Három héten belül már a második elektromos teherautót mutatja be a Volvo Trucks

Mindössze három héttel a Volvo Trucks első teljes mértékben elektromos teherautója – a Volvo FL Electric – bemutatását követően a vállalat tovább bővíti a termékkínálatát egy újabb villanymotoros teherautóval. A Volvo FE Electric járműveket az akár 27 tonna össztömeget igénylő városi áruterítő és hulladékszállító alkalmazásokra fejlesztette ki a gyártó. Az újdonság értékesítése Európában 2019-ben kezdődik meg.

volvo-fe-electric-1860x1050

Volvo electric

 

„Új Volvo FE Electric teherautónk bemutatásával immár villanymotoros teherautók átfogó kínálatát nyújtjuk a városi feladatokra, és újabb stratégiai lépést teszünk a villamosított szállítási megoldások terén nyújtott teljeskörű ajánlatunk fejlesztése terén. Ez megnyitja az ajtót új együttműködési formákra azon városokkal, amelyek a levegőminőség javítását, a közlekedés zajának csökkentését és a csúcsidőszakban a torlódás csökkentését tűzték ki célként, hiszen a haszonjárművek feladatai így már csendesen, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül kora hajnalban vagy késő éjjel is végezhetők" - mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke.

Az első Volvo FE Electric egy hulladékgyűjtő teherautó, amely 2019 elején áll majd üzembe Hamburgban, Németország második legnagyobb városában. A jármű felépítményét a Faun céggel, Európa legnagyobb teherautó-felépítményezőjével közösen fejlesztette ki a Volvo Trucks.

Hamburg városa, amelyet 2011-ben az Európai Unió az Európai Zöld Fővárosnak nevezett ki, hosszú ideje és sikeresen dolgozik sok területen a „zöld" és fenntartható városfejlesztésen. Ez a szállítási iparágra is érvényes, e téren például a Volvo villamosított buszait használja a város közösségi közlekedési hálózata. Az ebből a vállalkozásból származó tapasztalatok és ambíciók Hamburgot számunkra rendkívül érdekes partnerré avatják" - foglalja össze Jonas Odermalm, a Volvo FL és Volvo FE termékcsalád alelnöke a Volvo Trucks márkánál.

Prof. Dr. Rüdiger Siechau, a Stadtreinigung Hamburg hulladékgazdálkodási vállalat ügyvezető igazgatója nagy potenciált lát az elektromos teherautókban, ezek városok számára nyújtott környezeti előnyeiben.

„Ma a 300 hagyományos hulladékgyűjtő járművünk mindegyike körülbelül 31 300 kilogramm szén-dioxidot bocsát ki minden évben. Egy olyan villanymotoros hulladékgyűjtő teherautó, amelynek akkumulátora teljesíti a teljes nyolc-tíz órás műszakot, az műszaki áttörést jelent. További előny, hogy a Stadtreinigung Hamburg klímasemleges áramot termel, amelyet az akkumulátorok töltésére használhatunk."

Az új Volvo FE Electric számos változatban szerepel majd a kínálatban a különböző típusú szállítási feladatokhoz igazodva. Például a Volvo alacsonybelépésű fülkéjével, amely megkönnyíti a beszállást fülkébe és az onnan történő kiszállást, valamint remek rálátást biztosít a környező forgalomra. A munkakörnyezet is jobbá válik a kis zajszint és a vibrációmentes üzemelés jóvoltából. Az akkumulátorkapacitás a vállalkozás és a feladatok igényeihez optimalizálható, a töltés vagy a hagyományos elektromos hálózatról vagy gyorstöltő állomásokon is végezhető.

„A villamosított szállításra kínált átfogó megoldásainkat úgy terveztük, hogy azok illeszkedhessenek minden egyes ügyfél és minden egyes város különleges igényeihez. A járművek mellett mindent kínálunk majd - az útvonalelemzéstől az egész Európát lefedő kereskedő- és szervizhálózatunkon keresztül nyújtott szolgáltatásokig és finanszírozásig. Közeli partneri viszonyt ápolunk a töltőinfrastruktúra beszállítóival is" - teszi hozzá Jonas Odermalm.

Tények a Volvo Trucks villanymotoros teherautóiról

Volvo FE Electric

  • Teljes mértékben elektromos hajtásláncú teherautó elosztófuvarozáshoz, kommunális feladatokra és egyéb városi alkalmazásokra 27 tonna megengedett össztömegig.
  • Hajtáslánc: Két villanymotor 370 kilowatt csúcsteljesítménnyel (260 kW állandó teljesítmény) és Volvo kétfokozatú váltóval. A villanymotorok csúcsnyomatéka 850 newtonméter. A hátsó tengelyen a legnagyobb forgatónyomaték 28 kNm.
  • Energiatároló rendszer: Lítiumion akkumulátorok, 200-300 kilowattóra kapacitással.
  • Hatótávolság: akár 200 km.
  • Töltés: Két különböző típusú töltőrendszer elérhető. CCS2 kombinált töltőrendszer: 150 kW maximális töltési teljesítmény egyenárammal. Kis teljesítményű töltés: 22 kW maximális töltési teljesítmény váltakozó árammal.
  • Töltési idő üres állapotból teljesen feltöltött akkumulátorokig (300 kWh): CCS2 150 kW esetén körülbelül 1,5 óra, kis teljesítményű töltő esetén körülbelül 10óra.

Volvo FL Electric

  • Teljes mértékben elektromos hajtásláncú teherautó elosztófuvarozáshoz, kommunális feladatokra és egyéb városi alkalmazásokra 16 tonna megengedett össztömegig.
  • Hajtáslánc: Villanymotor 185 kW csúcsteljesítménnyel (130 kW állandó teljesítmény) és Volvo kétfokozatú váltóval. A villanymotor csúcsnyomatéka 425 Nm. A hátsó tengelyen a legnagyobb forgatónyomaték 16 kNm.
  • Energiatároló rendszer: Lítiumion akkumulátorok, 100-300 kWh teljes kapacitás.
  • Hatótávolság: akár 300 km.
  • Töltés: Két különböző típusú töltőrendszer elérhető. CCS2 kombinált töltőrendszer: 150 kW maximális töltési teljesítmény egyenárammal. Kis teljesítményű töltés: 22 kW maximális töltési teljesítmény váltakozó árammal.
  • Töltési idő üres állapotból teljesen feltöltött akkumulátorokig: gyorstöltéssel 1-2 óra (DC), éjszakai töltés (AC) akár 10 óra a legnagyobb, 300 kWh akkumulátorkapacitás esetén.
Bővebb információk az elektromobilitásról:

http://www.volvotrucks.com/electromobility