Trucks

Friss felmérések bizonyítják, hogy óriási az elvárás az áruszállítás villamosítására vonatkozóan

Európa vezető e-kereskedelmi és gyártóvállalatai szerint a közúti áruszállítás a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének legfontosabb területe. Az Ipsos és a Volvo Trucks legújabb, közös felméréséből kiderül, hogy a megrendelők hajlandóak magasabb díjat fizetni az alacsonyabb CO2-kibocsátású járművel elvégzett fuvarfeladatért.
Friss felmérések bizonyítják, hogy óriási az elvárás az áruszállítás villamosítására vonatkozóan
A Volvo Trucks úgy véli, hogy a villamosítás lesz a kulcs a nulla károsanyag-kibocsátású közúti áruszállítás felé vezető úton

A Volvo Trucks megbízásából az Ipsos piackutató cég száz nagy e-kereskedelmi és gyártócég bevonásával készített felmérést Európa nyolc országában azzal kapcsolatban, hogy mik az igényeik a jövőben a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes áruszállításra vonatkozóan.
 

A megkérdezett cégek nagy többsége azt tűzte ki céljául, hogy csökkenti a környezeti lábnyomát. A megkeresett vállalatok 78%-a azt nyilatkozta, hogy hajlandó magasabb összeget fizetni annak a szállítmányozó cégnek, akinek flottája alacsonyabb, vagy nulla károsanyag-kibocsátással rendelkezik. A felmérésben részt vevők 85%-a készen áll arra is, hogy lecserélje a szállítmányozási partnerét, ha az nem képes a környezeti célkitűzéseket teljesíteni.
 

A felmérés egyértelmű összefüggést állapított meg a vállalatok jövőbeni üzleti lehetőségei és a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes árutovábbítási megoldások között. A megkérdezettek 60%-a úgy véli, az ügyfelek elvesztését kockáztatja azzal, ha nem tudja a CO2-kibocsátás csökkentésére vonatkozó fogyasztói igényt kielégíteni.
 

“Felemelő érzés látni, hogy ekkora az igény a károsanyag-kibocsátás nullára történő csökkentésére. Ez azt jelenti, hogy hamarosan az iparágban is jelentős változások fognak végbemenni. Hiszünk abban, hogy a villamosítás lesz a kulcs a nulla károsanyag-kibocsátású közúti áruszállításhoz, így büszkék vagyunk arra, hogy a Volvo Trucks már ma képes tisztán elektromos megoldást kínálni a fuvarfeladatok legszélesebb körére. Az áruszállítás villamosítása bőséges üzleti lehetőséget hordoz magában” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
 

A Volvo Trucks stratégiai célja, hogy 2030-ra az eladott új tehergépjárműveinek fele akkumulátoros vagy üzemanyagcellás elektromos legyen. Az elektromos meghajtásra való átállásban Európa és Észak-Amerika jár az élen, ahol a célok még magasabbak. Európában például a 2030-ig értékesített új tehergépkocsik esetében jelenleg 70% körüli az ambíció.
 

Az Ipsos által végzett felmérésről

  • A piackutatást 2022 júniusában végezték, száz darab interjú lebonyolításával, amelyben vezető beosztásban lévő, főleg a beszerzés, a logisztika, az ellátási lánc menedzsment és/vagy a fenntarthatóság témaköréért felelős szakembereket kérdeztek meg.
  • A piackutatást a következő országok bevonásával végezték: Németország, Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Spanyolország, Hollandia, Svédország, Norvégia.

 

LINK a nagy felbontású fényképekhez

Bővebb információkért kérjük, lépjen kapcsolatba munkatársunkkal:

Bálint Zsófia

Marketing koordinátor, Volvo Trucks Hungary

Telefon: +36 30 131 7894

E-mail: zsofia.balint@volvo.com     

A Volvo Trucks teljes szállítási megoldásokat kínál professzionális és üzleti szemléletű ügyfeleinek, közép- és nehézkategóriás tehergépjárművek teljes skáláját kínálva. Az ügyfelek támogatását mintegy 130 ország 2.200 kereskedéséből és szervizéből álló globális hálózat biztosítja. A Volvo tehergépjárművek összeszerelését világszerte 12 országban végzik. 2023-ban körülbelül 145.000 Volvo teherautót adtak át a világon. A Volvo Trucks a Volvo Csoport része, amely a világ egyik vezető gyártója a tehergépjárművek, az autóbuszok, az építőipari gépek, valamint a hajózási és ipari alkalmazású meghajtórendszerek területén. A Volvo Csoport finanszírozási és szervizelési megoldásokat is kínál. A Volvo Trucks munkája a vállalat alapértékein – minőség, biztonság és környezetvédelem – alapul.