A svéd gyártó 2022 szeptemberében kezdte meg az elektromos, akár 44 tonnás nettó szerelvényössztömeggel is rendelhető nehézgépjárműveinek sorozatgyártását. Ezen elektromos tehergépjárművek némelyike a világon elsőként olyan alvázra épül, amelyet fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acélból készítettek.
“A nettó nulla károsanyag-kibocsátás felé vezető utunk része az is, hogy a járműveink üzemeltetés közben karbonsemlegesek legyenek, de az is, hogy idővel az alapanyagokat, amelyekből gyártjuk őket, fosszilis tüzelőanyagoktól mentes vagy újrahasznosított alapanyagokra cseréljük” – mondja Jessica Sandström, a Volvo Trucks termékmenedzsment részlegének alelnöke.
A fenntartható módon előállított acélt a svéd vállalat, az SSAB gyártja, egy teljesen új, a hidrogén és a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes elektromos áram használatára alapuló technológiával állítja elő. Ennek eredményeképpen sokkal kisebb a gyártási folyamat környezetre mért hatása, ami fontos lépést jelent a nettó nulla károsanyagkibocsátású ellátási lánc elérése felé. Az ügyfelek között, akik a fenntartható acél felhasználásával készülő elektromos tehergépjárműveket kapják, ott szerepel többek között az Amazon, a DFDS, és – a Simon Loos fuvarozási vállalaton keresztül – az Unilever is.
“Mi az Amazonnál arra törekszünk, hogy 2040-re karbonsemlegessé tegyük a működésünket, ehhez pedig szükségünk van olyan partnerekre, mint a Volvo Trucks” – mondja Andreas Marschner, az Amazon európai szállítási szolgáltatásaiért felelős alelnöke.
“A DFDS elkötelezett a zöldebb szállítási és logisztikai megoldások iránt. Bármely lépés, amit ezen az úton teszünk meg, közelebb visz minket a karbonsemleges társadalomhoz, ezért örömmel fogadtuk a hírt, hogy az új elektromos Volvo tehergépjárműveink némelyike már fosszilis üzemanyagoktól mentes acél felhasználásával készült” – fejti ki Niklas Andersson, a DFDS ügyvezető alelnöke és a logisztikai osztály vezetője.
A hidrogén-technológiával előállított acélt először a tehergépjárművek alvázszelvényében fogják felhasználni, amely a tehergépkocsi gerincét alkotja, és amelyre az összes többi fő alkotóelemet szerelik. Ahogy a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acél egyre elérhetőbbé válik, úgy a jármű más alkotóelemeiben is fokozatosan bevezetik majd annak használatát.
Egy Volvo tehergépjármű 90%-a újrahasznosítható
Ma egy új Volvo tehergépjármű alkotóelemeinek körülbelül 30%-a származik újrahasznosított anyagból. Az elkészült jármű elemeinek pedig közel 90%-a újrahasznosítható az életciklusának végén. A fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acélt innentől a hagyományos és az újrahasznosított acél mellett fogják a Volvo tehergépjárművek gyártásához használni.
A Volvo Trucks elkötelezett aziránt, hogy a Párizsi Egyezményben kitűzött környezeti célokat elérje, valamint aziránt, hogy legkésőbb 2040-re elérje a nettó nulla üvegházhatású gázkibocsátást.
LINK a nagy felbontású fényképekhez
Bálint Zsófia
Marketing koordinátor, Volvo Trucks Hungary
Telefon: +36 30 131 7894
E-mail: zsofia.balint@volvo.com
A Volvo Trucks teljes szállítási megoldásokat kínál professzionális ügyfelei számára közép- és nehézkategóriás tehergépjárművek teljes skáláját kínálva. Az ügyfelek támogatását mintegy 130 ország 2.200 kereskedéséből és szervizéből álló globális hálózat biztosítja. A Volvo tehergépjárművek összeszerelését világszerte 12 országban végzik. 2024-ben körülbelül 134.000 Volvo teherautót adtak át világszerte. A Volvo Trucks a Volvo Csoport része, amely a világ egyik vezető gyártója a tehergépjárművek, az autóbuszok, az építőipari gépek, valamint a hajózási és ipari alkalmazású meghajtórendszerek területén. A Volvo Csoport finanszírozási és szervizelési megoldásokat is kínál. A Volvo Trucks munkája a vállalat alapértékein – minőség, biztonság és környezetvédelem – alapul.