogy ügyfeleinknek a karbonsemlegesítési megoldások széles választékát tudjuk felkínálni, amelyből aztán a fuvarfeladat jellege, az elérhető infrastruktúra és a zöld energia árainak fényében ők maguk választják ki a számunkra legmegfelelőbbet” – teszi hozzá Jan Hjelmgren.
A Volvo Trucks hidrogénüzemű belsőégésű motorja magasnyomású direkt befecskendezővel lesz ellátva. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a kis mennyiségű befecskendező üzemanyagot magas nyomással juttassák a rendszerbe, hogy a kompressziós begyújtás még azelőtt megtörténjen, hogy a hidrogén bekerül a rendszerbe. Ennek a technológiának az az előnye, hogy alacsonyabb üzemanyagfogyasztás mellett magasabb az energiahatékonyság, és így nagyobb a motorerő.
A Volvo Csoport Westport Fuels Systems-szel aláírt megállapodása szerint a két cég vegyesvállalatot fog létrehozni a magasnyomású direkt befecskendezési technológia alkalmazására. A vegyesvállalat 2024. második felében kezdheti meg működését a hivatalos dokumentumok aláírását követően.
TÉNYEK
LINK a nagy felbontású képekhez
Bálint Zsófia
Marketing koordinátor, Volvo Trucks Hungary
Telefon: +36 30 131 7894
E-mail: zsofia.balint@volvo.com
A Volvo Trucks teljes szállítási megoldásokat kínál professzionális és üzleti szemléletű ügyfeleinek, közép- és nehézkategóriás tehergépjárművek teljes skáláját kínálva. Az ügyfelek támogatását mintegy 130 ország 2.200 kereskedéséből és szervizéből álló globális hálózat biztosítja. A Volvo tehergépjárművek összeszerelését világszerte 12 országban végzik. 2023-ban körülbelül 145.000 Volvo teherautót adtak át a világon. A Volvo Trucks a Volvo Csoport része, amely a világ egyik vezető gyártója a tehergépjárművek, az autóbuszok, az építőipari gépek, valamint a hajózási és ipari alkalmazású meghajtórendszerek területén. A Volvo Csoport finanszírozási és szervizelési megoldásokat is kínál. A Volvo Trucks munkája a vállalat alapértékein – minőség, biztonság és környezetvédelem – alapul.