Rendkívüli erőt és extrém elindulási képességeket biztosít az I-Shift kúszófokozatokkal váltónk, ezek kulcsfontosságúak a különösen nehéz feladatok kapcsán.
Olyan erőteljes ez az áttételezés, hogy a teherautó sík úton álló helyzetből akár 325 tonna terheléssel is képes elindulni. Az áttételezés jóvoltából a teherautó-vezetők akár mindössze 0,5 kilométer/óra sebességgel is haladhatnak – vagyis szó szerint kúszhat a jármű. Ez hatalmas segítséget jelent a nagy precizitást igénylő manőverek esetében, különösen tolatás során.
A kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift nagy áttételi arányát az alapkivitelű I-Shift váltóhoz adott új lassító áttételezés biztosítja. Annak érdekében, hogy a kiegészítő lassító áttételezésnek helyet biztosítsanak, az alapkivitelű I-Shift váltóhoz képest 12 centiméterrel hosszabb. Az új komponensek közül számos, így például a fogaskerekek, a kapcsolóhüvelyek és a felező szinkronizálása rendkívül ellenálló és erős anyagból készül, így a váltó is kiemelkedően tartós, masszív.
A Volvo Trucks I-Shift kúszófokozatokkal váltó igen nagy vonóerőt biztosít és rendkívül lassú haladást is lehetővé tesz, így ideális az olyan alkalmazásokhoz, mint a rönkszállítás, az építőipari billencsek és a túlsúlyos járműszerelvények. Optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez – mind terhelten, mind üresen.
A váltó kiemelkedő elindulási képességeket tesz lehetővé nagy terhelés esetén. A kúszófokozatok és az optimalizált hátsóhíd-áttétel üzemanyagot takarít meg, és fokozza a távolsági fuvarfeladatok termelékenységét. Egy további előnye, hogy a kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift váltó esetében a tengelykapcsolón ébredő energia a normál I-Shift váltóhoz képest körülbelül mindössze 25 százalék, ami jelentősen csökkenti a hajtáslánc kopását.
ÍGY MŰKÖDIK: I-SHIFT KÚSZÓFOKOZATOKKAL
A kúszófokozatokkal rendelkező I-Shift nagy áttételi tartományát az alapkivitelű I-Shift váltóhoz adott új csoportfogaskerék teszi lehetővé. Az I-Shift kúszófokozatokkal váltó egyedülálló erőt, kiemelkedő elindulási képességeket és manőverezőképességet biztosít. Ráadásul mérsékli a hajtáslánc elemeinek kopását. Hogyan működik?
KIEGÉSZÍTŐ FOGASKERÉK-SOROZAT
A kiegészítő fogaskerék-sorozat közvetlenül a tengelykapcsoló mögött található és két kiegészítő fogaskerékből áll – egy a bemeneti tengelyen és egy az előtéttengelyen. A kiegészítő csoportfogaskerék jóvoltából a váltó közel kétszer akkora áttételi tartományt kínál, mint az alapkivitelű I-Shift.
RÖVID ÁTTÉTEL
Az áttételi arány a sebességváltó bemeneti és kimeneti tengelyének fordulatszám-különbsége. A legnagyobb fokozatban az áttétel 1:1, ami azt jelenti, hogy a tengelyek azonos fordulatszámmal forognak. A kúszófokozatokkal is rendelkező I-Shift esetében a legkisebb fokozatban a kimeneti tengely 32-szer lassabban forog a motor főtengelyénél.