1. Kormányrúd
Módosították az új berendezések befogadására.
2. Szabályzóegység
A szabályzóegység gyűjti és feldolgozza a teherautó mozgására, például a sebességére vonatkozó információkat. Ez alapján vezérli az elektromos motort, amely korrigálja a vezető által érezhető kormányzási erőt.
3. Hidraulikus kormánymű
A villanymotor egy torziós rudat forgat a hidraulikus kormányműben. Minél jobban elcsavarja a torziós rudat, annál jobban kinyílik a hidraulikus rásegítést növelő hidraulikus szelep.
4. Elektromos motor
A kormányműhöz egy elektronikus vezérlésű villanymotor csatlakozik, a kettő együttműködik. A kormányerőt másodpercenként 2000 alkalommal szabályozza a motor vezérlése, amely akár 25 newtonméter forgatónyomatékkal segíti a vezető munkáját.
5. Belső érzékelő
A villanymotorban található belső érzékelő feladata mérni a kormányszöget és a vezető által kifejtett forgatónyomatékot. Ezek az adatok szükségesek ahhoz, hogy a rendszer kiszámíthassa a tökéletes kormányreakciót.
6. Külső érzékelők
A teherautó feldolgozza a jármű különböző helyein elhelyezett különféle érzékelők adatait. Ezek alapján határozza meg a pontos külső körülményeket.
Kevesebb zavaró visszahatás az útról
Automatikusan kompenzálja az útfelület egyenetlenségeit a VDS, és megszünteti a vibrációkat, illetve a nem szándékos kormánymozgásokat.
Könnyebb kormányzás
Kis sebességgel haladva körülbelül 75 százalékkal könnyebb kormányozni a járművet. Ezért a vezetők lényegesen biztonságosabb és jóval pihentetőbb módon birkózhatnak meg a szűk kanyarokkal, a körforgalmakkal és más kihívást jelentő manőverekkel.
Fokozott iránytartási stabilitás
Nagyobb sebességnél a teherautó megőrzi iránytartási stabilitását, még akkor is, ha az útfelület egyenetlen, s segít a vezetőnek kiegyenlíteni az iránytól való eltéréseket. Ez autópályán egy fontos biztonsági szempont.
Könnyebb hátramenet
Ha a járművezető menet közben meglazítja a fogását a kormánykeréken, akkor az automatikusan visszatér a kiinduló, egyenes állásba. Ez ugyanígy működik hátramenetben is, amit ezzel lényegesen egyszerűbbé tesz.
Csökken az izmok terhelése
Az izmok terhelését körülbelül 20–30 százalékkal csökkenti a VDS, bizonyos manőverek esetében pedig akár 70 százalékkal*. Így teherautó-vezetők elkerülhetik az ismétlődő terheléses sérüléseket, hosszabban dolgozhatnak e szakmában.
Biztonságosabb vezetés
A rendszer kompenzálja a kis úthibákat, ezzel kevésbé terheli a vezetőt, aki így kevésbé fárad el. Vagyis a VDS fokozza a közlekedésbiztonságot.
* Az értékek alapjául szolgáló kutatást a VTI, a svéd állami közlekedéstudományi kutatóintézet végezte.