A Transnugon központja egy jellegtelen ipari területen található közvetlenül Valencia külterületén, Spanyolország keleti partján. A látogatókat mindössze a kerÃtés apró táblája igazÃtja útba, korán reggel a teherautók ritkásan álldogálnak a hatalmas udvar aszfaltján. Az iroda néhány barakkjellegű épületben kapott helyet, a közelben található egy teherautó-mosó és egy kis szerviz.
Valójában nem sok minden utal arra, hogy a Transnugon egy gyorsan növekvÅ, nagy ambÃciókkal rendelkezÅ fuvarvállalat. Mindössze két és fél év alatt a vállalat egy néhány ügyféllel és körülbelül 50 járművel rendelkezÅ kis családi vállalkozásból egy 250 tagú flottával rendelkezÅ modern céggé nÅtte ki magát. Ãs a teherautók száma napról napra növekszik.
âAzért nÅttünk ilyen jelentÅs mértékben, mert mertünk kockázatokat vállalni, és rugalmasak vagyunk. Soha nem mondunk nemet. Ha egy ügyfél új teherautót vár el, akkor megvesszük â anélkül, hogy túl sokat gondolnánk a jövÅre. Jókora kapacitásunknak köszönhetÅen mindig meg tudunk felelni az ügyfeleink óhajainak. Amennyiben egy ügyfelünk azt kéri, hogy holnap 25 szállÃtmányt vigyünk el Madridba, akkor megcsináljukâ â mondja Pablo Bordils Montero ügyvezetÅ igazgató, a cég három tulajdonosának egyike.
Legtöbb ügyfelük az élelmiszeriparban tevékenykedik, a Transnugon fagyasztott, friss és száraz élelmiszereket szállÃt boltokba és bevásárlóközpontokba, többnyire a Valencia körüli régióban, ám Spanyolország más részeibe is.
âSzinte minden nap ugyanazokon az útvonalakon járunk, és ügyfeleinknek a szolgáltatásainkat a nap 24 órájában, a hét minden napján és egész évben kÃnáljuk. Mivel élelmiszerekkel dolgozunk, ezért rendkÃvül fontos, hogy a járműveink jó állapotban legyenek, idÅben megérkezzünkâ â mondja Pablo Bordils Montero.
MielÅtt Pablo három évvel ezelÅtt elkezdett dolgozni a Transnugon cégnél, az ügyfeleik közé tartozott. Felesége családjának cége az egyik legnagyobb spanyol élelmiszeráruház-lánc ásványvÃz-beszállÃtója, és a Transnugon végezte a tényleges szállÃtást. Amikor a Transnugon nem tudott a szükséges mértékben nÅni, akkor a tulajdonosok megkeresték Åt, és felajánlották, hogy Pablo átvegye az irányÃtást. âJó kapcsolatot ápoltam a Transnugon céggel, ám arról nem tudtam sokat, miként működik a logisztika. Végül megvásároltam a cég egyharmadát, részvényesévé váltam.â
Ma Pablo Bordils Montero a cég tulajdonosa a Jorge Núñez González és José Maria Núñez González testvérpárral együtt. A fivérek édesapja, José Maria Núñez Romero alapÃtotta a Transnugon vállalatot a kilencvenes évek végén. âNem tartozunk egy családba, ám mégis úgy érezzük, hogy igen. Mindannyian tudjuk, mi a feladatunk, mindannyian ugyanannyit dolgozunk és ugyanannyit keresünk. A jó együttműködés alapvetÅ feltételt jelentett ahhoz, hogy eljusson idáig.â
JelentÅs változásokat hozó idÅszak kezdetét jelentette Pablo csatlakozása a céghez. Rövid idÅ alatt lecserélte az összes régi teherautót újra. âModern járművekkel ügyfeleinknek jobb szolgáltatást nyújthattunk, ez több feladatot eredményezett, ami megteremtette további teherautók vásárlásának a lehetÅségét.â
Motivál az újdonságok kipróbálása és a folyamatos fejlődés.
A Transnugon már akkor tesztelte az elsÅ gázüzemű teherautókat, amikor a régi flottáját lecserélte. A tesztek jól sikerültek, és a cég egyik legfontosabb beruházását eredményezték â 30 gázüzemű teherautó beszerzését és egy saját gázkút megnyitását.
âMotivál az újdonságok kipróbálása és a folyamatos fejlÅdés. Emellett könnyen elunok dolgokat, Ãgy folyamatosan tervezni, elÅrehaladni akarok. GáztöltŠállomásunk remek példája ennek. Egyik éjszaka akadtam rá az interneten böngészve. Az egész a kÃváncsiságról szólâ â mondja Pablo Bordils Montero.
A gázüzemű teherautók vásárlását tisztán gazdasági szempontok vezérelték. Abban az időben az igencsak drága gázolajnál a gáz jóval olcsóbb volt. A saját gázkút is nyereséges beruházást jelentett. Bár a gázolaj ára azóta csökkent, a gáz még mindig 35 százalékkal olcsóbb a Transnugon számára. Nagy mennyiségben vásárolják, így sokkal jobb árat kapnak annál, mintha máshol töltenék fel a teherautókat. Ezenkívül rengeteg időt takarít meg a vállalatnak.
Ma a Transnugon összesen 58 gázüzemű teherautót üzemeltet, ami a teljes flottájuk több mint negyedét jelenti. Míg eredetileg pénzügyi szempontok szóltak a gázüzemű járművek mellett, Pablo számos további előnyt is lát abban, hogy ügyfeleiknek kisebb környezeti terhelésű szállítmányozást kínálhatnak.
„A gázüzemű teherautókat igen nagyra értékelik az ügyfeleink, hiszen olyan többletértéket biztosítanak számukra, amelyeket felhasználhatnak a marketingkommunikációjukban. A városok légszennyezési problémája a jövőben szigorúbb korlátozásokhoz vezet, egyre több cég várja majd el a gázüzemű teherautókkal való fuvarozást” – mondja Pablo.
A Volvo FH LNG az első gázüzemű teherautó, amely egy dízelmotoros teljesítményét és vezethetőségét kínálja.
Pablo jövőbeli célja, hogy a flotta teljes egészében gázüzemű teherautókból álljon. Miután néhány hétig tesztelték a Volvo FH LNG teherautót, ez a jövőkép immár lehetséges valósággá vált. „A Volvo FH LNG az első gázüzemű teherautó, amely egy dízelmotoros teljesítményét és vezethetőségét kínálja. Ugyanolyan jól teljesít egy Madridig tartó oda-vissza út során, mint a rövidebb fuvarfeladatokban.”
A Transnugon most azt tervezi, hogy flottáját számos Volvo FH LNG teherautóval bővíti. Amellett, hogy a teherautó minden fuvarfeladatra használható, a kis üzemanyag-fogyasztás is nagy pluszt jelent. A spanyolországi fuvarvállalatok haszonkulcsa kicsi, így Pablo cége számára minden egyes százalék fontos.
„A Volvo FH LNG üzemanyag-fogyasztása 7-8 százalékkal kisebb más gázüzemű teherautóknál. Hasonló dízelmotoros teherautókhoz képest a különbség 15 százalék” – mondja. A Transnugon számára a gázüzemű teherautókra koncentrálás előnyt biztosító különbséget jelentett a konkurenseikhez képest, Pablo meggyőződése, hogy a cég tovább növekszik majd.
„Amikor elkezdtük, azt mondtuk, lesz majd 100 teherautónk, erre most 250 járműből áll a flotta. Amikor arra gondolok, hogy hol tartunk ma, és milyen lehetőségek állnak előttünk, akkor nem látok korlátokat. Ha jó munkatársakat és új partnereket tudunk bevonzani, akkor Spanyolország legnagyobb elosztófuvarozójává is válhatunk.”
Alapítva: 1998
Szállítási feladatok: főként regionális szállítás különböző élelmiszeripari cégek számára
Ügyvezető igazgató: Pablo Bordils Montero
Tulajdonosok: Pablo Bordils Montero, Jorge Núñez González és José Maria Núñez González
Forgalom (2016-ban): 12 millió euró
Várható forgalom 2017-ben: 22 millió euró
Alkalmazottak száma: körülbelül 288
Járműflotta mérete: körülbelül 250 teherautó, ebből 34 darab a Volvo Trucks terméke és 58 a gázüzemű
Használati idő (az értékesítés előtt): 3–5 év