Csökkentse az üzemanyagköltségeket a továbbfejlesztett I-See segítségével

2 perc olvasási idő 2 perc olvasási idő

Az öntanuló I-See rendszer felhőalapú térképadatokkal bővült. Így még több helyzetben használható, ami javítja a funkcionalitást, a vezethetőséget és – a legjelentősebb mértékben – az üzemanyagköltségeket.

A térképalapú I-See jobb lefedettséget és funkcionalitást biztosít a járművezetőknek

Segít a járművezetőknek üzemanyagot megtakarítani a hegyes-völgyes szakaszokon az I-See – már a 2012-es bevezetése óta. A Volvo Trucks rendszere elemzi a domborzatot, ez alapján kiválasztja az optimális fokozatot és sebességet. A teljes mértékben öntanuló rendszer most még jobbá vált a felhőalapú térképadatok hozzáadásával.

„A térképadatokat a felhőben tárolja, így a frissített I-See mindig csak a szükséges adatokat tölti le, és csak akkor, amikor azok kellenek” – magyarázza Johan Axelsson a Volvo Trucks hajtásláncszabályozó-rendszereket fejlesztő osztályáról. „Ez biztosítja, hogy a térképek mindig frissek és pontosabbak is. Egyúttal azt is jelenti, hogy az adatok az alsóbbrendű utak esetében is elérhetők.”

FEJLESZTÉSEK
Az I-See előző változatával összehasonlítva

  • Az üzemanyag-fogyasztás további egy százalékkal csökkent
  • Jobb lefedettség
  • Fokozott vezetési élmény
  • Automatikus rendszerfrissítés (nem szükséges szervizlátogatás)
  • Tartalékmegoldásként a régi I-See rendszert alkalmazza, amennyiben az adott útszakaszt nem tartalmazza a térkép vagy ha nem sikerül kapcsolódni a szerverhez


Mostanáig az I-See leginkább a távolsági fuvarozást végző járművezetőket segítette a fontosabb autópályákon. Azonban a térképadatok szélesebb köréhez való hozzáférés jóvoltából az új változat több helyen és helyzetben alkalmazható.
A továbbfejlesztett I-See megnövelt lefedettségével és funkcionalitásával az üzemanyag-fogyasztás további egy százalékkal csökkenthető. További fejlesztés az adaptív sebességszabályozóval való jobb integráció, ez a fokozatválasztás nagyobb stabilitását biztosítja.

„Ha kipróbálja a továbbfejlesztett I-See rendszert, akkor a jobb vezethetőség a legegyértelműbb előny” – teszi hozzá Johan Axelsson. „A fokozatválasztások stabilabbnak és kiszámíthatóbbnak érződnek, a rendszer többet gurítja ki a járművet. A továbbfejlesztett integráció jóvoltából akár még egy másik jármű mögött haladva is elérhető üzemanyag-megtakarítás a rendszerrel.”

Domborzati térkép egy úttal

  1. Lendületet gyűjt
    Az I-See tudja, hogy egy hegyhez közelít, így a teherautó gyorsít és hosszabb ideig marad nagyobb fokozatban.
  2. Elkerüli a visszaváltást
    Az I-See a szükségtelen fokozatváltások megakadályozásával simább és üzemanyag-takarékosabb kapaszkodást biztosít.
  3. Csökkenti a sebességet a gerincnél
    Lejtőhöz közeledve az I-See megóvja a teherautót a szükségtelen gyorsítástól.
  4. A lejtő előtt gurulás
    Közvetlenül a lejtő előtt az I-See átmenetileg szétoldja a hajtásláncot, energiát takarítva meg és minimalizálva a fékezést.
  5. Szabályozza a lejtmeneti fékezést
    Az I-See tudja, hogy hol ér véget az egyik domb és hol kezdődik a másik. A maximális hatékonyság érdekében szükség esetén használja a kiegészítő fékeket is.
  6. Felkészül a következő kapaszkodásra
    Ha ismét emelkedőhöz közeledik, az I-See hagyja gurulni a teherautót, hogy sebességet és lendületet gyűjtsön az erőfeszítés nélküli kapaszkodáshoz.

Related News

Az üzemanyag-fogyasztás minden várakozást felülmúló csökkentése

Mindössze négy év alatt a cseh Vapas fuvarvállalat 10 százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztást. A siker kulcsa a rendszeres továbbképzések – a vezetők oktatása, hogy a lehető legtöbbet kihozzák a Volvo legújabb megoldásaiból.

...

Erdőmester

Második helyen végzett a Volvo Trucks Járművezetői Kihívás globális döntőjében, az üzemanyag-takarékos vezetés valódi mestere. A rönkszállító teherautókat üzemeltető és vezető Bert „Knatte” Johansson tudja, miként hozza ki a legtöbbet minden csepp ...