A Trucker független német magazin által végzett teszten az új FH összesen 18%-os fogyasztásbeli* javulást mutatott a négy évvel ezelőtti modellhez képest. A tesztet egy 32 tonnás szerelvényössztömegű, 460 lóerős, I-Save csomaggal ellátott Volvo FH-val végezték, egy 343 kilométeres útszakaszon, amelynek voltak autópályás, hegyvidéki és szűk mellékutas szakaszai is.
2018-ban, mielőtt még a Volvo bevezette volna az I-Save-et, az újságírók ugyanezt a tesztet végezték el, amelynek eredményéhez képest a mai modell dízel- és AdBlue összfogyasztása lenyűgöző, 18%-kal alacsonyabb értéket mutat, 21.48 l/100 km-es átlagfogyasztással.
“Az I-Save csomag hatásainak, a Turbo Compound motor továbbfejlesztésének, az új, okosabb szoftvereknek és a finomhangolt aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhető, hogy a Volvo FH ilyen impresszív fogyasztásbeli javulást tudott felmutatni mindössze 4 év alatt. Ez a független újságírói teszt pedig jó bizonyíték arra, hogy az I-Save csomag milyen pozitív hatással van a jármű átlagfogyasztására – mondja Helena Alsiö, a Volvo Trucks hajtásláncért felelős termékmenedzsment részleg alelnöke.
Egyre fontosabb az alacsony AdBlue-fogyasztás
Az elmúlt években az AdBlue beszerzési ára kevés figyelmet igényelt, azonban az utóbbi időkben számos országban drasztikus növekedés tapasztalható ennek az adaléknak a piaci árában is. A legújabb tesztek során a Volvo FH által produkált eredmények szerint a svéd márka terméke ezen a téren is kiemelkedő, az összes dízelüzemanyag-fogyasztásnak mindössze 6%-át teszi ki a Volvo FH AdBlue-fogyasztása.
“Az összfogyasztásba beletartozik a dízel- és az AdBlue-fogyasztás is, így a fenntartási költségekhez mindkét érték jelentősen hozzájárul. Mi pedig arra fókuszálunk, hogy ezeket a költségeket a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk – teszi hozzá Helena Alsiö.
Hatékony motorok – a CO2-kibocsátás csökkentésének kulcsai
Bár a Volvo Trucks célja, hogy 2030-ra a világon értékesített járműveinek fele elektromos legyen, a dízel-meghajtás továbbra is életünk része marad, így a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében a dízelmotorok hatékonyságát is fejleszteni kell. A Volvo saját fejlesztésű Turbo Compound motorja HVO100-as bioüzemanyaggal is működőképes, aminek használatával még tovább csökkenthető a jármű környezeti lábnyoma.
Adatok az újságírói tesztről és a járműről:
o 2022: 79.9 km/h
o 2018: 79.8 km/h
o 2022: 21.48 l/100km. Az AdBlue-fogyasztás a dízelfogyasztás arányához képest: 6.2%.
o 2018: 26.15 l/100km
Tények az I-Save csomaggal ellátott Volvo FH-ról:
* A valós üzemanyagfogyasztás számos tényezőtől függ, mint például a sebesség, a sebességtartó automatika használata, a jármű specifikációja, a jármű össztömege, a domborzati viszonyok, a járművezető képességei, a jármű műszaki állapota és az időjárási viszonyok.
LINK a nagy felbontású fényképekhez
Bálint Zsófia
Marketing koordinátor, Volvo Trucks Hungary
Telefon: +36 30 131 7894
E-mail: zsofia.balint@volvo.com
A Volvo Trucks teljes szállítási megoldásokat kínál professzionális és üzleti szemléletű ügyfeleinek, közép- és nehézkategóriás tehergépjárművek teljes skáláját kínálva. Az ügyfelek támogatását mintegy 130 ország 2.200 kereskedéséből és szervizéből álló globális hálózat biztosítja. A Volvo tehergépjárművek összeszerelését világszerte 12 országban végzik. 2023-ban körülbelül 145.000 Volvo teherautót adtak át a világon. A Volvo Trucks a Volvo Csoport része, amely a világ egyik vezető gyártója a tehergépjárművek, az autóbuszok, az építőipari gépek, valamint a hajózási és ipari alkalmazású meghajtórendszerek területén. A Volvo Csoport finanszírozási és szervizelési megoldásokat is kínál. A Volvo Trucks munkája a vállalat alapértékein – minőség, biztonság és környezetvédelem – alapul.