Volvo Trucks

MAGYARORSZÁG

×

Álruhás tesztvezetés: ügyfelek ízelítőt kapnak az új teherautó-kínálatból

| 5 perc olvasási idő | 5 perc olvasási idő
Néhány kiválasztott ügyfelünk lehetőséget kapott, hogy kipróbálhassa az új Volvo FH16, Volvo FH és Volvo FM modellt a spanyolországi Sierra de los Filabres hegység kanyargós útjain. Íme, a hat hónappal a piaci bevezetés előtt szerzett benyomásaik.
Tesztelést végző teherautó az úton Spanyolországban
A Volvo Trucks ügyfelei mindig fontos és aktív szerepet játszottak az új teherautók és funkciók fejlesztésében.

Miközben a szeptemberi nap lassan felemelkedett a hegyek mögött, fénye meleg, barnás-vörös színbe vonta az A-349 út mentén elterülő szomjas földet. A Tabernas-sivatagot átszelő és a Sierra Filabres hegységen át vezető úton három álcázott Volvo teherautó kezdte meg a számukra kijelölt próbautat.

A sofőrök ez alkalommal a Volvo Trucks ügyfelei voltak, akiket felkértünk, hogy mondják el véleményüket az új teherautó-modellekről még a piaci bevezetés előtt. Az ügyfelek mellett egy-egy helyi értékesítő is helyet kapott a fülkében. A próbaút során mindent értékeltek a általános benyomásoktól kezdve az olyan új funkciókig, mint például a lejtmenetvezérlő és az utasoldali sarokkamera.

A Volvo Trucks ügyfelei mindig fontos és aktív szerepet játszottak az új teherautók és funkciók fejlesztésében. A valós körülmények között folytatott teszteléssel ellentétben – amikor az ügyfelek hosszú ideig tesztelik a teherautókat, és fontos információkkal segítik a termékfejlesztést – ezek a próbautak más célt szolgálnak.

„Számunkra, akik az értékesítéssel foglalkozunk, fontos, hogy a vevő szemszögéből is megismerjük a terméket, és tudjuk, hogy mi tetszik a legjobban az ügyfeleknek. Ezek a tesztek jó képet adnak arról, hogy hol állunk pillanatnyilag” – mondta Tommy Aronsson, a Volvo Trucks értékesítéstechnikai vezetője.

Egy tehergépkocsi prototípusa elhalad egy márványszobor mellett Spanyolországban

2019 elején Tommy Aronsson és kollégái már szerveztek hasonló ügyfélteszteket Svédország északi részén, Kirunában. Azután télen, mínusz 20 Celsius-fokban nehéz vezetési körülmények között is megismételték a teszteket hóval borított, csúszós utakon. Spanyolországban most a kanyargós utak és a meredek emelkedők jelentették a legnagyobb kihívást.

„Mivel az ügyfelek ismerik a korábbi modelleket, könnyen össze tudják hasonlítani őket, és fel tudják mérni az új teherautók erősségeit és gyengeségeit. Mind a spontán reakciók, mind az ügyfelektől kapott információk nagyon értékesek” – mondja Tommy Aronsson.

A Sierra Filabre-i márványbánya és olajfaültetvények mellett elhaladó tesztflottát egy Volvo FM, egy Volvo FH és egy Volvo FH16 alkotta. Mivel a teherautók álcázva voltak, a fülkéket pedig különféle mérőberendezésekkel és kamerákkal látták el, ma nem a teherautók kialakításán, hanem a funkciók értékelésén volt a hangsúly.

„Az ilyen eseményeket mindig nagyra értékelik az ügyfelek – sokan büszkék arra, hogy részt vehetnek rajta és elmondhatják a véleményüket. Sok kérdést is kapunk a résztvevőktől. Látszik, hogy nagy az érdeklődés az új teherautók iránt” – magyarázta Tommy Aronsson.

Egy tesztelést végző teherautó az úton Spanyolországban, a háttérben szélerőművekkel

ROMAN FRANK

Tulajdonos
VÁLLALAT: Frama
ORSZÁG: Csehország
ÜZLETI TERÜLET: Túlméretes áruk szállítása.
TEHERAUTÓK: 35, ebből 34 Volvo tehergépkocsi

„Az általános benyomás nagyon pozitív. Például nagyon felhasználóbarátnak találom az új kijelzőt. A kormánykerék gombjaival könnyen kezelhető, és nagyon tetszik a kezelői felület.

„Ami a vezetési élményt illeti, a legnagyobb előrelépés a Volvo FM szegmensben tapasztalható. Ez a Volvo FM egy teljesen új teherautó, össze sem lehet hasonlítani a régivel.

Roman Frank, tulajdonos, Frama

„A kérdőíven az elülső és az oldalsó tükrökre adtam a legmagasabb pontszámot. Elképesztően jól ki lehet látni, és az utasoldali sarokkamera nagyon jól működik. Tetszett az új belső LED-világítás, illetve az is, hogy egy érintéssel be lehet kapcsolni.”

Daniel Mcnulty, a Danjak Ltd tulajdonos-üzemeltetője

DANIEL MCNULTY

Tulajdonos-üzemeltető
VÁLLALAT: Danjak Ltd.
ORSZÁG: Egyesült Királyság
ÜZLETI TERÜLET: Síkplatós szállítás
TEHERAUTÓK: 5 Volvo teherautó

„Még nyilván nincsenek teljesen készen a teherautók, de a mai vezetés fantasztikus volt. Ezek az utak nagyon mások, mint amelyeken az Egyesült Királyságban járok.

Nagyon kevés a tapasztalatom balkormányos teherautókkal, úgyhogy gyorsan bele kellett tanulnom. Az egyik dolog, ami tetszett a teherautókban, az az új műszerfal. A régit is szeretem, de ez még színvonalasabb. Nagyon modern, az ember úgy érzi, mintha egy vadonatúj autóban ülne.

„Habár a Volvo FM nem lenne alkalmas az általunk végzett munkára, nagyon élveztem a mai vezetését. Csodás a kilátás, és alacsonyabban ülök – pontosan értem, miért használják szívesen bizonyos feladatokra.

CHRISTOFFER ELAMSSON

Járművezető és forgalomirányító
VÁLLALAT: Hedenskogs Åkeri AB.
ORSZÁG: Svédország
ÜZLETI TERÜLET: Tartályok szállítása és kezelése.
TEHERAUTÓK: 6 Volvo teherautó

„Az általános benyomás nagyon pozitív. Például nagyon felhasználóbarátnak találom az új kijelzőt. A kormánykerék gombjaival könnyen kezelhető, és nagyon tetszik a kezelői felület.

Christoffer Elamsson, járművezető és forgalomirányító, Hedenskogs Åkeri AB

„Ami a vezetési élményt illeti, a legnagyobb előrelépés a Volvo FM szegmensben tapasztalható. Ez a Volvo FM egy teljesen új teherautó, össze sem lehet hasonlítani a régivel.

„A kérdőíven az elülső és az oldalsó tükrökre adtam a legmagasabb pontszámot. Elképesztően jól ki lehet látni, és az utasoldali sarokkamera nagyon jól működik. Tetszett az új belső LED-világítás, illetve az is, hogy egy érintéssel be lehet kapcsolni.”

Olli Haapanen, flottamenedzser, Simeon Group

OLLI HAAPANEN

Flottamenedzser
VÁLLALAT: Simeon Group
ORSZÁG: Finnország
ÜZLETI TERÜLET: Folyékony áruk szállítása.
TEHERAUTÓK: 230, ebből kb. 100 Volvo teherautó

„Mindegyik új teherautót nagyon jó volt vezetni. A Volvo FH16 szuperül teljesít az ilyen utakon. De a Volvo FM jobban megfelel a mi igényeinknek, és már nagyon várjuk az új modellt. Ég és föld a különbség a régi és az új FM fülkéje között. A kilátás nagyon jó, az utasoldali sarokkamera pedig véleményem szerint az elmúlt évek egyik legfontosabb biztonsági fejlesztése.


„Ma az adaptív tempomattal tettem meg az út 98 százalékát. Olyan simán és olyan jól működött, hogy szinte semmit nem kellett csinálnom. Az is tetszik, hogy az új teherautókban újra van lejtmenetvezérlő.

„Én nagyon jó ötletnek tartom, hogy a Volvo Trucks meghívja az ügyfeleket ezekre a tesztvezetésekre. Elvégre végfelhasználóként mi tudjuk, mire van szükségünk, és hogy mi felel meg legjobban az igényeinknek. Flottamenedzserként pedig szeretem tudni, hogy milyen új funkciókra számíthatunk.”

Kapcsolódó hírek