Trucks

Masszívabb teherautók a nagyobb kapacitás és nagyobb terhelhetőség érdekében

| 2 perc olvasási idő | 2 perc olvasási idő
Az akár 150 tonnás szerelvényössztömeget lehetővé tevő újításoknak köszönhetően az új Volvo FMX, Volvo FH és Volvo FH16 minden eddiginél hatékonyabbá teszi a munkát.
3D-grafika egy törmeléket szállító új Volvo FMX teherautóról
Az új nehézkategóriás Volvo teherautók legfontosabb újdonsága egy új meghajtott tengely, amely a Volvo saját, a Volvo Construction Equipment vállalattal közös fejlesztése.

Szívós külsejével és robusztus kialakításával az új nehézkategóriás Volvo teherautókat kifejezetten a bányászatot és az építőipart jellemző kihívást jelentő munkakörülményekhez terveztük. Legújabb változatuk még masszívabb, így még nagyobb kapacitással és teherbírással rendelkezik.

Az új nehézkategóriás Volvo teherautók legfontosabb újdonsága egy új meghajtott tengely, amely a Volvo saját, a Volvo Construction Equipment vállalattal közös fejlesztése. A homlokrakodók és billencsek tengelytervezésében szerzett tapasztalatainak és szakértelmének köszönhetően a Volvo Trucksnak sikerült 38 tonnára növelnie a hátsó tengely teherbírását (az előző modell 32 tonnájához képest).

A megnövelt teherbírást a korszerűsített és megerősített felfüggesztés, valamint a szintén megerősített első felfüggesztés teszi lehetővé. Egy 8x4-es teherautó esetében a legnagyobb megengedett össztömeg jelenleg 58 tonna. Ez körülbelül 15–17%-kal megnövekedett teherbírást jelent.

Ezek a fejlesztések lehetővé tették, hogy a korábbi 120 tonnás szerelvényössztömeg elérhesse az eddig példátlan 150 tonnát.

Megerősített első felfüggesztés

Akár 10 tonna terhelhetőséget is lehetővé tesz. Ez dupla első tengellyel akár 20 tonnára is növelhető.

Új hátsó felfüggesztés

Extra megerősítésekkel, többek között új és erősebb kereszttartóval, új rugókkal, nagyobb méretű gumiágyazással és erősebb bekötésű kettős tengellyel.

Az új hajtott tengely

Több mint 20 év után a Volvo Trucks első saját fejlesztése.

Kapcsolódó hírek