„Forradalmasította a teherautó-vezetők munkáját a Volvo Dinamikus Kormányzás. A jobb iránytartás, a könnyebb manőverezés és a fokozott kényelem csökkentették a balesetek és a terhelésből eredő sérülések kockázatát. Most tovább építünk a sikereinkre új funkciókkal, amelyek segítenek a közlekedést még biztonságosabb környezetté tenni.
Ez mind egybevág jövőképünkkel, amelyben Volvo teherautókkal nem történnek majd balesetek. Ezeket a funkciókat azért fejlesztettük ki, hogy segítsünk a járművezetőknek elkerülni a balesetkutató programunk által azonosított legyakoribb baleseti helyezeteket" - mondja Carl Johan Almqvist, a Volvo Trucks közlekedés- és termékbiztonsági igazgatója.
A Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS) rendszert más kényelmi és biztonságnövelő funkciókkal kombinálva a Volvo Trucks két balesetmegelőző járművezető-támogató rendszert fejlesztett ki: Volvo Dinamikus Kormányzás Stabilitási Asszisztenssel és Volvo Dinamikus Kormányzás Sávtartást Támogató Asszisztenssel.
„Képzelje el, hogy egy nedves, csúszós úton halad, és hirtelen azt tapasztalja, hogy a teherautó hátulja elkezdi elveszíteni a tapadást. Mielőtt ez megcsúszássá fajulna, gyengéd ellenkormányzással elhárítja a veszélyt.
Ugyanígy működik a Volvo Dinamikus Kormányzás Stabilitási Asszisztenssel rendszer is. A nagy különbség az, hogy a rendszerünk már azelőtt felismeri a kockázatot, és segít stabilizálni a járművet, hogy Ön észrevenné, hogy mi történik" - magyarázza Carl Johan Almqvist.
A következő biztonsági innováció, a Volvo Dinamikus Kormányzás Sávtartást Támogató Asszisztenssel, segít a vezetőnek, amikor a rendszer azt tapasztalja, hogy a teherautó a sávelválasztó felfestés felé tart. Megfelelő irányú apró kormányzási beavatkozással és a kormánykerék finom rezgésével figyelmezteti a járművezetőt, segíti a járművet visszakormányozni a sávba.
A két új járművezető-támogató rendszer mellett a Volvo Trucks bemutat egy vágyott funkciót, amellyel a Volvo Dinamikus Kormányzás rendszerrel felszerelt teherautókban egyénileg szabályozható a kormánykerék ellenállása.
„Minden járművezető más megláttással rendelkezik arról, milyen könnyűnek vagy nehéznek kellene lennie egy kormánymű ellenállásának. Mostantól minden járművezető pontosan beállíthatja a kívánt kormánykerék-ellenállást a kényelmes, könnyed és biztonságos vezetés érdekében. Ez egy rendkívül praktikus jellemző, főként azon teherautók esetében, amelyeket gyakran vezetnek különböző járművezetők" - fejti ki Carl Johan Almqvist.