Manapság a használt teherautót választók széles kínálatból válogathatnak az interneten, így ez egy igen nagy verseny jellemezte piac. Annak érdekében, hogy a maximális használtpiaci értéket elérje, biztosítania kell, hogy járműve kiemelkedjen a tömegből, megfeleljen a vevők igényeinek és elvárásainak.
Első és legfontosabb, hogy biztosítsa a potenciális vásárlókat arról, hogy teherautóját megfelelően karbantartotta, gondoskodott arról. Ez alapos törődést, okos befektetéseket és előrelátást igényel. Gyakran csak rövid idő áll az ügyfelek rendelkezésére a jármű megtekintésére, ilyenkor bármilyen kopásra vagy elhasználódásra utaló látható jel azonnal véget vethet a potenciális üzletnek. Még akkor is, ha csupán felületi vagy apró hibáról beszélünk, az elhanyagolás benyomását keltheti, azt a gyanút okozhatja, hogy a jármű rossz állapotú. Éppen ezért létfontosságú gondoskodni a járműről annak teljes használata során.
„A második tulajdonosok a megbízhatóságot keresik – gyakran még az első tulajdonosnál is fontosabb számukra ez, hiszen számukra már nem jelent biztonságot a garancia” – mondja Goran Travancic, a Volvo Europe használt teherautó üzletágának igazgatója. „Be kell tudni mutatni a teherautó szerviztörténetét, amely bizonyítja, hogy hivatalos márkaszervizben, eredeti alkatrészekkel és rendszeresen karbantartották.”
Egy új teherautó rendelésekor gyakran erős a kísértés, hogy azt pontosan az egyéni igényeknek megfelelően specifikálja. Ám minél szűkebb a specifikáció, annál szűkebb a potenciális vásárlók listája.
„Ha teherautóját kifejezetten regionális elosztófuvarozásra specifikálja, akkor azt később nehéz távolsági fuvarozást végző ügyfeleknek eladni” – teszi hozzá Goran Travancic. „A leggyakoribb hiba, amelyet az ügyfelek elkövetnek: kisebb teljesítményű változatot választanak azért, hogy pénzt takarítsanak meg. Aztán pedig problémába ütköznek, amikor pár évvel később megpróbálják eladni, ugyanis a legtöbb ügyfél nagyobb teljesítményű járműveket keres.”
Már a teherautó vásárlásakor vegye figyelembe, hogy feltehetőleg hol fogja értékesíteni, melyek az adott piacon az ügyfelek igényei és elvárásai. Gyakran érdemes extra jellemzőkbe vagy képességekbe befektetni, ugyanis ezt a befektetést a nagyobb használtpiaci értékkel visszanyeri. „Teherautója értéke csupán akkora, amennyit az ügyfél hajlandó fizetni érte” – magyarázza Goran Travancic.
„Egyszerűen mondva: ha nem talál vevőt, akkor a jármű értéke nulla.”
Karbantartás
A jól dokumentált szerviztörténet, a hivatalos márkaszervizek pecsétjei megerősítik a potenciális vevőket a jármű kiváló állapotáról.
Szín
A normál színek a legjobbak, hiszen az egyedi és különleges árnyalatok szűkítik a potenciális vevők halmazát. Különösen jó választás a fehér, hiszen azt könnyebben a vállalata arculatára szabhatja a következő tulajdonos a saját logójával és felirataival.
Alkatrészek
Az Eredeti Volvo Alkatrészek használata újabb bizonyítéka annak, hogy a jármű megfelelő karbantartást kapott, az ügyfél megbízható működésre számíthat.
Gumiabroncsok
A régi vagy kopott gumiabroncsok jelentősen csökkentik a teherautója értékét.
Fülke
Egy tágas teret és két ágyat kínáló nagy fülke megérheti a felárat, ugyanis azt könnyebb eladni.
Fülkebelső
Tartsa tisztán és rendben a fülkét! A kellemetlen szagok vagy a sérült kárpitozást azonnal észlelik, és ez elijeszti a vevőket.
Motor
A piaci trendek folyamatosan a nagyobb teljesítmény irányába mutatnak, így az erősebb motorba való befektetés a nagyobb használtpiaci értékben megtérül hosszú távon.
Légterelők
A légterelők hiánya már ránézésre kizárhatja a járművet, azt a benyomást keltheti, hogy nagyobb az üzemanyag-fogyasztása. Mivel ezeket drága utólag felszerelni, gyakran megérik a kezdeti befektetést.