Minél nagyobb az akkumulátor, annál jobb, igaz?

Milyen messzire juthatunk, mielőtt az akkumulátorok újratöltésre szorulnának? Az elektromos járművekhez kapcsolódó leggyakoribb kérdések közül sok a hatótávolságukra vonatkozik. Minél nagyobb, annál jobb, igaz?
Hétköznapi fogyasztási cikkek városi elosztófuvarozása.

„Magától értetődő, hogy a feladatok teljesítéséhez szükséges hatótávolságra elegendő energiát kell hordozni a fedélzeten. Ám semmi oka nincs annak, hogy a szükségesnél több akkumulátort fuvarozzunk mindennap” – mondja Anna Thordén, a Volvo Trucks elektromobilitási termékmenedzsere. 

A városi szállításban sokszor jóval fontosabb szempont az, hogy egy fordulóval nagyobb terhet szállíthassunk, mint az, hogy nagyon messzire vigyük azt. Egy jellemző városi áruterítő teherautó ritkán tesz meg naponta 200 kilométernél nagyobb távolságot, a hulladékgyűjtő teherautók pedig még ennél is lényegesen kevesebbet teljesítenek. A terhelhetőség és a hatótávolság közötti optimális egyensúly megtalálásához az akkumulátorkapacitást az egyéni igényekhez kell optimalizálni. Ez az alapja a hatékony, gazdaságos szállításnak, és ez segít korlátozni a környezeti hatást. 

„Szakértőink elemzik a szállítási feladatokat, a tervezett útvonalakat, a domborzatot, a kívánt terhelhetőséget és a töltési igényeket minden egyes esetben. Ezt követően egy olyan megoldást javaslunk, amely megfelel az ügyfél rendelkezésre állási és termelékenységi elvárásainak. Ez az egész teherautóra igaz, annak akkumulátoraira is” – magyarázza Anna Thordén.

Milyen messzire juthatunk egyetlen töltéssel? Az egyszerű válasz: akár 300 kilométerre*. A legjobb válasz azonban egy újabb kérdés: milyen messzire kell jutnia? 

* A 100–300 kilowattóra akkumulátorkapacitást kínáló Volvo FL Electric városi áruterítő teherautó esetében.

Kapcsolódó cikkek