Trucks

Egyetlen ablak a digitális világra

Gyorsan átalakítja a társadalmat a digitalizáció, ez alól a szállítási iparág sem kivétel. Carina Holm, a Volvo Trucks szolgáltatási menedzsere elmagyarázza, hogy miként teszi egyszerűbbé az ügyfelek életet a Volvo Connect, az információk és szolgáltatások központi hozzáférési felülete.
Carina Holm
Carina Holm, a Volvo Trucks szolgáltatási menedzsere hiszi, hogy a Volvo Connect támogatja majd az ügyfeleket a nyereségességük és hatékonyságuk fokozásában.

Milyen hatással bír a digitalizáció a szállítási iparágra?
„Ha mindent digitalizálunk, az új lehetőségeket teremt, és megváltoztatja az ügyfelek viselkedését. Az átalakulást jelentős részben nagy adaton, adatelemzésen és mesterséges intelligencián alapuló szoftverek hajtják. Az olyan új, előretörő szoftverplatformok, mint például az Uber és az Airbnb, átalakítják az üzleti modelleket, és sok bevált normát kérdőjeleznek meg.

Ha megvizsgáljuk a mai szállítási iparágat, akkor rengeteg pazarlást látunk. Például a teherautókat jellemzően nem használják ki teljes mértékben az életciklusuk során. A digitalizáció és az adatok segítségével valós lehetőség nyílik olyan szolgáltatások megalkotására, amelyek csökkentik a szállítási rendszer pazarlását.”

Milyen konkrét lehetőségeket lát?
„A legfontosabb, hogy képesek legyünk az ügyfeleink életét könnyebbé és egyszerűbbé tenni a releváns információk igény szerinti elérhetővé tételével. Például a hálózatba kapcsolás segíthet valós időben nyomon követni a járműveket, fokozni az üzemidejüket a teherautók felügyeletével és megelőző karbantartásával. Más digitális szolgáltatások segíthetnek csökkenteni az adminisztrációt és biztosítani a törvényi megfelelést.

Annyi előny születhet ezekből! Éppen ezért fontos az ügyfelekkel való együttműködés, ugyanis ők tudják, hogy mi adja hozzá a legtöbb értéket az üzletmenetükhöz, így közösen optimális megoldást találhatunk.”

Mi a Volvo Connect?
„A Volvo Connect egy központi hozzáférési felület hasznos információk elérésére, hírek beszerzésére, valamint funkciók és szolgáltatások eléréséhez. Ebbe beletartozik a Volvo Trucks összes digitális szolgáltatása, valamint harmadik felek által nyújtott szolgáltatások is. Röviden, a Volvo Connect a felhasználónak egyetlen ablakot nyit a teljes digitális világra. Így ügyfeleinket támogathatjuk majd a nyereségesség és a hatékonyság fokozására irányuló törekvéseikben, és ezáltal segíthetjük őket a költségeik csökkentésében, a bevételeik növelésében és a törvényi előírásoknak való megfelelésben.”

Milyen konkrét igényeket segít majd teljesíteni a Volvo Connect?
„Az egyik jelenlegi akadály, hogy az ügyfeleknek sokszor több különböző felület szükséges ahhoz, hogy elérjék az elérhető információk és szolgáltatások teljes spektrumát. Azonban azzal, hogy mindent egyetlen felületbe kombinál, a Volvo Connect jelentősen fokozza a könnyű és kényelmes használatot. Jelenleg a Dynafleet, illetve a Szerviztervezés szolgáltatásokat, valamint a Volvo Trucks néhány további digitális szolgáltatását tartalmazza, valamint három új funkciót: Járműállapot, Biztonsági Jelentés és Adathozzáférés. Idővel kibővítjük majd az elérhető tartalmakat, és az ügyfelek különböző szolgáltatások és eszközök széles köréből választhatnak majd, mind tőlünk, mind kiválasztott partnerektől. Így az ügyfelek a Volvo Connect rendszert a saját konkrét igényeikhez igazíthatják, kiválaszthatják azokat a szolgáltatásokat, amelyek a legtöbb értéket biztosítják a vállalkozásuk számára.”

A Volvo Connect rendszerről

  • A Volvo Connect egyetlen központi digitális interfészt kínál majd, így könnyebben elérhetők a sikeres működéshez létfontosságú hasznos információk, funkciók és szolgáltatások.
  • A Volvo Connect rendszert 2018 szeptemberében vezeti be a Volvo Trucks. A portált a következő években rendszeresen frissíti, illetve bővíti majd.